קורס יחסי ציבור

משנים סדר יום

תחום יחסי הציבור הוא תחום מקיף מאוד שכיום נוגע לכל רובדי המשק השונים, באופן כללי יחסי ציבור הם חלק מעולם תקשורת ההמונים והמטרה של העוסקים בתחום, היא ליצור סדר יום ולהשפיע על הציבור, או על גורמים ספציפיים על פי דרישות הלקוח שאותו הם מייצגים. שירותי יחסי ציבור הם מהותיים למגוון מקרים, למשל העלאת מוצר, חברה, גורם או נושא מסוים למודעות הציבורית, השפעה על החלטות רשמיות של מקבלי החלטות, קידום עסק מסוים וכן הלאה.

תפקידו של איש יחסי ציבור

כיום חברות מסחריות רבות, גורמים מהמגזר הציבורי ואף אנשים פרטיים בעלי אינטרסים, מעסיקים אנשי יחסי ציבור באופן ישיר, או באמצעות משרדים המתמחים בתחום זה. יחצן (איש יחסי ציבור) עושה שימוש במגוון פורמטים וכלים כדי לקדם את מושא יחסי הציבור שלו ועושה שימוש עיקרי בתקשורת, אך לאו דווקא בהיבט הפרסומי של התחום, אלא יותר בהיבט העיתונאי ואפשרויות נוספות להשפעה על סדר היום הרלבנטי.

באופן כללי, תפקידו של יחצן הוא לקדם את האינטרסים של מעסיקו או הלקוח שלו במגוון רחב של צורות ושיטות. היחצן צריך להעלות את הנושא הרלבנטי לסדר היום באמצעות מציאת או ייצור מידע מעניין ובעל חשיבות. יחצנים עשויים להפעיל אמצעים כמו פרסום הודעות לתקשורת, יצירת פעילויות בעלות עניין ציבורי, פעילות אינטרנטית באתרים רשמיים ובתגובות לפרסומים רלבנטיים, קידום ויראלי של האינטרסים (ברשתות חברתיות למשל) ויצירת "באזז" וספינים תקשורתיים שיסייעו ללקוח.

מטרות קורס יחסי ציבור

לספק ידע מקצועי איכותי וספציפי לעבודה המורכבת של יחסי ציבור, הקורס נועד להכשיר אשי מקצוע אשר יוכלו, בעזרת כלים מתאימים, לספק שירות טוב ויעיל יותר ללקוחותיהם. הקורס תורם רבות להעשרת הידע לבוגרי מסלולי לימוד בעלי נגיעה לתחום כמו תקשורת, מנהל עסקים וכו' וכן מהווה נקודת מוצא טובה לתחום למי שרוצה להיכנס לעולם הדינמי של יחצנות.

הנושאים הנלמדים בקורס יחסי ציבור

  • תקשורת המונים וגישות לגביה
  • הצגת נושאים
  • תקשורת פנים ארגונית
  • תדמיתנות – בניית תדמית באמצעות התקשורת
  • סוגים של תקשורת בעולם המודרני
  • ניהול
  • אסטרטגיות וטקטיקות ליחסי ציבור
  • פרסום ויחסי ציבור והקשר ביניהם
  • קשר עם העיתונות
  • זיהוי תחומי תקשורת בעלי עניין לעבודה וניתוח ידיעות תקשורתיות
  • בניית קמפיין יחסי ציבור
  • חקר שוק וקהל היעד
  • היבטים משפטיים
  • נאומים
  • אתיקה
  • כתיבה רלבנטית לתחום

תנאי קבלה לקורס יחסי ציבור

באופן עקרוני כמעט כל אחד יכול להתקבל לקורס, התנאים משתנים בין המוסדות השונים ובמקרים רבים יש דרישה לתעודת בגרות מלאה וכמובן שליטה מלאה בעברית.

אופן לימוד הקורס

הקורס נלמד במתכונת עיונית, לומדים את מגוון הנושאים השונים בכיתה. הלימודים כוללים הקניית בסיס הכרחי לכל נושא ומלווים במתן דוגמאות רלבנטיות ומעשירות להבנה מלאה והטמעה של חומר הלימוד. אם זאת, הלימודים הם מעשיים במהותם בכך שהם מקנים לתלמידים כלים לעבודה ממשית במקצוע.

סוג התעודה המתקבלת בסוף הקורס

בסיום קורס יחסי ציבור מקבלים תעודת גמר במסלול הספציפי ממוסד הלימודים הרלבנטי, במקרה של קורס יחסי הציבור לתעודת גמר יש פחות חשיבות, לעומת היכולות של הבוגר להפיק את הטוב ביותר מלימודיו וליישם אותם בצורה האפקטיבית ביותר.

שכר הלימוד בקורס

שכר לימוד ממוצע הוא כ-5,000 ש"ח. רוב הקורסים כוללים לפחות 10 שעות לימוד ונפרשים על פני חצי שנה ומעלה.

שכר איש יחסי ציבור

יחצן מתחיל משתכר כ-8,000 ש"ח לחודש וככל שמתקדמים בתפקידים ובגופים שאותם מייצגים, אפשר בהחלט להגיע למשכורות גבוהות מאוד של מעל 20,000 ש"ח ואף מעבר לכך. המשרדים הגדולים גובים מלקוחות גדולים סכומים גבוהים מאוד לחבילות יחסי ציבור והמשכורות בהתאם.

מוסדות לימוד מומלצים המלמדים את הקורס

  • המי"ל
  • לימודי חוץ באוניברסיטת חיפה
  • הבצפר
  • אוניברסיטת בר אילן
  • לימודי חוץ של הטכניון
  • תפנית מבית האוניברסיטה הפתוחה
  • עבודי קריאייטיב

לסיכום

קורס יחסי ציבור מקנה כלים איכותיים ומעשיים להשתלבות בשוק העבודה בתור אנשי יחסי ציבור, הקורס מקנה כלים בסיסיים ומקצועיים לעבודת יחצנות בכל תחום ומגזר אפשרי. בנוסף, הקורס יכול לסייע רבות למנהלים ואנשים בעמדות בכירות אשר רוצים לשפר את יכולותיהם התקשורתיות.