עיצוב אריזות הוא תחום עיצובי המתעסק בתכנון האריזה ובהדפסתה. בתהליך עיצוב האריזה יש לקחת בחשבון גורמים רבים כמו גודל האריזה, צורתה והחומר ממנו היא עשויה כדי להתאים אותה למוצר שבתוכה. כשמדובר במוצרי מזון למשל, ישנה חשיבות רבה לבחירת חומרים מבודדים שישמרו על המזון בתנאים אופטימאליים.
ערכו סיבוב קצר בסופר ותיווכחו במהרה כי לכל קופסת דגני בוקר, קרטון חלב וחפיסת שוקולד יש עיצוב ייחודי ובולט, עיצוב המנסה למשוך את עין הלקוח ולעורר סקרנות, צחוק או משיכה. אריזות דגני בוקר רבות מעוטרות למשל בדמויות מצוירות המאופיינות בתכונות חיוביות שונות – אנרגטיות, בריאות, עדכניות ועוד. זאת כדי לספק את הרושם שמי שיאכל את הדגנים ייהנה מתכונות אלו. בנוסף, ישנה חשיבות לשימוש בצבעים בולטים ובסלוגנים המוכרים ללקוחות מפרסומות המזוהים עם החברה או המוצר, ומיועדות למתג אותו כמוצר איכותי, מוכר ומצליח. בנוסף, מאחר ומוצרי מזון חייבים לכלול פירוט של החומרים מהם מורכב המזון, יצרנים רבים נוטים להבליט בעיצוב האריזה נתונים חיוביים כמו אחוזי שומן נמוכים או כמות קלוריות נמוכה על מנת למתג את המוצר כבריא, מזין ולא משמין. במוצרי חלב רבים למשל, ניתן לראות את אחוזי השומן מובלטים על האריזה וזאת כדי למשוך לקוחות המחפשים מוצרים לא משמינים. במילים אחרות, לעיצוב האריזה יש תפקיד שיווקי לא מבוטל.
מוצרים המיועדים לילדים ולנוער כמו חטיפים, ממתקים ודגני בוקר, בולטים בעיצובם הצבעוני והססגוני. בעיצוב אריזות מוצרים לילדים יש נטייה להשתמש בדמויות מצוירת, המופיעות לעיתים גם בפרסומות בטלוויזיה, כדי ליצור היקשרות של הילדים עם הדמויות ונאמנות לדמויות ולמוצר. כלי עיצובי נוסף המשמש את מעצבי האריזות הוא שילוב משחקים בגב האריזה כמו תשבצים, מבוכים או חידות. זאת כדי ליצור אינטראקציה ואפשרויות שימוש נוספות באריזה, תוך מתן ערך מוסף וחווייתי ללקוח.