יסודות העיצוב לימוד פוטושופ לימוד אילוסטרייטור לימוד אינדיזיין עיצוב גרפי בתי ספר לימודי עיצוב גרפי

שכבות וציר זמן

שני מאפיינים חשובים מאוד לתכנות ולעיצוב פלאש הם שימוש בשכבות ועבודה על ציר זמן. גרפיקת פלאש כוללת שימוש נרחב בשכבות של מרכיבי התוכן הגרפי שהמעצב יוצר וציר הזמן שולט ומארגן את התוכן בקובץ המולטימדיה, מבחינת זמן על פני השכבות והמסגרות השונות. כל קורס פלאש כולל תכנים הקשורים לעבודה עם השכבות וציר הזמן - זהו ידע מהותי לעבודתו של המעצב הגרפי בסביבת הפיתוח של הפלאש.

ציר הזמן ושכבות – הבסיס

בדומה ליישומים אחרים של סרטונים ואנימציות, גם בפלאש הקובץ מתחלק מבחינת זמנים למסגרות. השכבות בקובץ פלאש מתפקדות כמו רצועות פילם של מצלמת וידאו הנערמות אחת על גבי השנייה, כאשר כל שכבה מכילה דמות או מרכיב שונים המוצגים על המסך. כך שהמרכיבים העיקריים של ציר הזמן הם שכבות, מסגרות וראש התצוגה של סביבת הפיתוח. השכבות במסמך פלאש מוצגות בסביבת הפיתוח בטור לצידו של ציר הזמן. המסגרות שקיימות בכל שכבה מוצגות בשורה מצידה של השכבה הרלוונטית. זוהי דרך יעילה מאוד עבור מעצבים גרפיים לארגון התכנים הגרפיים השונים במסמך, בעוד כך ניתן לערוך מרכיבים בשכבה אחת, מבלי להשפיע כלל על מרכיבים אחרים בשכבות הנוספות. באזורים בתצוגת סביבת העבודה בפלאש בהם יש שכבות ריקות או ללא תוכן ספציפי, ניתן פשוט לראות דרכן את השכבות שמתחת.

שינוי שכבות על ציר הזמן

על מנת לצייר, להוסיף מרכיבים וכן לבצע שינויי שכבות במסמך העבודה, יש לבחור את השכבה הרצויה מהרשימה שעל ציר הזמן ובכך להפוך אותה לפעילה. סימן של עיפרון ליד שם תיקיית השכבה מציין כי היא פעילה וניתנת לעריכה. באופן הגיוני, רק שכבה אחת יכולה להיות פעילה בזמן נתון לצורכי עריכה. כמו כן ניתן לנעול, לסדר מחדש ולהסתיר שכבות על גבי המסמך. מספר השכבות שניתן ליצור על גבי ציר הזמן של קובץ פלאש הוא אינסופי ומוגבל רק בכמות הזיכרון של מחשב המעצב. חשוב במיוחד שריבוי השכבות לא יגדיל את נפח הקובץ הסופי (swf) שאותו מפרסמים באתר האינטרנט למשל.

סוגי שכבות בפלאש

ישנם 5 סוגים עיקריים של שכבות בהם ניתן להשתמש בפיתוח תכני פלאש:

  • שכבות רגילות המכילות את מרבית המרכיבים הגרפיים בקובץ ה-FLA.
  • שכבות מסיכה המכילות עצמים המשמשים כמסיכות להסתרת חלקים נבחרים של שכבות מתחתיהן.
  • שכבות הכוונה (Guide) המכילות מרכיבים המשמשים להכוונת סידור האובייקטים בשכבות אחרות, או את התנועה במרכיבי תנועה קלאסיים.
  • שכבות תנועה (Motion Tween) המכילות מרכיבי אנימציה תנועתיים.
  • שכבות מגן (Armature) המכילות מאפייני פלאש מתקדמים כגון inverse kinematics bones וכדומה.

רצוי תמיד להשתמש בתיקיות שכבות נפרדות עבור תכני אודיו, טקסט, אנימציות, וידאו ועוד. זאת, כדי לשמור על הסדר בסביבת העבודה ולמצוא את מרכיבי הקובץ בקלות.

סרטונים לצפייה

קבל מידע על קורס גרפיקה ממוחשבת
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך
בחר סניף:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

קבל מידע על קורס גרפיקה ממוחשבת
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
בחר סניף:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר