יסודות העיצוב לימוד פוטושופ לימוד אילוסטרייטור לימוד אינדיזיין עיצוב גרפי בתי ספר לימודי עיצוב גרפי

שימוש בסמלים

סמל הוא כפתור, סימן גרפי או אפילו סרטון וידאו שהמעצב יוצר. באמצעות סמלים פנימיים או חיצוניים בתוכנת הפלאש, ניתן ליצור שלל עיצובים והנפשות. לאחר יצירת סמל או ייבוא סמל לפלאש, ניתן להשתמש בו שוב ושוב באותו מסמך או על גבי מסמכים אחרים בעתיד. שימוש בסמלים בפלאש מאפשר למעצב לכלול מרכיבים גרפיים נוספים אשר מיובאים מיישום אחר, בעוד כל סמל שנוצר הופך לחלק מהספרייה של המסמך הנוכחי. שימוש בסמלים מאפשר ליצור תכני פלאש עשירים ומגוונים יותר וכן ליצור אנימציות מורכבות או שלל יישומים אינטראקטיביים.

מקרה – Instance

מונח רלוונטי לשימוש בסמלים בסביבת פלאש הוא Instance (מקרה). משמעות המונח היא עותק סמל שממוקם בתוך סביבת העבודה (הבמה – Stage), או כזה הנמצא בתוך סמל אחר. Instance שכזה יכול להיות שונה מסמל "ההורה" שלו מבחינת צבע, גודל ותפקוד. עריכת הסמל מעדכנת את כל המקרים (Instances) של אותו סמל, אך יישום אפקטים על מקרה בודד משפיעה רק עליו. שימוש בסמלים בפלאש מצמצם באופן דרמטי את גודל הקובץ – שמירת מקרים מרובים של אותו סמל צורכת פחות מקום אחסון לעומת שמירה נפרדת של תכני הסמלים עצמם. כך, ניתן להמיר מרכיבים גרפיים סטטיים במסמך לסמלים (תמונות רקע למשל) ואז להשתמש בהם שוב. בנוסף, שימוש בסמלים יכול להאיץ את התצוגה של קבצי SWF, כיוון שנגן הפלאש צריך להוריד את הסמל רק פעם אחת.

סוגי סמלים בפלאש

לכל סמל יש קו זמן ו"במה" ייחודיים לו, כולל שכבות. ניתן להוסיף פריימים ושכבות לקו הזמן של סמל, בדיוק כפי שניתן לעשות לקו הזמן הראשי של המסמך. בעת הפקת הסמל בוחרים את סוגו מתוך האפשרויות המרכזיות הבאות:

  • סמלים גרפיים: אלו משמשים למרכיבים סטטיים וליצירת קטעי אנימציה שניתן להשתמש בהם שוב על קו הזמן הראשי. סמלים גרפיים פועלים בסנכרון עם קו הזמן הראשי, בעוד בקרים אינטראקטיביים וצלילים לא יעבדו ברצף אנימציה של סמלים גרפיים.
  • סמלי כפתור: ליצירת כפתורים אינטראקטיביים המגיבים ללחיצות עכבר או הקשות אצבע על מסכי מגע, מעבר מעליהם ופעולות אחרות. המעצב קובע פעולות ומאפיינים לכל כפתור וכיצד אלו יתנהגו בסביבת הפלאש או בעת הפעלה.
  • סמלי קטעי וידיאו (Movie Clip): ליצירת קטעי אנימציה לשימוש חוזר. לקליפ וידיאו יש קו זמן מרובה פריימים ייחודי משל עצמו ועצמאי מקו הזמן הראשי של המסמך. כך שקליפ וידיאו יכול לכלול בקרים אינטראקטיביים, צלילים ואפילו מקרים נוספים של קטעי וידיאו. ניתן אפילו ליצור כפתורי אנימציה פעילים באמצעות שימוש בסמלים אלו.
  • סמלי פונטים: לייצוא של פונט ושימוש בו במסמכי פלאש אחרים.

ניתן ליצור סמל מבחירת מרכיבים על במת סביבת העבודה וכן ניתן ליצור סמל ריק ולייבא את המרכיבים שלו בעת שהייה במצב עריכת סמל. סמלים יכולים באופן כללי להכיל את כל המאפיינים שפלאש יכול ליצור, כולל אנימציה. בעת שימוש בסמלים, יש לשים לב להיבטים כמו גודל הקובץ, אופטימיזציה של הקובץ הסופי ושאר מאפיינים טכניים הנגזרים מהסמלים והיכולות שלהם במסגרת פיתוח יישומי פלאש.

סרטונים

אנימציית דמויות באמצעות סמלים:

שימוש בסמלים – מדריך פלאש מבית Adobe:

http://tv.adobe.com/watch/learn-flash-professional-cs5/gs04-using-symbols/

קבל מידע על קורס גרפיקה ממוחשבת
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך
בחר סניף:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

קבל מידע על קורס גרפיקה ממוחשבת
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
בחר סניף:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר