תדמית החברה היא למעשה אוסף של ערכים, רעיונות, מאפיינים ולעיתים גם אישיויות מפורסמות המזוהות עם החברה ועם מוצריה. בניית תדמית של חברה היא תהליך אשר אורך זמן ודורש השקעה רבה באפיקי פרסום רבים וזאת, על מנת להתקבע בתודעה הציבורית ולהפוך למותג מוכר, מוכח ואמין. תדמיתה של חברה בקרב הציבור מורכבת משלל גורמים, חיצוניים ופנימיים: מגורמים חיצוניים כמו כתבות וביקורות אובייקטיביות על החברה, דעות העוברות מפה לאוזן והשוואות של מגזינים שונים, לצד גורמים מטעם החברה המנסים לעצב לה תדמית מסוימת ולמתג אותה באופן ייעודי עבור קהל היעד הרלוונטי.
כדי לעצב תדמית הומוגנית בקרב הציבור הרחב, יש להחליט ראשית על קהל היעד ועל אותם הקווים המנחים שישמשו את מעצבי התדמית. לדוגמה, חברת רכבים צריכה לשאול את עצמה – האם היא רוצה למתג את עצמה כחברה של רכבי יוקרה לעשירים? חברה עממית המציעה רכבים למעמד הביניים? חברה אופנתית המציעה רכבים לצעירים? לאחר שהוחלט על קהל היעד ועל התדמית הנחשקת מגיע שלב ה"איך"- וכאן נכנסים לפעולה מעצבי תדמית מקצועיים. מעצב תדמית יתכנן חדירה לתודעת הקהל הרחב באמצעים שונים ומקבילים, תוך כדי שימוש במוטיבים שייצרו את המותג ואת התדמית המבוקשת לחברה. על מנת לחדור לתודעת הקהל יש לעשות שימוש באפיקי פרסום שונים – פרסומות בטלוויזיה, כתבות, פרסומות מקוונות, פרסומים בתחנות אוטובוסים ובעיתונים ועוד. על מנת ליצור את התדמית הרצויה ולקשר אותה עם החברה יש צורך להשתמש במוטיבים קבועים וחוזרים, המקושרים עם ערכי המותג של החברה. בחזרה לדוגמת חברות הרכבים: חברת רכבי היוקרה תעשה שימוש בפרסומות עתידניות המשדרות אמצעים רבים וערך מוסף, החברה הפונה לקהל יעד צעיר תעשה שימוש בדוגמנים צעירים בעלי מראה עכשווי כדי ליצור את תחושת השייכות הרלוונטית לבעלי הרכב העתידיים, החברה המייעדת את רכביה למעמד הביניים הפרקטי תדגיש את הנוחות והיעילות של כלי הרכב ועוד.