הכרת שוק ההון הבורסה אופציות ניתוח טכני מניות בתי ספר קורסים

קרן פנסיה

כולנו רוצים לקבל יותר כאשר נצא סוף כל סוף לפנסיה, על מנת שנוכל לעשות את כל אותם דברים שתמיד חלמנו לעשות, אבל אף פעם לא היה לנו זמן. הבעיה היא איך אנחנו חוסכים לפנסיה בצורה הטובה ביותר?

מטרתה החשובה ביותר של קרן הפנסיה היא לאפשר לכם, העובדים קשה בכל שנות חייכם, לחיות בנוחות וברמת חיים גבוהה, גם לאחר שתסיימו את עבודתכם כשכירים או כעצמאים. במשך כל תקופת עבודתכם אתם והמעסיקים שלכם (במידה ואתם שכירים) הפרשתם סכום כסף מסוים שמטרתו לשמש אתכם בכל שנות הפנסיה שלכם, באמצעות קצבה חודשית קבועה. הכסף שחסכתם בקרן הפנסיה יינתן לכם גם חלילה במצב של אובדן כושר עבודה, או במצב של מוות בטרם עת, כאשר במצב זה הכסף ניתן לבני המשפחה הקרובים ביותר אליכם.

איך מוצאים את קרן הפנסיה הטובה מכולן?

כולנו רוצים לקבל יותר כאשר נצא סוף כל סוף לפנסיה, על מנת שנוכל לעשות את כל אותם דברים שתמיד חלמנו לעשות, אבל אף פעם לא היה לנו זמן. הבעיה היא איך אנחנו חוסכים לפנסיה בצורה הטובה ביותר? היום עומד לרשותנו מגוון עצום ומבלבל מאוד של קרנות פנסיה, אשר לכל אחת מהן, שיטת ניהול שונה וכל אחת מהן משקיעה את הכסף שאתם מפרישים בכל חודש בצורה שונה מחברתה. כל אחת מקרנות הפנסיה מבטיחה לנו שאם נחסוך את הכסף אצלה, נרוויח הרבה יותר מאשר אצל המתחרה שלה.

ישנן קרנות פנסיה שישקיעו חלק מהכספים שלכם במניות ולכן אולי התשואה על כספכם תהיה גבוהה יותר, אבל הכסף שלכם נמצא בסכנה דווקא בגלל החשיפה למניות. ישנן קרנות פנסיה שמשקיעות אך ורק באגרות חוב וכך החשיפה לסיכון קטנה יותר, אבל הרווחים של הקרן יהיו סולידיים הרבה יותר.

מלבד אופן ההשקעה מה עוד כדאי לבדוק בנוגע לקרן הפנסיה?

הנושא של פיזור ההשקעות של הקרן הוא חשוב מאוד, אבל בנוסף לכך עליכם לבדוק את הגב הפיננסי של בית ההשקעות שעמו בחרתם לעבוד, מה היא התשואה של הקרן לאורך תקופה ארוכה מאוד, מה עוד הקרן מציעה לכם במיוחד במקרים של נכות או פטירה בטרם עת, עד כמה הקרן מתאימה לאופי ולצרכים שלכם וכדומה.

חוות דעת של מומחה

רבים מאתנו אינם מבינים באמת בהבדלים הקיימים בין קרן פנסיה אחת לרעותה ולכן עלינו בדרך כלל לקבל חוות דעת מיועץ פנסיוני, או ממומחה להשקעות, אשר תפקידו להתאים את הקרן לצרכים העתידיים שלכם, לכסף שאתם יכולים להפריש בכל חודש וכמובן לרמת הסיכון שאתם רוצים לקחת. מלבד הייעוץ תוכלו לבדוק את התשואה של הקרן לאורך תקופה ארוכה מאוד.

במקרה של בחירת קרן פנסיה, קשה מאוד לקבל המלצות מאנשים אחרים, קרן פנסיה היא מוצר פיננסי אינדיבידואלי ולכן עליכם מוטלת העבודה הקשה של מציאת הקרן שתתאים בדיוק לצרכים שלכם. אל תשכחו, אם ביצועיה של הקרן שבה בחרתם אינם מוצאים חן בעינכם לאורך השנים, אתם יכולים לעבור מקרן פנסיה אחת למשניה מבלי לאבד את הזכויות שצברתם עד היום.

להלן סרטון קצר המסביר על קרנות פנסיה

קבל מידע על קורס שוק ההון
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

קבל מידע על קורס שוק ההון
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר