מיתוג נעשה באמצעים רבים, ביניהם גם אמצעים וויזואליים כמו לוגואים, שימוש בפונטים, שימוש בצבעים מסוימים ועוד, תוך קישורם עם חברה, מוצר או שירות. על המעצב האחראי על עיצוב הפרסום למצוא את המוטיבים הללו אשר יעניקו ייחוד לחברה אותה הוא מפרסם, עד כדי כך שהלקוחות יעשו את הקישור בין המוטיבים ובין החברה באופן טבעי ואוטומטי.
קמפיין הוא למעשה אוסף של פרסומות, מודעות, פרסומים מקוונים וכרזות בעלות מוטיבים משותפים. אלו מיועדים לקדם מוצר חדש, להגיע לקהל הרחב ולעורר דיבור והתרגשות סביבו. עיצוב הוא אחד האספקטים החשובים ביותר בקמפיין, מכיוון שהעיצוב הוא שימשוך את העין ויגרום לאנשים להתעניין, להתנסות ולבסוף גם לקנות. כשמתכננים קמפיין, ישנה חשיבות רבה לשימוש במוטיבים שיחזרו בווריאציות שונות בפורמטים השונים של הפרסום. זאת, על מנת להפגין חזות אחידה, לגרום לאנשים לקשר בקלות בין הפרסומת בטלוויזיה לכרזת הענק ולמודעה בגוגל ולתת את הרושם שהקמפיין נמצא "בכל מקום", שמדובר במשהו חדש ושווה במיוחד. מוטיבים המשמשים לצורכי עיצוב קמפיינים הם מגוונים ונעים בין צבעים מסוימים, פונטים, גוונים, רקעים מסוימים ואפילו פוזות קבועות של דוגמנים, לדוגמה בקמפיינים לקולקציות בגדים חדשות. תפקידו של המעצב בעולם הפרסום הוא להיות יצירתי וחדשני, למצוא את המוטיב הנכון שייצור את הסקרנות ואת הקונוטציות הנכונות ויגיע לקהל היעד הרלוונטי. על המעצב לתכנן מראש את כל ערוצי הפרסום בהם יעשה שימוש על מנת לשלב תוכן אחיד בכולם, לצד תכנים ייחודיים לכל פורמט ופורמט.