מונח רלוונטי לשימוש בסמלים בסביבת פלאש הוא Instance (מקרה). משמעות המונח היא עותק סמל שממוקם בתוך סביבת העבודה (הבמה – Stage), או כזה הנמצא בתוך סמל אחר. Instance שכזה יכול להיות שונה מסמל "ההורה" שלו מבחינת צבע, גודל ותפקוד. עריכת הסמל מעדכנת את כל המקרים (Instances) של אותו סמל, אך יישום אפקטים על מקרה בודד משפיעה רק עליו. שימוש בסמלים בפלאש מצמצם באופן דרמטי את גודל הקובץ – שמירת מקרים מרובים של אותו סמל צורכת פחות מקום אחסון לעומת שמירה נפרדת של תכני הסמלים עצמם. כך, ניתן להמיר מרכיבים גרפיים סטטיים במסמך לסמלים (תמונות רקע למשל) ואז להשתמש בהם שוב. בנוסף, שימוש בסמלים יכול להאיץ את התצוגה של קבצי SWF, כיוון שנגן הפלאש צריך להוריד את הסמל רק פעם אחת.
לכל סמל יש קו זמן ו"במה" ייחודיים לו, כולל שכבות. ניתן להוסיף פריימים ושכבות לקו הזמן של סמל, בדיוק כפי שניתן לעשות לקו הזמן הראשי של המסמך. בעת הפקת הסמל בוחרים את סוגו מתוך האפשרויות המרכזיות הבאות:
ניתן ליצור סמל מבחירת מרכיבים על במת סביבת העבודה וכן ניתן ליצור סמל ריק ולייבא את המרכיבים שלו בעת שהייה במצב עריכת סמל. סמלים יכולים באופן כללי להכיל את כל המאפיינים שפלאש יכול ליצור, כולל אנימציה. בעת שימוש בסמלים, יש לשים לב להיבטים כמו גודל הקובץ, אופטימיזציה של הקובץ הסופי ושאר מאפיינים טכניים הנגזרים מהסמלים והיכולות שלהם במסגרת פיתוח יישומי פלאש.
אנימציית דמויות באמצעות סמלים:
שימוש בסמלים – מדריך פלאש מבית Adobe:
http://tv.adobe.com/watch/learn-flash-professional-cs5/gs04-using-symbols/