עיצוב אינטראקטיבי הוא עיצוב הכולל אלמנטים היוצרים אינטראקציה עם המשתמש ובכך גורמים לו לקחת חלק פעיל בתהליך קבלת האינפורמציה והשימוש באתר או בתוכנה. בשל עודף המידע העצום והתחרות הגבוהה, חברות רבות מתחרות ביניהן על ייצור עיצוב שיהיה ייחודי ובולט וכזה שימשוך את הלקוחות הפוטנציאליים לשוטט באתר ולקבל אינפורמציה על החברה ועל מוצריה. עיצוב אינטראקטיבי כולל לדוגמה: הפעלה של אנימציות ברגע שהמשתמש מעביר את העכבר על כפתור או איזור מסוים באתר, נגינה של מוזיקת רקע ברגע שהמשתמש נכנס לאתר, אפשרויות לעיצוב אישי של ממשק האתר ועוד. מטרתם של אלו היא לגרום למשתמש להסתקרן, להתלהב ולרצות להשתמש באתר או בתוכנה.
ידוע כי הרושם הראשוני הנוצר אצל המשתמש הוא קריטי וכי הוא ישפיע רבות על דעתו על החברה ועל החלטתו להישאר באתר או לשוטט לעבר חברה אחרת. כאשר משתמש נכנס לאתר אינטרנט בפעם הראשונה וחווה חוויית משתמש חיובית הכוללת גרפיקה יפה, ממשק אינטראקטיבי ואינטואיטיבי ונוחות, תיווצר אצלו דעה חיובית לגבי החברה. אתר שיעוצב בצורה חדשנית, ייתן למשתמש תחושה שהחברה המפעילה את האתר היא חברה חדשנית בעצמה, חברה המשקיעה בלקוחותיה, מאמינה בעצמה ויש לה את האמצעים לבנות אתר איכותי ומתקדם – משמע היא חברה מצליחה. לכן, החשיבות של אתר אינטרנט אינטראקטיבי מצליח היא אדירה, בעוד היא מעניקה יתרון בלתי מבוטל לחברה המנסה למשוך לקוחות להתנסות במוצרים ובשירותים שלה.
עולם התוכנה מתפתח בצעדי ענק, בעוד אחד האספקטים העיקריים כיום הוא אספקט חוויית המשתמש. רשת האינטרנט כוללת כמות עצומה של אינפורמציה וכן היא מלאה בגירויים ובהצעות חדשות. כדי לגרום למשתמש ליהנות מתוכנה ולהשתמש בה לאורך זמן, יש צורך בממשק משתמש אינטראקטיבי – ממשק המעניק למשתמש אפשרויות רבות לעיצוב ולשימוש בתוכנה וכך גורמות לו להכיר אותה לעומק ולמקסם את השימוש בה. דוגמאות לממשקי משתמש אינטראקטיביים שזכו להצלחה רבה בשנים האחרונות הן פייסבוק, גוגל ואפל – כולן חברות המעניקות למשתמשים חוויה מסקרנת, מושכת וויזואלית וחדשנית.