לימודי פסיכולוגיה במכללה האקדמית אחוה

לימודי הפסיכולוגיה במכללת אחוה מתקיימים בפקולטה למדעי הרוח והחברה והם באחריותה של האוניברסיטה בן גוריון.

לימודי פסיכולוגיה המשולבים עם תחום אחר ממדעי החברה

מכללת אחוה קיימת מאז 1971 וכוללת בתוכה כיום מוסדות לימוד שונים כגון: בית הספר למדעי החיים, בית הספר לחינוך והוראה, מכינה קדם אקדמית, מרכז ללימודים כלליים, ולימודים לתואר ראשון של אוניברסיטת בן גוריון, כמו למשל התואר בפסיכולוגיה שניתן על ידי אוניברסיטת בן גוריון. המכללה ממוקמת בדרום בין גדרה לקריית מלאכי ומאפשרת לתושבי הסביבה ומחוצה לה חינוך אקדמי איכותי ברמה גבוהה.

מהות המסלול לפסיכולוגיה באחוה

בשנה השלישית ללימודי פסיכולוגיה הסטודנטים עוברים ללמוד באוניברסיטת בןגגוריון, כך שהתואר בפסיכולוגיה, כפי שאמרנו, הוא של אוניברסיטת בן גוריון המכובדת.

נושאי החובה הנלמדים הם:

  • בשנה א' – מבוא לפסיכולוגיה, פסיכולוגיה פיזיולוגית, פילוסופיה של המדע, מבוא לסטטיסטיקה, הסקה סטטיסטית, ותוכנות סטטיסטיות.
  • בשנה ב' – פסיכולוגיה ניסויית, פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה חברתית, רגרסיה ושיטות ניתוח.
  • בשנה ג' – סדנאות אישיות, תפיסה ולמידה ופרקטיקום.

בנוסף קיימים קורסי בחירה כגון: ערעור ושימור של סיווגים תרבותיים, פסיכולוגיה קוגניטיבית בחיי היום יום, טראומה, פוסט טראומה והפרעות דיסוציאטיביות – היבטים תיאורטיים וקליניים, הפרעות אישיות, התנהגות אבנורמלית, מבוא למבחנים פסיכולוגיים. מסלול הלימודים בפסיכולוגיה במכללת אחוה הינו דו מחלקתי, חובה להירשם למחלקה הרב תחומית למסגרת התואר B.A בנוסף ללימודי הפסיכולוגיה. מסגרת דו חוגית זו מקנה ידע תיאורטי בפסיכולוגיה, עם תחום נוסף, שילוב המעניק לסטודנט את האפשרות להכיר תחום אחר לפני החלטתו הסופית בניתוב הקרירה האקדמית והמקצועית שלו, בתחום זה הדבר חשוב במיוחד מכיוון שלא ניתן לעסוק בפסיכולוגיה קלינית, ללא תואר שני והתמחות רבת שנים. השילובים האפשריים ללימודים הם: משאבי אנוש, תקשורת, כלכלה ומשאבי אנוש, או כלכלה ומנהל עסקים.

מטרות המסלול ויתרונות המסלול באחוה

הלימודים במסלול הרב תחומי מרחיבים בעבור הסטודנטים את יריעת הידיעות שלהם בתחום מדעי החברה, הקשור בקשר הדוק עם עולם הפסיכולוגיה ומקנים בנוסף לכך, את אפשרות הבחירה, כדי שהבחירה הסופית שלהם בקריירה, תהיה הבחירה המתאימה ביותר לנטיות ליבם ולידע שאותו הם צברו במהלך הלימודים. הלימודים במכללה האקדמית אחווה, מטפחים את עידוד הסקרנות והרצון לחקור נושאים מורכבים לעומקם, כמו כן, הלימודים מעניקים לסטודנטים כלים מעשיים שיעזרו להם להשתלב בשוק העבודה כבר לאחר התואר הראשון, או להמשיך לתארים מתקדמים ולמצות את הפוטנציאל האישי שלהם במלואו.

מרצים במכללת אחוה

בכתות לימוד קטנות, הסגל האקדמי של אוניברסיטת בן גוריון מרצה גם במכללת אחוה ביניהם: פרופ' יוסף צלגוב, ד"ר ניר אביאלי, ד"ר יוני גז, ד"ר דנה מאור, ד"ר זיו חורב, ד"ר ליאורה נבון, ד"ר יעל פוזננסקי, ד"ר סיגל רון, ד"ר קרני שלף.

תנאי קבלה ללימודי פסיכולוגיה במכללת אחוה

תנאי הקבלה למסלול לימודי פסיכולוגיה במכללת אחוה הם – תעודת בגרות מלאה הכוללת לימודי 4 יחידות לימוד באנגלית, או תעודת מכינה של אוניברסיטת בן גוריון. ציון פסיכומטרי של מינימום 570 נקודות.

עלויות ומלגות

שכר הלימוד הוא האוניברסיטאי כלומר – 12,866 ₪ לשנה, או במתכונת המופחתת בסך של 9,522 ₪. מלגות הדיקן ניתנות בעיקר על סמך מצב כלכלי. המכללה מזכה ומעודדת את המעורבות החברתית של הסטודנטים ואת המצוינות בלימודים באמצעות מלגות שונות מטעמה. כמו כן, ניתן לממן חלק מהלימודים באחוה באמצעות המלגות הפתוחות לסטודנטים בכל הארץ וניתנות על ידי קרנות חיצוניות על פי קריטריונים ספציפיים של זכאות והתאמה.