אופי העיצוב הוויזואלי משתנה בין כרזה וכרזה ונקבע על פי תכלית הכרזה והמסר אותו רוצים להעביר. ככלל אצבע, ניתן לומר שעיצוב הכרזות נועד קודם כל למשוך את העין ולגרום לעוברי אורח להסתקרן, לקרוא את הטקסט ולחשוב על המסר. עיצוב כרזות המיועדות להעברת מסר חברתי או פוליטי הוא כמובן שונה מהותית מעיצוב כרזות פרסומיות, כשבדרך כלל עיצוב כרזות פרסומיות נעשה על ידי מעצבים מקצועיים ובאמצעות כלי עיצוב מתקדמים. לעומתם, כרזות המשמשות למחאות ולהפגנות מעוצבות בדרך כלל באמצעים פשוטים יותר על ידי אנשים שלא בהכרח עוסקים בתחום העיצוב.
בכל מקום מרכזי בערים ניתן לראות כרזות – באזורי קניונים, בצמתים עמוסות, בתחנות אוטובוס ובמקומות ציבוריים רבים אחרים. המפרסמים השונים מתחרים ביניהם על תשומת לב הקהל וכדי באמת להחדיר את המסר הפרסומי, יש צורך בפרסום כרזות במספר רב של מקומות במקביל. עיצוב כרזות פרסומיות מאופיין בשימוש בדוגמנים מושכים, צבעי רקע בולטים ובמקרים רבים בהבלטה של משפטי מפתח, לרוב משפטים הכוללים הטבות והנחות, כדי למשוך את עין הלקוחות אשר תמיד מתעניינים במבצעים. מעצבי כרזות רבים עושים שימוש בתמונות עם גוון הומוריסטי או מוקצן, על מנת לעניין ולהצחיק את עוברי האורח וכך ליצור אצלם תחושה חיובים בהקשר למוצר המפורסם בכרזה.
סיטואציה נוספת בה השימוש בכרזות הוא נרחב מאוד היא בהפגנות – הפגנות פוליטיות או חברתיות, בהן מארגני ההפגנה רוצים להעביר מסר חד משמעי לקהל הנרחב ולממשלה. בהפגנות אלו עושים שימוש בכרזות, בדרך כלל בייצור עצמי, הכוללות משפטים קולעים וציורים. עיצוב כרזות שכאלו נעשה בדרך כלל ביד וכולל לרוב ציורים, קריקטורות של דמויות פוליטיות והמחשה ציורית של מסרי ההפגנה.