על מנת לנהל את זמננו בצורה נבונה עלינו להיות מסודרים. עלינו לכתוב את כל הדברים להם היינו רוצים להקדיש זמן, להגדיר בממוצע כמה זמן צפוי להימשך כל דבר ולתעדף את הפעילויות השונות. ברגע שיש לנו תמונה מלאה של הפעולות השונות המרכיבות את היומיום שלנו, אנחנו יכולים לראות ביתר בהירות מה יותר חשוב ואיפה אנחנו משקיעים יותר זמן מהדרוש. עיקרון נוסף לניהול זמן יעיל הוא איזון, שהוא את אחד המרכיבים החסרים למרבית האנשים בניהול הזמן שלהם. הלחץ המופעל עלינו ממקורות חיצוניים, כמו מקום העבודה, גורם לנו להדחיק את הצרכים שלנו ולנהל את הזמן שלנו בהתאם לצרכים של אנשים אחרים. ניהול הזמן בצורה מאוזנת יותיר לנו גם מקום למנוחה, ללימוד ולעשיית דברים בשביל עצמנו – כך נשאר תמיד אנרגטיים ויעילים יותר.
במסגרת האימון להצלחה בחיים, עולה שוב ושוב הנושא של ניהול זמן אישי. לכל אדם בוגר ישנן מחויבויות רבות והמטרה של ניהול זמן איננה להתעלם מהן, אלא לייעל את סדר היום שלנו. כך נוכל לתת מענה לכל המחויבויות שלנו, כולל המחויבות לעצמנו. במסגרת האימון נשאל את עצמנו שאלות כמו "מה הייתי רוצה שייכלל בסדר היום שלי ותמיד נדחק הצידה?" או "מה מוריד את התפוקה שלי?" ו – "איך הייתי יכול לייעל את העבודה שלי כך שיהיה לי יותר זמן פנוי?". כך, נאתר את הגורמים המחלישים אותנו ואת הצרכים הלא ממומשים שלנו. עלינו לזכור שהבסיס להצלחתנו בכל התחומים, כולל בעבודה ובבית, הוא מוחנו, גופנו ונפשנו. כדי שנוכל לתת לאלו מענה יעיל לאורך זמן, עלינו להשקיע בעצמנו ולא להזניח את הצרכים האישיים שלנו.