לימודי רפואת שיניים באוניברסיטה העברית

ללמוד מקצוע חשוב ומבוקש בביה"ס המוביל בישראל

האוניברסיטה העברית היא המוסד האקדמי הוותיק בישראל, האוניברסיטה ממוקמת בקמפוס הראשי בהר הצופים ירושלים וכמו כן מפעילה שני קמפוסים מרכזיים נוספים – הפקולטה לרפואה בשיתוף עם הדסה בעין כרם והפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה ברחובות. באוניברסיטה העברית לומדים כ-23,000 סטודנטים וכמו כן היא נמצאת בחזית המחקר המדעי-אקדמי העולמי במגוון רחב של תחומים.

ביה"ס לרפואת שיניים החל לפעול במסגרת האוניברסיטה העברית ב-1954, כאשר בשנת 1964 נחנך מקום מושבו הנוכחי והקבוע של ביה"ס. זהו כמובן בית הספר הראשון שהוקם בישראל ואת עיקר התרומות והלוגיסטיקה ניהלה אחוות אלפא-אומגה של רופאים יהודים מארה"ב. למרות שמדובר על מוסד צעיר יחסית בנוף הרפואה הדנטאלית העולמי, ביה"ס של האוניברסיטה העברית נחשב כיום מקצועי ומוביל מבחינה עולמית.

מהות המסלול

לימודי רפואת שיניים באוניברסיטה העברית נלמדים במסגרת הפקולטה לרפואה, הלימודים נמשכים 6 שנים אשר בסופן הבוגרים מקבלים תואר ד"ר ברפואת שיניים (D.M.D). מסלול לימודי רפואת שיניים נחלק לשלושה שלבים עיקריים:
טרום רפואה: לימודים בשנה א', לימודים בסיסיים וכלליים על מדעי הרפואה ורפואת השיניים. הלימודים נערכים במסגרת הכללית של הפקולטה לרפואה וכן ספציפית לביה"ס לרפואת שיניים. הקורסים כוללים נושאים כגון: ביולוגיה, כימיה, היסטולוגיה, ביו-פיזיקה רפואית, סטטיסטיקה,מדעי ההתנהגות.

פרה-קליניים: בשנים ב'-ג', בסיום שלוש שנים ראשונות אלו הסטודנטים מקבלים תואר ראשון במדעי הרפואה. הקורסים בתקופה זו כוללים אנטומיה, פיזיולוגיה, אימונולוגיה, ביו-כימיה, גנטיקה, היסטולוגיה דנטאלית, כימיה אוראלית, מיקרוביולוגיה, מורפולוגיה דנטאלית, פתולוגיה כללית ואוראלית, פסיכולוגיה ותזונה.

לימודים קליניים: שנים ד'-ו', לימודים מעשיים במחלקות השונות של ביה"ס לרפואת שיניים. המחלקות והנושאים הם אנדודונטיה, אורתודנטיה, כירורגיית פה ולסת, פריודונטיה, רפואת הפה, רפואת שיניים בקהילה, רפואת שיניים לילדים, שיקום הפה, רפואת שיניים בבתי חולים, חומרים דנטאליים, לימודים פרקטיים רבים על טיפולים, אבחונים וכדומה.

מטרות ויתרונות המסלול

המטרות של לימודי רפואת שיניים באוניברסיטה העברית הן להכשיר את הסטודנטים לעסוק בתור רופאי שיניים איכותיים ומקצועיים במערכות הבריאות השונות ובמגזר הפרטי, וכן להכשירם לקראת התמחויות ולימודים מתקדמים נוספים. היתרונות של רפואת שיניים באוניברסיטה העברית בירושלים הם:

  • לימודים איכותיים ביותר בבית הספר הוותיק בישראל.
  • השתייכות לפקולטה לרפואה המכובדת של האוניברסיטה.
  • לימודים ומגורים באווירה יוצאת דופן בעיר מיוחדת במינה.
  • מגוון אפשרויות לתחומי התמחות והמשך לימודים מקצועיים בתחום.

תנאי קבלה

תנאי הקבלה לשנה א' (לימודים טרום רפואיים) הם ציון פסיכומטרי של לפחות 650, בגרות מלאה בממוצע של כ-10.5 או מכינת קדם במסלול מדעי. מועמדים בעלי נתוני הקבלה הגבוהים ביותר יזומנו לשלב של שאלונים אישיים. מעבר לתנאי קבלה כלליים אלו, ישנן הגדרות על מנת לעבור משנה א' להמשך הלימודים ויש לסיים את כל חובות התואר הראשון במדעי הרפואה בצורה נאותה, כדי להתקבל ללימודים הקליניים שמקנים את תואר הד"ר ברפואת שיניים.

את תנאי הקבלה הרשמיים והמלאים ניתן לקבל באתר האוניברסיטה העברית במדור ערוצי קבלה שבמרכז הרישום והמידע.

מרצים

דיקן בית הספר לרפואת שיניים הוא פרופ' א. שטבהולץ. סגל המרצים במסלול לימודי רפואת שיניים הוא איכותי וכולל גורמים מובילים בכלל תחומי רפואת השיניים. כמו כן, בקורסי רפואה כלליים נהנים הסטודנטים מהמרצים המעולים של הפקולטה לרפואה.

עלויות ומלגות

שכר הלימוד ללימודי רפואת שיניים באוניברסיטה העברית הוא כמובן אוניברסיטאי מפוקח ומסובסד, כפי שנקבע בכל שנה לגבי לימודים לתארים ראשונים ומתקדמים. יש לזכור כי לימודי רפואת שיניים כוללים לימודים לתואר ראשון במדעי הרפואה בשלוש השנים הראשונות ועוד שלוש שנים של לימודים מתקדמים לתואר ד"ר ברפואת שיניים. שכר הלימוד השנתי הוא כ-9,500 ש"ח לשנה לפני התוספות השונות שמתלוות ללימודים אקדמיים.

האוניברסיטה העברית מציעה מלגות סיוע על בסיס מצב כלכלי, מלגות הצטיינות, מלגות מעורבות חברתית-קהילתית וכן מלגות ספציפיות מטעם קרנות וגופים חיצוניים. כמו כן, האוניברסיטה מציעה כמה מסלולי מלגות שראוי לבחון ללימודים לתארים מתקדמים.