כולנו מכירים את סוכני המכירות המוצלחים האלו, אותם האנשים שאפילו אם אנחנו מתנגדים בתחילה לעסקה המוצעת, יגרמו לנו בסופו של דבר להתעניין ואפילו לקנות את מה שהם מוכרים. אלו אנשים עם יכולות תקשורת בינאישית אפקטיביות מאוד, אנשים שתמיד יודעים לקרוא שפת גוף ולשלוט בשפת הגוף שלהם עצמם. לרוב, הם יהיו לבושים היטב ומטופחים, אסרטיביים, אמפתיים כשצריך, יגידו בדיוק את הדבר הנכון, יעמדו זקופים וכדומה. אך באמצעות יכולות קריאת שפת גוף שהם ניחנים בהן או שרכשו באמצעות אימון, הם יכולים להבין מה הצד השני חושב ולפעול בהתאם – להסרת הגנות, לומר את הדברים הנכונים ובטון הנכון. לכן, קריאת שפת גוף היא מרכיב חשוב מאוד בתחום המכירות ורק מי ששולט במיומנות זו יצליח להגיע להישגים ולהתקדם.
קריאת שפת גוף ושליטה בשפת הגוף העצמית היא חשובה מאוד למנהלים ומנהיגים, כמו גם לכל ההיבטים של עבודה ויחסים מקצועיים. מנהל חייב שתהיה לו שפת גוף מתאימה כדי להיות סמכותי, סוחף, משכנע ואסרטיבי. מנהל זה גם חייב להיות מסוגל "לקרוא" את העובדים והעמיתים שלו כדי להבין את הלך הרוחות ולהשיג מטרות בצורה יעילה ונעימה לכל הצדדים.
כמובן שמחוות ותנועות שפת גוף אינן אינדיקטור מדויק באופן מלא ומדעי, אך הן מהוות כלי יעיל להבנת האחר ולהצגה אפקטיבית של עצמך מול אחרים. המרכיבים השונים של קריאת שפת גוף כוללים את הנושאים הבאים:
שפת גוף ושכנוע:
שפת גוף ביחסים זוגיים: