לאור התחרות הרבה השוררת כיום בעולם הטכנולוגי, חשיבות חווית המשתמש בממשק חשובה לא פחות מהיכולות הטכנולוגיות שלו.
ממשק משתמש המחבר בין האדם לבין המחשב, או כול כלי טכנולוגי אחר בו הוא משתמש, חייב להיות פשוט, נוח, קל לתפעול, ברור, אסתטי ונעים לעין. הממשק צריך למשוך את האדם להשתמש בו ולמצוא שהוא עונה על צרכיו.
בתהליך עיצוב ממשק המשתמש מעורבים גורמים רבים – כדי ליצור חווית משתמש גבוהה לצד חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת יש צורך בעבודת צוות רבה. המטרה שצריכה לעמוד מול עיני כל הגורמים המעורבים בתהליך היא אחת – ליצור החזר השקעה מרבי עבור מזמיני הממשק. בשפה המקצועית החזר השקעה נקרא (ROI – Return On Investment). החזר זה ניתן להשיג באמצעות יצירת יחסים טובים בין הממשק לבין המשתמש, הגברת חווית המשתמש בכל שימוש בממשק, והדבר נעשה בדרך כלל באמצעות שילוב בין הטכנולוגיה לבין הנדסת האנוש ולבין עיצוב גרפי חדשני ומדויק.
עוד בטרם תחילת העיצוב חובה לבצע מחקר וניתוח מעמיק הכולל את ניתוח צרכי המשתמשים, ההתנהגות שלהם והמטרות שלהם. בדרך כלל שלב הניתוח כולל ראיונות ודיונים עם גורמים מרכזיים וחשובים, בדיקה וניתוח של חברות דומות מכל רחבי העולם ובחינה של אילוצים טכנולוגיים העלולים להשפיע, ולו במעט, על ממשק המשתמש.
עיצוב גרפי מלא ומפורט של כל המסכים, הרכיבים והפונקציות אשר תוכננו בממשק. העיצוב חייב להיות מותאם לשפה הנדרשת, בגודל האמתי שבו הוא יוצג למשתמש וגם לכלול את כל הפרטים אשר בממשק – מהגדול ביותר ועד לטן ביותר.
לבסוף, כותבים מסמך הגדרות לעיצוב הממשק וחווית המשתמש, במסמך זה יהיו כתובות הנחיות גרפיות מפורטות לעיצוב כל אלמנט בממשק, הגופנים ושאר הסימנים. הממשק יכלול גם הגדרות בנוגע למיקומם והגודל של כל אחד ואחד מהאלמנטים הגרפיים.
סיימתם לעצב ממשק משתמש? רוצים לדעת בוודאות שהוא עונה על כל הדרישות ונותן מענה לחווית משתמש גבוהה?
להלן מבחן קצר שיעזור לכם לדעת זאת –
במידה והתשובות לכל השאלות הן המילה "כן" – הצלחתם לעצב ממשק משתמש נכון ויעיל, אם לא – חזרו ותקנו את הנדרש.