בסרטים ישראליים ובסדרות טלוויזיה הכוכבים תמיד נראים זוהרים. הסיבה לכך נעוצה במידה רבה בעבודת מאפר הטלוויזיה והקולנוע, שעובדים ליצור אפקטים שונים ומיוחדים. מאפר שיודע לאפר לקולנוע ולטלוויזיה הוא המאפר ברמה הגבוהה ביותר, כאשר נדרשת רמה טכנית מאוד גבוהה לאיפור בצורה זו. המצלמה קולטת הכל, והתאורה חזקה ומופקת מפרוג'קטורים חזקים, ולכן חשוב שיהיה דיוק מושלם בעבודת המאפר.
כדי לדעת כיצד לאפר לטלוויזיה ולקולנוע קודם צריך להבין את המדיומים הללו, שהם ויזואליים בעיקרם. דרך האיפור אפשר ליצור דמויות שונות, לשחק עם גילאי השחקנים, ליצור דמות דומה, לאפר פציעות, כוויות וחתכים וליצור מראה שונה בכל פעם. בסרט "הסיפור המופלא של בנג'מין בוטון" הצליחו המאפרים ליצור אפקט מיוחד שהזקין את בראד פיט בעשרות שנים. עבודות כאלו כל הזמן צצות בעולם הטלוויזיה והקולנוע, ולכן מאפרים מקצועיים בתחום זה לא חסרים עבודה, אם הם טובים כמובן.
בהפקת קולנוע יש צורך במיומנות רבה. בעבודה מאחורי הקלעים המאפר המקצועי עוזר להפקה בצורה הכרחית ומשמעותית.
בין המיומנויות של מאפר קולנוע: