לימודי פסיכולוגיה במכללה האקדמית כנרת

לימודי פסיכולוגיה במכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן - לימודים בסביבה פסטורלית ותומכת. אין מקום בריא יותר מבחינה פסיכולוגית.

אין טוב מלימודים במקום הכי יפה

לא ניתן לחשוב על מקום יפה יותר ללימודים במוסד להשכלה גבוהה כל שהוא, לבד מהמכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן. יותר מ- 3,000 תלמידים המגיעים מכל רחבי הארץ בכלל ומצפונה בפרט לומדים במקום ייחודי זה. במכללה מגוון תוכניות לימוד לתואר ראשון, אחדות מהן בחסות אוניברסיטת בר אילן המסמיכה את הבוגרים בהן מטעמה, ואחדות – עצמאיות. מטעם אוניברסיטת בר אילן ניתן ללמוד: סוציולוגיה, קרימינולוגיה, מדעי המדינה, קרימינולוגיה, מדעי ההתנהגות, כלכלה ומנהל עסקים, משאבי אנוש, לימודי ארץ ישראל וחינוך מיוחד.

עם התכניות העצמאיות נמנים המסלולים הבאים: לימודי הנדסה (הנדסת איכות ואמינות, מערכות מידע, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת תוכנה, הנדסת תעשיות מים), לימודי תקשורת ברוח חברתית, לימודי ארץ ישראל, לימודי מדעי ההתנהגות, לימודי תיירות ומלונאות. כמו כן, מציעה המכללה מכינות קדם אקדמיות, בית-ספר ל מחוננים וחטיבה ללימודי תעודה בנושאי תוכן מגוונים.

מהות המסלול ללימודי פסיכולוגיה בכנרת

בחוג לפסיכולוגיה, במכללה האקדמית כנרת שבעמק הירדן, לומדים את היסודות הביולוגיים והפסיכו-פיזיולוגיים של ההתנהגות האנושית, תהליכים הכרתיים כגון: זיכרון, חשיבה, תפיסה, קשב ועוד, מבנה האישיות, השפעות הסביבה על הפרט, תהליכי התפתחות ולמידה ונושאים אחרים.

בחוג ישנם שני מסלולי לימוד והתמחות: פסיכולוגיה ראשי ופסיכולוגיה משני. תלמידי שני המסלולים לומדים את שנת הלימודים השלישית שלהם בקמפוס האוניברסיטה בבר אילן. בין הנושאים הנלמדים: מבוא לפסיכולוגיה, מבוא לסטטיסטיקה, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה פיזיולוגית, תיאוריות באישיות, שיטות מחקר, פסיכולוגיה קוגניטיביות ובשנה השלישית האחרונה: סמינריון ופרקטיקום, קורסי בחירה, מבוא לתורת המבחנים, מבוא לפסיכולוגיה אבנורמלית.

יתרונות המסלול ללימודי פסיכולוגיה

מטרתו העיקרית של המסלול היא להעשיר את התלמידים בידע נרחב ומעמיק על היבטיה השונים והמגוונים של הפסיכולוגיה, ולהכשיר ברמה האקדמית הגבוהה ביותר גם את הסטודנטים שמעונינים ללימודי המשך לתארים מתקדמים, וגם את אלו שמתעתדים להשתלב בשוק העבודה, מיד עם סיום לימודי התואר הראשון.

יתרונות המסלול:

  • סביבת לימודים שאין יפה ופסטוראלית ממנה- על שפת ים כנרת באווירה רגועה.
  • מיטב המרצים והחוקרים, בהם מהמחלקה לפסיכולוגיה היוקרתית באוניברסיטת בר אילן.
  • קורסים מעמיקים ומרתקים הנוגעים בהיבטים הרבים של התחום.

המרצים במכללה האקדמית כנרת

בראש החוג עומדת ד"ר אלישבע בן ארצי ומרצים בו, יחד עמה: ד"ר יורם גרינשטיין, כנרת ענתר חסאן, ד"ר שלי רקובר-אתר, ד"ר תמר שוחט, ד"ר מיכל רווה ועוד. המרצים הם בעלי תארים חשובים מאוניברסיטאות מוכרות.

תנאי קבלה ללימודי פסיכולוגיה במכללה האקדמית כנרת

תנאי הקבלה הבסיסיים ללימודי פסיכולוגיה על פי אתר המכללה הם תעודת בגרות ישראלית בממוצע של 93 נקודות, או תעודה מקבילה מחו"ל ומבחן פסיכומטרי בציון של מינימום 600 נקודות, הציון באנגלית צריך להיות 80 לפחות ב- 4 יחידות לימוד, או ציון 70 ב- 3 יחידות לימוד.

עלויות ומלגות

עלות שכר הלימוד, במכללה האקדמית כנרת, היא בגובה שנת לימוד באוניברסיטאות והשנה – 12,866 ₪ לשנת לימודים. המכללה מעניקה מלגות רבות (הן הצטיינות והן על רקע סוציו אקונומי) ומשקיעה מאמצים בלתי נלאים להשגת משאבים עבורן. על לוחות המודעות מתפרסמים במשך השנה פרטים אודות המלגות כגון: קרן גרוס, פר"ח, הסוכנות היהודית, קרן רש"י ועוד. כמו כן, המכללה משתתפת במספר פרויקטים לאומיים לעידוד ולתמיכה ללימודים גבוהים בקרב צעירים מיישובי הפריפריה: עתודה לתעשייה, תכנית אקדמיה,עתידים ועוד.