יסודות העיצוב לימוד פוטושופ לימוד אילוסטרייטור לימוד אינדיזיין עיצוב גרפי בתי ספר לימודי עיצוב גרפי

עיצוב חווית משתמש

כיום, שאנו חיים בעולם כל כך טכנולוגי, חדשני ומתקדם, בו רוב תחומי החיים כבר נכנסו לממשקים טכנולוגיים למיניהם, הצורך באפיון ועיצוב ממשקים בעלי חווית משתמש נכונה וגבוהה גדל מידי יום. עיצוב חווית משתמש כולל בין השאר גם את היחסים בין המשתמש לבין הממשק – נוחות השימוש, הקלות בתפעול הממשק, המראה האסתטי שלו ועוד...

עיצוב חווית משתמש

לאור התחרות הרבה השוררת כיום בעולם הטכנולוגי, חשיבות חווית המשתמש בממשק חשובה לא פחות מהיכולות הטכנולוגיות שלו.
ממשק משתמש המחבר בין האדם לבין המחשב, או כול כלי טכנולוגי אחר בו הוא משתמש, חייב להיות פשוט, נוח, קל לתפעול, ברור, אסתטי ונעים לעין. הממשק צריך למשוך את האדם להשתמש בו ולמצוא שהוא עונה על צרכיו.

עיצוב ממשק משתמש גם להחזר השקעה

בתהליך עיצוב ממשק המשתמש מעורבים גורמים רבים – כדי ליצור חווית משתמש גבוהה לצד חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת יש צורך בעבודת צוות רבה. המטרה שצריכה לעמוד מול עיני כל הגורמים המעורבים בתהליך היא אחת – ליצור החזר השקעה מרבי עבור מזמיני הממשק. בשפה המקצועית החזר השקעה נקרא (ROI – Return On Investment). החזר זה ניתן להשיג באמצעות יצירת יחסים טובים בין הממשק לבין המשתמש, הגברת חווית המשתמש בכל שימוש בממשק, והדבר נעשה בדרך כלל באמצעות שילוב בין הטכנולוגיה לבין הנדסת האנוש ולבין עיצוב גרפי חדשני ומדויק.

עוד בטרם תחילת העיצוב חובה לבצע מחקר וניתוח מעמיק הכולל את ניתוח צרכי המשתמשים, ההתנהגות שלהם והמטרות שלהם. בדרך כלל שלב הניתוח כולל ראיונות ודיונים עם גורמים מרכזיים וחשובים, בדיקה וניתוח של חברות דומות מכל רחבי העולם ובחינה של אילוצים טכנולוגיים העלולים להשפיע, ולו במעט, על ממשק המשתמש.

שלבים בעיצוב ממשק משתמש בעל חווית משתמש גבוהה

  • גיבוש הקונספט: לאחר המחקר והניתוח הראשוני שבוצע יש לגשת לגיבוש הקונספט שינחה את מעצבי הממשק. בשלב גיבוש הקונספט מתכננים את המבנה הכללי של הממשק, מגדירים את צורת הניווט ודרכי העברת המידע שבו, מסדרים ומתעדפים את המידע בהתאם למטרות העסקיות של הממשק ובהתאם לצרכים של קהל היעד העשוי להשתמש בו ומוצאים את האיזון המושלם בין ממשק פשוט, ברור, קל ונוח לבין ממשק משוכלל ובעל פונקציות רבות וחדשניות.
  • תכנון ואפיון הממשק: לאחר גיבוש הקונספט אנשי המקצוע ניגשים לתכנן ולאפיין את הממשק. שלב זה כולל את תכנון מבנה הממשק תוך שימת לב לתפיסת המשתמש ולמטרות העסקיות ותוך מתן דגש על פונקציונאליות הממשק, עיצוב של כל אחד מהמסכים לפרטי פרטים ויישום אסטרטגיות שישכנעו את האדם להשתמש בממשק ויניעו אותו לבצע בו פעולות.
  • הגדרת הקונספט הגרפי בהתאם להגדרות המותג והזהות התאגידית של בעלי הממשק: בשלב זה מתאימים את הקונספט הגרפי למטרות העסקיות של הממשק, מבצעים עיצוב גרפי כללי המשלב את שיקולי הנדסת האנוש והחדשנות שבממשק יחד, ובנוסף מושם דגש על עיצוב חדשי, עדכני, מושך, אסתטי ונעים לעין התואם את הזהות התאגידית.

עיצוב גרפי מלא ומפורט של כל המסכים, הרכיבים והפונקציות אשר תוכננו בממשק. העיצוב חייב להיות מותאם לשפה הנדרשת, בגודל האמתי שבו הוא יוצג למשתמש וגם לכלול את כל הפרטים אשר בממשק – מהגדול ביותר ועד לטן ביותר.

לבסוף, כותבים מסמך הגדרות לעיצוב הממשק וחווית המשתמש, במסמך זה יהיו כתובות הנחיות גרפיות מפורטות לעיצוב כל אלמנט בממשק, הגופנים ושאר הסימנים. הממשק יכלול גם הגדרות בנוגע למיקומם והגודל של כל אחד ואחד מהאלמנטים הגרפיים.

בדיקת חווית המשתמש

סיימתם לעצב ממשק משתמש? רוצים לדעת בוודאות שהוא עונה על כל הדרישות ונותן מענה לחווית משתמש גבוהה?

להלן מבחן קצר שיעזור לכם לדעת זאת –

  1. האם הממשק עונה על כל המטרות העסקיות שהוגדרו?
  2. האם הממשק אכן מתאים לקהל היעד?
  3. האם הממשק ממוקד לצרכיי המשתמש?
  4. האם קיימת בממשק קריאה והנעה לפעולה?
  5. האם ישנה זרימת מידע בממשק?
  6. האם קיימים בממשק יחסים טובים בינו לבין המשתמש?
  7. האם הממשק ברור ונוח?
  8. האם העיצוב הגרפי מושך את העין ויוצר רושם ראשוני חיובי?

במידה והתשובות לכל השאלות הן המילה "כן" – הצלחתם לעצב ממשק משתמש נכון ויעיל, אם לא – חזרו ותקנו את הנדרש.

קבל מידע על קורס גרפיקה ממוחשבת
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

קבל מידע על קורס גרפיקה ממוחשבת
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר