הקופירייטינג או "רעיונאות" בעברית, הינו אחד מתחומי ההתמחות במסגרת עולם הפרסום, והוא מתמקד בניסוח ובשימוש במילים לצורך קידום מסר, רעיון, דעה, אדם מסוים, עסק או מוצר. ניסוח המסר במילים או הגיית הנוסח בו יקודם מסר מסוים לא נעשה בהכרח לצורך שימוש באמצעי התקשורת הכתובה כגון עיתונים או במסגרת שילוט חוצות, אלא גם לצורך פרסום באמצעים אחרים, כגון הרדיו, הטלוויזיה ומדיה מסוגים שונים. מטרתו של הקופירייטר, האדם שתפקידו הוא ניסוח המסר, לשכנע את קהל היעד תוך שימוש במילים. לרוב עובד הקופירייטר בצוות אחד עם מי שתפקידו להעביר את המסר ולשכנע את קהל היעד באמצעים חזותיים, הארט דירקטור, לצורך גיבוש מכלול שיווקי שלם, מילולי וחזותי כאחד.
הלימודים במסלולי הקופירייטינג השונים מתבצעים במסגרת סדנאות מדיה, במסגרתן ייכתבו התלמידים מודעות לעיתונים, תשדירי רדיו וסרטוני פרסומות טלוויזיה או סרטונים וויראליים שמיועדים לפרסום באינטרנט, ילמדו איך לעבוד עם מאיירים, במאים ושאר בעלי תפקידים בעולם הפרסום, יחדדו חשיבה על קונספט וירכשו מיומנויות פרזנטציה. בנוסף, יתנסו התלמידים בסדנאות שילמדו אותם חשיבה עסקית אסטרטגית, פרסום ושיווק, אפיון התנהגויות צרכנים ועוד, תוך דגש להבנת מושגי יסוד כגון: מוצר, מותג, קונספט פרסומי ואחרים.
מטרה נוספת, חשובה לא פחות, של הלימודים היא גיבוש תיק עבודות. תיק העבודות, הפורטפוליו, שישדר מה יכולותיו האמיתיות של הקופירייטר, והוא כרטיס הביקור שעל בסיסו יתקבל או לא יתקבל לעבודה. העבודה המעשית, על שלל ההערות וההארות שבצידה, מאפשרת לסטודנט ליצור תיק עבודות שישקף את יכולותיו וכישרונו.
לימודי הקופירייטינג מיועדים למי שרואים את עתידם בעולם הפרסום, על ערוציו השונים, ככותבי פרסומות, תכני דיוור ישיר, מודעות ועוד. אנשים יצירתיים, שנונים, מקוריים ואינטליגנטיים שאוהבים לכתוב וללהטט מילים כך שיתאימו להקשר, למדיה, לרעיון ויעבירו את המסר: חד, ממוקד ומבריק. בנוסף, מאחר ותחום הפרסום הינו, על פי רוב, תחרותי ואגרסיבי, הוא אינו מאפשר להיחבא אל הכלים. כבר בשלב הלימודים מדמים רוב מוסדות הלימוד סביבת עבודה אמיתית, וכמו בעולם הפרסום האמיתי, כבר בשלב זה על התלמידים להיות אסרטיביים ובטוחים בעצמם אבל נכונים ללמוד, ולפתח "עור של פיל", המאפשר עמידה בביקורת תוך יכולת ללמוד ממנה. "אין הביישן למד", אומר הפתגם, ובעיקר לא בבתי הספר לקופירייטינג.
לימודי הקופירייטינג ברוב מסלולי הלימוד נעים בין תשעה חודשים לשנה, במתכונת של מספר שני ערבי לימוד בשבוע. במסגרת הלימודים במכללת "תילתן" מוצע מסלול בן שלוש שנים, המאפשר בסיומו להמשיך לשנה רביעית, ללימודי תואר ראשון בעיצוב גרפי.
"הבצפר" הוא למעשה בית ספר לפרסום, המופעל על ידי עשרות משרדי פרסום, מהמובילים בארץ. הרעיון המוביל את הלימודים ב"בצפר" הוא שלימודי הפרסום צריכים להידמות ככל האפשר לעבודה במשרדי הפרסום, המחולקת לצוותים ומחלקות המשתפים ביניהם פעולה בניסיון להגות ולעצב את המוצר הסופי. לצורך כך, הלימודים במסלול הקופירייטינג נעשים במתכונת של מחלקת קריאייטיב במשרד פרסום, המחלקה האחראית על ניסוח המסר המילולי והחזותי. מורי המסלול הינם מבכירי הקופירטיירים בארץ, שלהם ניסיון רב ועשיר, כמו גם קשרים בתעשיית הפרסום.
המכללה היא שלוחה של חברת הענק "עבודי", המתמחה בפרסום ובשלטי חוצות. הלימודים בבית הספר משלבים תיאוריה והיצע עשיר ורחב של סדנאות מעשיות במגוון מדיות פרסומיות, על מנת לחדד את יכולות הניסוח והחשיבה הרלוונטיות לכל אמצעי תקשורת המשמש לפרסום. במהלך הלימודים יתנסו התלמידים באינספור פרזנטציות מול שופטים מהתעשייה, ועל חלקן אף יקבלו הערות וביקורת מבכירי עולם הפרסום בישראל. כמו כן, התלמידים יתנסו בעבודה מול לקוחות אמיתיים. מעל לכל, מכוונים הלימודים להכנת תיק עבודות משובח ואיכותי, אשר יפתח בפני התלמידים דלתות לאחר לימודים במכללה.
מכללת "תילתן" ממוקמת בחיפה והיא מציעה מגוון רחב של התמחויות במסגרת עולם העיצוב והפרסום, במסגרת לימודי בוקר, לימודי ערב או לימודים במסלול משולב. בנוסף, המכללה מציעה מסלולים להשלמת תואר אקדמי בעיצוב גרפי.
מכללת ACC התל-אביבית הינה בית הספר הראשון לקופירייטינג, המתהדר בטענה שתשעים אחוזים מהקופירייטרים בארץ, הם מבין בוגריו. רבים מביניהם אף התקדמו לדרגות מנהלי קריאייטיב. בדומה לבתי הספר האחרים המלמדים קופירייטינג, הלימודים מתמקדים באמצעי התקשורת השונים, ובאופן ניסוח המסר המתאים להם במיוחד, כאשר בסופו של תהליך מתנסים התלמידים ב"מעבדת אמת": משימות ולקוחות אמת, בליווי מאמנים מטעם בית הספר. שיטת הלימוד היא בתרגולות פתוחות בכיתה, מתוך אמונה כי הלמידה האיכותית ביותר בתחום הפרסום והקופירייטינג נעשית מטעויות של אחרים.
בוגרי לימודי הקופירייטינג מיועדים, כמובן, להשתלב בעבודה במגוון תחומי הפרסום, השיווק, הדוברות ויחסי הציבור. כמו כן, יוכל בוגר הלימודים לעסוק בניהול תוכן באתרים באינטרנט ובכתיבה טכנית.
אם מילים הן התחום שלכם, ואתם אוהבים לכתוב, אבל מסוגלים לנסח ולהעביר מסר גם בכמה מילים, כמו ירייה בודדת מכוונת היטב או כמו לחיצה קלילה אבל גורלית על כפתור קטן אצל מישהו, מקומכם בקופירייטינג. האנשים המאושרים ביותר הם אלה שיכולים להפוך את התחביב והכישרון שלהם למקצוע, ואת זה בדיוק יכול תחום הקופירייטינג לאפשר לכם. כישרון הכתיבה וחדות מחשבה הם אמנם המאפיינים המשמעותיים ביותר הנחוצים לקופירייטר איכותי, אבל עליו גם להבין את העולם העסקי והצרכני על בוריו. לפיכך, יוכלו המתעניינים למצוא גם את התחומים הבאים כרלוונטיים: לימודי מנהל עסקים, לימודי תקשורת, לימודי שיווק ועוד.