לימודי חינוך גופני במכללה האקדמית וינגייט

לקבל הכשרה אקדמית מעולה לחינוך גופני ולספורט

עוד לפני הקמת מדינת ישראל, החליט הוועד הלאומי להקים מרכז בו יוכשרו מורים ומדריכים לחינוך גופני. המחזור הראשון בשנת 1944 היה חד שנתי אך מאז גדל בית הספר והתפתח והפך להיות בית הספר לחינוך – המכללה האקדמית בוינגייט אותה אנו מכירים כיום. בבית הספר לחינוך מקבלים הבוגרים תארים ראשון ושני בהוראה בחינוך גופני. משנת 2005 אושרו על ידי המועצה להשכלה גבוהה לימודי תואר שני עם תזה.

מהות המסלול

הלימודים במסלול החינוך הגופני נמשכים ארבע שנים כשהשנה הרביעית מיועדת גם לסטאז'. הלימודים מרוכזים בארבע ימים בשבוע, לאורך כל היום.
תכנית הלימודים כוללת 96 ש"ש, מהם 60 ש"ש לימודי חינוך גופני וספורט, 6 ש"ש מדעי יסוד, ו- 30 ש"ש לימודי חינוך והוראה.
תכנית הלימודים היא כדלקמן:
בשנה א': יסודות בסטאטיקה ודינאמיקה, מבוא לכימיה וביוכימיה, מבוא לאנטומיה של מערכת התנועה, מבוא לפסיכולוגיה, מבוא לסוציולוגיה, מבוא למחקר, מבוא להיסטוריה של הספורט, ספורט קבוצתי, ספורט אישי, ריקודי עם ועמים, מבוא להתפתחות מוטורית, פסיכולוגיה התפתחותית, מבוא למחשבת החינוך, דרכי הוראה – יסודות התנועה על פי לאבן, דרכי הוראה – יסודות ההתעמלות, ולימודי יסוד והעשרה – אנגלית, לשון, ידע עם ותרבות, יישומי מחשב בספורט ותנועה.
בשנה ב': מבוא לפיזיולוגיה, מבוא לסטטיסטיקה, ביומכניקה, אנטומיה יישומית של מערכת התנועה, פיזיולוגיה של המאמץ, התנהגות ולמידה מוטורית, מבוא לפילוסופיה של הספורט, סוציולוגיה של הספורט, מבוא לארגון וניהול בספורט, פעילות פנאי ונופש, מבוא לחינוך גופני באוכלוסיות מיוחדות, תכנון הלימודי ודרכי הוראה בביה"ס היסודי, דרכי הוראה – ספורט אישי, דרכי הוראה – משחקי כדור, התנסות מעשית בהוראה בבתי הספר היסודי.
שנה ג': קורס בחירה במדעים, מבוא לפעילות גופנית ובריאות בחברה המודרנית, יסודות מדעיים של טיפוח הכושר הגופני הבריאותי, פסיכולוגיה של הספורט והמאמץ הגופני, סמינריון במדעי הספורט והתנועה, סוגיות לבחירה עיוני, סוגיות לבחירה עיוני/מעשי, מיומנות תנועה – תחומים לא תחרותיים, מרכזי בריאות וכושר – עקרונות הפעלה ואימון, מיומנויות מעשיות/ התמחרויות, קורסים על פי תכנית המגמה, מדידה והערכה בחינוך ובחינוך הגופני, תכנון הלימודים ודרכי ההוראה בבית הספר העל יסודי, התנסות מעשית בהוראה בבתי הספר העל יסודיים.
בשנה ד': תזונה ופעילות גופנית, סוגיות לבחירה עיוני, סוגיות לבחירה עיוני/מעשי, קורסים על פי תכנית המגמה, סמינריון בחינוך, היבטים חברתיים בבית הספר/ חינוך חברתי, סוגיות נבחרות בחקר ההוראה.

מטרות המסלול ויתרונות המסלול

מטרת הלימודים לחינוך גופי הוא להעניק לבוגרים הכשרה אקדמית פדגוגית בספורט, כדי לאפשר להם להורות, לחנך,לאמן ולשקם ולעסוק בכל תחומי הספורט והחינוך הגופני. כל סטודנט יכול לבחור, לפי כישוריו, אחד ממקצועות המשנה בחינוך הגופני ולהתמחות בו. אפשרויות התעסוקה רבות ומגוונות מהוראה בבתי ספר ועד לעבודה עם כל סוגי האוכלוסיות הן בשיקום והן כתרבות פנאי.

תנאי קבלה

  • תעודת בגרות מלאה ממוצע של 85 נקודות, פסיכומטרי 500 נקודות (ציון משולב של 525 נקודות). בעלי ממוצע בבגרות גבוה מ- 85 נקודות יכולים להתקבל עם ציון פסיכומטרי של מעל ל- 479 נקודות.
  • ראיון אישי
  • רקע מתאים בחינוך גופני ובספורט
  • מבחנים מעשיים ובדיקת מאמץ
  • מומלץ להביא המלצות וחוות דעת מאנשים המכירים את המועמד כמו למשל: המורה לחינוך גופני, מנהל בית הספר התיכון, מפקדי בשירות הצבאי וכו'.

עלויות ומלגות

שכר הלימוד במכון וינגייט לתואר ראשון בחינוך גופני הוא השכר האוניברסיטאי, אשר נקבע על ידי המועצה להשכלה גבוהה. סטודנטים רבים יכולים להיעזר במלגות למימון לימודיהם על רקע של קשיים סוציו-אקונומיים וגם לקבל הלוואות בתנאים נוחים.