לימודי הנדסת תוכנה בבן גוריון

מסלול לימודי הנדסת תוכנה לתואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון בנגב מהווה את אחד המסלולים הטובים ביותר כיום למהנדסים ואנשים שרוצים לחדור לתעשיית ההיטק היוקרתית.
בן גוריון
הנדסת תוכנה בבן גוריון

שם התואר: תואר ראשון B.Sc בהנדסת תוכנה
מספר שנות לימוד: 4
תנאי קבלה: 590 בפסיכומטרי ובנוסף ציון סכם 670 לפחות לפי נוסחת סכם כמותי
תוכניות המשך: ניתן להמשיך לתואר שני בהנדסת חשמל ומחשבים, הנדסת מערכות מידע, הנדסת מערכות תקשורת ועוד
ראש התוכנית: פרופ' מרק לסט
פירוט התוכנית: http://web2.bgu.ac.il/welcome/template/default.aspx?PageId=16&parentId=276&catId=1&maincat=1

 

החלטתם ללמוד הנדסת תוכנה? יש סיבות רבות ללמוד תכנות בבן גוריון, לא רק בגלל המצב החברתי הנהדר ששורר באוניברסיטה.

האם בוגרי בן גוריון יכולים להשתלב בהייטק בהצלחה?

הדאגה הרבה של מי שמתחיל ללמוד הנדסת תוכנה, ומשקיע שעות רבות בלימודים, היא האם הוא יוכל למצוא עבודה בתחום לאחר התואר הקשה. ברור כי ישנה השפעה להצלחה במבחנים ולציונים בקבלה לעבודה ובמשכורת לאחר התואר, אולם ברור גם כי בבן גוריון שואפים להוציא מנהלי פרוייקטים מומחים שאמונים עם פיתוח מערכות תוכנה מורכבות שונות בצורה מעשית ויעילה. ישנם בוגרים שהולכים לעבוד בתעשיית ההייטק, בעוד שאחרים עובדים בבנקים, בבתי חולים ובחברות אחרות. מכיוון שתואר מהנדס תוכנה ניתן ליישום במגוון חברות וארגונים, אין לכם מה לדאוג לגבי מציאת עבודה לאחר התואר.

אודות המסלול להנדסת תוכנה בבן גוריון

התואר "מהנדס תוכנה" (B.Sc) נמשך 4 שנים במהלכו לומדים הרבה מתמטיקה. התואר משותף למדעי הטבע ולמדעי ההנדסה בבן גוריון, ובסופו תדעו לפתח תוכנות, אלגוריתמים, פונקציות ועוד. התואר מאפשר לכם להבין גם מושגים מורכבים יותר בהנדסת תוכנה, כגון תכנון מבני מחשבים, בניית ארכיטקטורה נכונה של תוכנה, תכן לוגי ועוד. בתואר תדעו לעבוד עם בסיסי נתונים, שפת C, JAVA ומיטב התוכנות בשוק. באוניברסיטת בן גוריון ישנן מעבדות מחשבים משוכללות שם יוכלו התלמידים לעבוד.

תנאי קבלה להנדסת תוכנה בבן גוריון

כדי להתקבל למסלול להנדסת תוכנה בבן גוריון יש צורך בציון סכם של 670 לפחות, וציון פסיכומטרי 590 לפחות

פירוט הקורסים להנדסת תוכנה

רוצים לדעת מה לומדים באוניברסיטת בן גוריון במסלול להנדסת תוכנה? בין נושאי המתמטיקה תמצאו חדו"א, מתמטיקה בדידה, לוגיקה ותורת הקבוצות, אלגברה ומבני נתונים. התואר מלמד גם על מדעי המחשב, קורסים בפיסיקה, תכנות מונחה עצמים, אוטומטים שפות פורמליות וחישוביות ולימודי מעבדה בתכנות מערכות. אם אתם מתעניינים במתמטיקה גבוהה תשמחו לשמוע כי בתואר תלמדו על תורת ההסתברות ותכנון אלגוריתמים. יש עוד מגוון נושאים כגון תכנות מערכות, מערכות ספרתיות, מערכות הפעלה, קומפילציה, ניתוח ועיצוב מונחה עצמים להנדסת תוכנה ואבטחת מחשבים ורשתות תקשורת. בשנה האחרונה לומדים נושאים מורכבים כגון יישום פרוייקט תוכנה, מיקרו מחשבים, רשתות מחשבים, ניתוח ועיצוב מערכות מידע והנדסת איכות תוכנה.