ניהול משרד מיומן ומקצועי כיום הוא צורך מובהק של חברות, עסקים וגופים רבים במשק. בהתאם, אותן החברות משקיעות משאבים עצומים כדי לאייש את תפקידי המזכירות באנשים מוכשרים, ייחודיים ובעלי הסמכה וניסיון. אם בעבר תפקידם של המזכיר/ה היה תפקיד קטן היקף ביחס לשאר התפקידים בארגון, הרי שכיום מזכירות מהוות כוח משפיע ומשמעותי – הן כלפי פנים המשרד והן כלפי חוץ. תפקידי מזכירות הם תפקידים בעלי תחומי אחריות רחבים ועל המזכירות המקצועיות לתמרן בין גורמים מאתגרים המתחדשים בכל עת.
בעוד המזכיר הוא הפנים הראשוניות של כל ארגון, הם גם האחראיים על שלל האלמנטים במשרד ועל מתן מענה זמין ומקצועי לצוות המשרד כמו גם ללקוחותיו. למזכירה בארגונים נגיעה בתחומים מרתקים כמו חשבונאות, יחסי ציבור, תקשורת בינאישית ועוד, בעוד את ההכשרה המתאימה לנושאים ההלו יעניקו למעוניינים קורסי מזכירות ברחבי הארץ. אלו יציעו קשת מידע מקצועית ויעילה אודות ניהול המשרד בסביבה העסקית המודרנית ויספקו למשתתפים הכשרה מעשית במגוון נושאים המרכיבים את התפקיד המזכירות הייחודי.
המציאות העכשווית, המתקדמת והתחרותית בישראל ובעולם מחייבת את אנשי המקצוע מכל התחומים להיות טובים יותר, מקצועיים יותר ובעלי מניפת כישורים רחבה יותר. מקצוע המזכירות הוא דוגמא מצוינת לכך. אם בעבר תפקידם של המזכירים סבב בעיקר סביב מתן מענה אנושי באמצעות טלפון, הרי שכיום מזכירות הוא מקצוע מיומן בפני עצמו הדורש יכולות ניהול מורכבות. המזכיר/ה של ימינו הם אנשי מקצוע בעלת כישורים נרחבים וידע עשיר במגוון נושאים בעוד הם מהווים את הגב והתמיכה של כלל המשרד. לאלו יש ידע רלוונטי בחשבונאות, שיווק, מכירות, טכנולוגיה, שירות, ניהול והרשימה עוד ארוכה. בהתאם, גם תהליך ההכשרה למקצוע המזכירות הולך ומשתכלל וכיום מוצעים מגוון קורסים מתקדמים ומקצועיים אשר מבוססים על דרישות המקצוע המדויקות בשוק הניהול.
מקצוע המזכירות הוא מעטפת שלמה בתוכה ניתן למצוא תתי התמחויות כמו מזכירות בכירות, ניהול לשכה, מזכירות רפואית ועוד. בעוד הראשונים מתייחסים כולם לעבודה במגזר העסקי או הציבורי, הרי שמזכירות רפואית היא תחום מקצועי מאין כמוהו וההכשרה אליו היא מקצועית בהתאם. קורסי מזכירות רפואית כוללים נושאי לימוד מרתקים וייחודיים כמו סודיות ואתיקה מקצועית, פיזיולוגיה ומערכות מידע רפואי. קורסי מזכירות המציעים לימודים והכשרות שונות דורשות לעיתים הכשרה בסיסית באמצעות קורסי מזכירות בסיסיים מוקדמים בעוד קורסים אחרים לא דורשים כלל ידע או ניסיון קודם.
התכנים הנלמדים בקורסי מזכירות ברחבי הארץ הם תכנים משמעותיים וחשובים כבסיס לכל תפקיד אחר. הכרת תוכנות המחשב, פיתוח מיומנויות שירות מקצועיות, יכולות התקשורת הבינאישית, הסדר, הארגון והניהול הם מאפיינים הכרחיים לעוד מגוון רחב של תפקידים שמועסקים כמו מעסיקים רבים ישמחו בהם. אין ספק כי כישורים אלו אשר נרכשים באמצעות קורסי מזכירות ברמות שונות, יעניקו לכל מי שיעשה בהם שימוש כלים יקרי ערך שכל ארגון יודה על תרומתם. תפקיד המזכירות עשוי להיות תפקיד זמני או תפקיד לחיים ולאורך שנים, אבל המיומנויות אותן ירכשו המשתתפים בקורסי מזכירות יתאימו בהחלט לעוד מגוון רחב של תחומי עיסוק.
לאחר תום ההכשרה הרלוונטית יוכלו בוגרי הקורס להשתלב ברבים מהגופים, החברות והמשרדים במגוון תחומים במשק. בחירת מקום העבודה המועדף על כל אחד יתבצע בהתאם לכישורים ולדרישות החברה וגם, בהתאם לאופי ולהעדפותיו הספציפיות של כל אחד. בעוד רבים מבוגרי הקורס יבקשו למצוא לעצמם משרה רלוונטית בארגונים גדולי היקף, אחרים יעדיפו להשתלב דווקא במקומות קטנים יותר ומשפחתיים. כך או כך, אחוזים גבוהים מאוד של בתי העסק בארץ מעסיקים אנשים בתפקידי מזכירות כך שהיצע העבודה הוא גדול בהחלט.
מטרותיו של קורסי המזכירות המקצועיים ברחבי הארץ הוא להעניק ידע וכלים יעילים לעבודה אפקטיבית בתפקידי מזכירות. במהלך הקורס יילמדו תכנים רבים במגוון נושאי ניהול המשרד ביניהם שירות ותקשורת בינאישית.
מכללת נצרת היא בית ספר להנדסאים ומרכז לימוד טכנולוגיה ומנהל. המכללה מציעה מגוון עשיר של קורסים במסגרת לימודי תעודה באמצעות סגל מרצים מומחה, כיתות לימוד מקצועיות, סדנאות משוכללות ועוד.
המכללה אשר נוסדה בשנת 1983 פועלת בהצלחה מתמדת להכשרת בוגרים למגוון מקצועות מעשיים בשוק הישראלי. מכללת פאר מציעה קורסים ייחודיים בשיתוף עם ארגונים וגופים מובילים במשק.
המרכז הישראלי לניהול מקיים קורסים מקצועיים וחדשניים באמצעות מתן כלים יישומיים בהתאם לדרישות הסביבה העסקית בארץ. הקורסים המוצעים לתלמידים לקוחים מעולמות התוכן של הניהול המודרני ומציעים למתאימים אמצעים רבים ויעילים להכשרות מקצועיות עכשוויות.
לסיכום, תפקידי המזכירות בימינו הוא תפקיד חשוב ומשמעותי לכל ארגון הפועל בשוק הישראלי כמו גם העולמי. למזכיר או למזכירה כאנשי מקצוע נדרשות יכולות ארגון וניהול משרד הייחודיות להם ולתפקיד. תפקידי המזכירות כולל עשייה הנושקת לתחומים רבים כמו כלכלה, חשבונאות, שירות ועוד ובהתאם, קורסי המזכירות השונים המוצעים כיום מספקים את מירב הכלים העדכניים ביותר לעבודה מעשית על פי דרישות השוק. עבודת המזכירות היא פונקציה יחידה בחברות גדולות וככזו, היצע התפקיד הוא גדול. לכן חשוב כל כך לרכוש הסמכה מקצועית ויעילה אשר תכשיר את המתאימים ותצייד אל אלו במגוון הכלים הטובים ביותר לביצוע התפקיד בהצלחה.