לימודי הנדסת תעשייה וניהול במכללת הדסה ירושלים

תנאי קבלה למסלול

כדי להתקבל למסלול הנדסת תעשייה וניהול במכללת הדסה צריך ציון בגרות חיובי במתמטיקה, אנגלית והבעה. כמו כן יש לעבור מבחן התאמה, ולהשיג תוצאה של 500 ומעלה במבחן הפסיכומטרי

תאור המסלולים

מסלול היום אורך שנתיים ומסלול הערב שלוש שנים. בסוף מקבלים תואר "הנדסאי" מטעם מה"ט (המכון להכשרה טכנולוגית)

מה לומדים במהלך הלימודים?

הנושאים הנלמדים כוללים: התנהגות הצרכן, שיטות פרסום, קביעת מחירים בארגון, ביצוע סימולציות שיווקיות. ניהול המכירות ושיווק, אסטרטגיה שיווקית, שיווק שירותים, שיטות מתקדמות בשיווק, כלכלה, תמחיר ותקציב, חשבונאות, ניתוח מערכות, מיומנויות ניהול, תורת הארגון, טכנולוגיה, תעשיה והנדסה, מימון, אבטחת איכות, כוח אדם, תחזוקה, יישומי מחשב ומערכות מידע.

בקורס תלמדו על שיווק טכנולוגי, ותתכננו ותנתחו מערכות שיווק שונות שנועדו ללקוח, ליצרן ולבעל העסק. התואר מעניק כלים ניהוליים פיננסים מעשיים הדרושים היום לתפקידים ניהוליים שונים.

החוג לתעשייה וניהול מכשיר כוח אדם מקצועי בתחומים שונים ומגוונים כגון: תכנון וניהול של מערכות ייצור, תכנון ושיפור שיטות עבודה, ניהול מערכות מידע ארגוניות, בטיחות וגהות במקומות העבודה, אבטחת איכות, לוגיסטיקה ועוד.
מסלול הלימודים בחוג משלב תחומים של תעשייה וניהול עם מקצועות נוספים. המיומנויות הנרכשות בחוג משמשות לניתוח והפעלה של מערכות תומכות, ואלו מועילות ליצרן במפעל, להנהלת הארגון וכמובן לצרכנים וללקוחות. הלימודים מקנים לבוגר את הכלים הדרושים להתמודדות יעילה עם הבעיות שאיתן מתמודדים כיום ארגונים וחברות, למשל חברות היי-טק, בנקים, רשתות שיווק, מפעלי תעשייה וכיוצא באלו.

למכללת הדסה ירושלים ניסיון עשיר בהוראה ובהכשרת הנדסאים. טובי המורים, מִתקני ההוראה המשוכללים והמעבדות המתקדמות של המכללה מבטיחים לסטודנטים את התנאים האופטימליים להצלחה מקסימלית בלימודים.

תחום השיווק הולך ותופס תאוצה בכל המערכות הארגוניות ובכל המגזרים במשק. תודעת השיווק והשירות היא חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה העסקית של הארגונים במשק.

התחרות במשק יצרה צורך באנשי מקצוע בעלי הידע והמיומנות הנדרשים למציאת פתרונות שיווקיים וניהוליים הולמים.
במסגרת הלימודים יתוודע הסטודנט להתנהגות הצרכן, לשיטות פרסום, לקביעת מחירים בארגון, והכול תוך כדי סימולציות שיווקיות.

מטרת הלימוד
מטרת הלימודים בחוג היא להכשיר הנדסאים שיוכלו להשתלב במערכים שונים של שיווק טכנולוגי. השילוב של תעשיה וניהול עם מקצועות שיווקיים המאפשרים תכנון, ניתוח והפעלת מערכות שיווק, מועיל ללקוח, ליצרן ולנותן השירות.