מצבים מסוימים בסביבת העבודה של פלאש (Blend Modes) מאפשרים ליצור תמונות מרוכבות (Composite). הכוונה היא לתהליך בו משנים את השקיפות או את יחסי הצבע של שני אובייקטים חופפים או יותר. מצבים אלו מוסיפים מימד של שליטה על אטימות (Opacity) האובייקטים והתמונות. כמו כן, ניתן ליצור אפקטים כמו הדגשות או הצללות המאפשרים למרכיבים בתמונה להיראות דרך תמונה אחרת, או לצבוע תמונה שאינה רוויה בצבע.
ניתן ליישם אנימציה על פילטרים על גבי קו הזמן. אובייקטים בפריימים מרכזיים שונים המחוברים על ידי Tween מכילים את הפרמטרים הדרושים להפעלת פילטרים תואמים. אם לפילטר אין פילטר תואם בצידו השני של ה-Tween, סביבת הפלאש יוצרת אחד התואם אוטומטית כך שהאפקט יתרחש בסוף רצף האנימציה. לפלאש ישנן שיטות אוטומטיות למניעת תקלות הנובעות מחוסר בפילטר בקצה אחד של ה-Tween, או במקרה והפילטרים מיושמים בסדר שונה בכל קצה.
סוג, מספר ואיכות הפילטרים אותם המעצב מיישם במסמך פלאש משפיעים על הביצועים של נגן הפלאש של Adobe מבחינת ניגון קבצי SWF. ככל שמיישמים יותר פילטרים על אובייקט, כך עולה מספר החישובים שנגן הפלאש צריך לבצע כדי להציג את התוכן. המלצת יצרנית התוכנה היא ליישם מספר מוגבל של פילטרים בפלאש עבור כל אובייקט, בעוד כל פילטר כולל אמצעי בקרה לשליטה על חוזק ואיכות האפקט הרלוונטי. שימוש בהגדרות נמוכות יותר משפר את הביצועים על מחשבים איטיים יותר. כך שאם יוצרים תוכן פלאש עבור מגוון רחב של מחשבים (אתר אינטרנט למשל), או שיכולות המחשוב של קהל היעד אינן ברורות, רצוי לכוון את ההגדרות לחלק הנמוך של הסולם על מנת למקסם ביצועי פלייבק.
פילטרים מסוג Adobe Pixel Bender מיישמים שפת תכנות אותה פיתחה יצרנית התוכנה, המאפשרת למפתחים ולמעצבים גרפיים ליצור פילטרים מותאמים אישית, אפקטים ומצבי ערבוב (Blend) לשימוש בפלאש. שפת תכנות זו מיועדת למגוון סביבות מחשוב והיא מתוכננת כך שתרוץ ביעילות אוטומטית כמעט בכל ארכיטקטורת מחשוב. על מנת לייצר פילטרים בפלאש בפורמט זה, יש לכתוב קוד תכנות בהתאם לשפה הספציפית שפיתחה Adobe. קורסי פלאש מתקדמים המתמקדים באנימציות ובפילטרים, יכללו תוכן זה במסגרת תכנית הלימודים.
איך משתמשים בפילטרים בפלאש?
איך להפוך אובייקטים לשקופים בפלאש?
שיעור מקיף על פילטרים ואפקטים: