תואר שני בריפוי בעיסוק

תואר שני בריפוי בעיסוק על קצה המזלג

משך הלימודי
משך הלימודים

שנתיים.

מסלול
חד חוגי / דו חוגי

חד חוגי.

מיומנויות
מיומנויות נדרשות

ידע וניסיון קליניים – יתרון משמעותי; יכולות הדרכה, חזון לקידום התחום.

התמחות
התמחות / סטאז בסיום התואר

אין צורך בהתמחות.

קבלה ללימודים
קבלה ללימודים

תואר
בעלי תואר ראשון בריפוי בעיסוק בציון גמר 80 לפחות. ישנם מסלולים ייעודיים למי שאינם בעלי תואר ראשון בתחום. ראיון קבלה.

השקעה
השקעה בלימודים

תואר
קורסים בהיקף שעות רחב, כתיבת סמינרים, ביצוע עבודת מחקר או פרויקט גמר.

סביבת הלמידה
סביבת הלמידה ואופן הבחינות

קורסים תיאורטיים ומעשיים. תצפיות במרכזי טיפול.

להצעיד את הטיפול קדימה

תואר שני בריפוי בעיסוק
צילום: San Jose Library

לימודי תואר שני בריפוי בעיסוק הינם בבחינת התמחות בתחום הריפוי בעיסוק – התמחות תיאורטית בצד התמחות מקצועית-מעשית מעמיקה יותר. הלימודים מיועדים להכשיר מרפאים בעיסוק אשר יוכלו להוביל ולהצעיד את התחום קדימה לקראת האתגרים העתידיים העומדים בפניו, בהיבטים של ניהול, הדרכה, הוראה ומחקר.

הלימודים אורכים שנתיים והם מתאפשרים הן במסלול מחקרי, הכולל הגשת תזה והן במסלול עיוני. התואר לו יהיו הסטודנטים זכאים עם השלמת חובותיהם האקדמיות יהיה "מוסמך במדעי הבריאות" בריפוי בעיסוק.

ככלל הלימודים מיועדים למי שהינם בעלי תואר ראשון בריפוי בעיסוק, ובעדיפות לבעלי ניסיון קליני, אולם קיימים גם מסלולים ייעודיים לבעלי תארים במקצועות אחרים, שהינם בעלי ציון סופי של 85 ומעלה; במקרים כאלה יידרשו הסטודנטים ללימודי השלמה בהתאם לידיעותיהם מן התואר הראשון, בעצה אחת עם יועצי התוכניות השונות. עם זאת, המדובר במסלול מחקרי, שאינו מאפשר לעסוק בריפוי בעיסוק. בכול מקרה יילקחו בחשבון נתונים נוספים כגון ניסיון מקצועי ותרומה אקדמית אפשרית, ועל המועמדים בכול המסלולים לצלוח גם ראיון קבלה.

תכני לימוד לתואר שני בריפוי בעיסוק

תוכנית הלימודים לתואר שני בריפוי בעיסוק מורכבת מקורסי חובה, קורסי בחירה ועבודת מחקר או פרויקט גמר (למי שלא כותבים תזה). בין הקורסים השונים שיילמדו במסגרת לימודי התואר ניתן למצוא קורסים בנושא רפואה משלימה וריפוי בעיסוק, ארגונומיה, תפקוד ילדים ומתבגרים בעלי ליקויי למידה, טפול בפגים, משפחת המטופל, ללמוד עם המטופל, יצירתיות ומשחק, אוטיזם, למידה מוטורית, נגישות והתאמת הבית והסביבה, ועוד.

קהל יעד ללימודי תואר שני בריפוי בעיסוק

על המועמדים ללימודי תואר שני בריפוי בעיסוק להיות בעלי תכונות אופייניות למרפא בעיסוק איכותי וטוב, ובהן סבלנות, יצירתיות, גמישות מחשבתית, אופטימיות ויכולת הכלה. עם זאת, מאחר ומדובר על לימודים שמטרתם להכשיר את הטובים והמובילים שבתחום, עליהם להיות בעלי יכולות הובלה, הדרכה וחניכה, ולהיות בעלי חזון באשר לעתיד התחום והמקצוע ומוטיבציה לקחת חלק בהתפתחותו.

מה אפשר לעשות עם תואר שני בריפוי בעיסוק?

בוגרי תואר שני בריפוי בעיסוק יוכלו להשתלב במגוון המרכזים, המוסדות והארגונים המעניקים שירותי ריפוי בעיסוק, כגון בתי חולים, מרכזים קהילתיים, מרכזי שיקום, מרכזים גריאטריים ועוד, בדומה לבוגרי תואר ראשון בריפוי בעיסוק. עם זאת, לבוגרי התואר השני, המתמחים בתחום ומעמיקים בו, והינם בעלי ידע ויכולות לנהל ולפתח את התחום תהיה האפשרות להשתלב בתפקידי ניהול, פיתוח והדרכה באותם מרכזים. בנוסף, יוכלו הבוגרים המתאימים להשתלב בתפקידי מחקר והוראה במסגרת התוכניות האקדמיות השונות המפתחות תכנים ומלמדות את המקצוע לתואר ראשון.

המרפא המומחה כמנהל, מדריך ומוביל

כל תחום מקצועי זקוק לעלית של מומחים, אשר תוכל להתמודד עם אתגרים עתידיים, טכנולוגיות חדשות וצרכים שלפנים לא נתקלו בהם – והדבר אינו שונה בתחום הריפוי בעיסוק. לימודי התואר השני בתחום יכשירו אתכם לא רק כבעלי מקצוע טובים יותר, אלא גם כאוטוריטות מומחיות בתחומים שבהם תבחרו להתמקד, כבעלי ידע רחב ועם זאת מעמיק ואיכותי וכבעלי ראייה מקיפה באשר למגוון הדרכים בהם תוכלו לעזור להפוך את הריפוי בעיסוק לתחום מפותח ומתקדם אף יותר מכפי שהוא היום – ובכך לסייע בעוד אינספור דרכים לאלו הזקוקים לכם ולידע שברשותכם.