הפרסום הוא כלי תקשורתי שבאמצעותו משוכנע קהל יעד לנקוט בפעולה, לקבוע מחדש סדר עדיפויות, לשנות הרגלים. הפרסום המסחרי, בצד מערכי יחסי הציבור, קידום המכירות והשיווק של החברה, הוא אחד הכלים בהם עושה חברה שימוש על מנת לקדם את הנושא אותו היא מפרסמת. עם זאת, לא בהכרח הפרסום הוא בעל אופי מסחרי של קידום מוצרים או מותגים, והוא יכול להיות בעל אופי פוליטי, ואז יכונה תעמולה, או בעל אופי חברתי וציבורי אחר.
הפרסום עושה שימוש באמצעי תקשורת המונים, שהעיקריים שבהם הינם שילוט חוצות, טלוויזיה, רדיו, עיתונים. שימוש זה הינו, על פי רוב, יקר, בעיקר ביחס לאמצעי שיווק אחרים. עם זאת, בשנים האחרונות הופכת רשת האינטרנט למוקד של פעילות פרסומית גוברת והולכת, בין היתר כיוון שהפרסום המקוון נחשב יעיל אולם זול יותר מפרסום באמצעי התקשורת הוותיקים יותר.
"חשיפה" הינו בית ספר ללימודי המשך מטעמה של האוניברסיטה הפתוחה, המתמחה באמנויות התקשורת, הטלוויזיה והמולטימדיה. במסגרת ביה"ס מוצע מסלול לימודים לניהול הפרסום ופיתוח מותגים. המסלול הינו במסגרת של לימודי תעודה והם אורכים שנה, במתכונת של שני ערבי לימוד בשבוע. עם זאת, ניתן לשלב את ההתמחות במסגרת לימודים לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה.
המוסד ממוקם בתל אביב והוקם על ידי איגוד חברות הפרסום, ובניהולו משתתפים עשרות משרדי פרסום, שהינם מהמובילים בתחומם ואשר יחד מרכזים בידיהם נתח ניכר מהפעילות בתעשיית הפרסום. מטרת הלימודים היא לדמות את לימודי הפרסום ככל האפשר לעבודה המעשית, במשרדי הפרסום עצמם. מאחר וחלוקת העבודה המקובלת היא שילוב צוותים ומחלקות המתמחים בהיבטים שונים של העבודה, לצורך עיצוב המוצר הסופי, כך מחולקים גם הלימודים בבית הספר למסלולים שונים, המקבילים למחלקות במשרד פרסום אמיתי, תקציבאות, גרפיקה, פלנינג, תכנון אסטרטגי, קופירייטינג, הפקת פרסומות, יחסי ציבור ועוד.
לימודי כל מסלול מתקיימים בנפרד, בדרך כלל במתכונת שני ערבים בשבוע. צוות הניהול וההוראה מורכב כולו מאנשי מקצוע בעולם הפרסום, חלקם בכירים ומובילים בתחום ולבוגרים המצטיינים מציעים חלק מהמסלולים התמחויות (סטאז') במשרדי פרסום מובילים.
במסגרת החוג לתקשורת, מציעה המכללה תואר ראשון בתקשורת וניהול ובו ארבע מגמות התמחות אפשריות ובהן התמחות בפרסום ותקשורת שכנועית. בצד לימודי החובה והתשתית של לימודי התקשורת שמה ההתמחות דגש על הקניית כלים עיוניים, שיאפשרו לסטודנטים חשיבה ביקורתית ויכולת אנליטית שימושית במסגרת תפקידיהם בעולם התקשורת השכנועית, בצד כלים מעשיים על מנת שיוכלו ליישם את יכולות השכנוע שלהם בפועל בכתב ובעל פה. הלימודים המעשיים מתבצעים במסגרת סדנאות שונות כגון: הפקת סרטי פרסומת, ניהול קמפיין, רעיונאות ועוד. כמו כן, גם במסגרת לימודי התואר השני במינהל עסקים במכללה מוצעת התמחות שיווק ופרסום. עם זאת, התמחות זו נועדה להקנות לסטודנטים אוריינטציה שיווקית שתשרת אותם ככלי עזר בהבנת העולם העסקי, ופחות לצורך השתלבותם בתעשיית הפירסום על ענפיה השונים.
המכללה היא חלק מחברת הענק "עבודי", המתמחה בפרסום ובשלטי חוצות. הלימודים בבית הספר מתקיימים במסגרת מגמות התמחות כגון: קופירייטינג, יחסי ציבור, הפקת אירועים ועוד. הלימודים משלבים תיאוריה ועבודה מעשית, ובמהלך הלימודים אף מתנסים התלמידים בעבודה מול לקוחות אמיתיים.
לימודי הפרסום נחשבים ללימודים יישומיים, שנועדו להכין את הסטודנט לשמש בתפקידים שונים במסגרת תהליך התכנון וההוצאה לפועל של פרסום רעיון, מוצר או מטרה. הלימודים מכוונים להקנות לסטודנט מיומנויות שכנוע בעל פה ובכתב, תוך שימוש במגוון התנסויות מעשיות החל מסדנאות וכלה בעבודה מעשית, במתכונת זהה לזו הנהוגה במשרדי פרסום בתעשייה. בין הנושאים הנלמדים במסגרת לימודי הפרסום ניתן למצוא: יסודות השיווק, קופירייטינג, אסטרטגיה פרסומית, מיתוג ועוד. ברוב התכניות והמסלולים יש להגיש פרויקט גמר על מנת לזכות בתעודה.
לימודי הפרסום מיועדים לאלו הרואים עצמם משתלבים בתעשיית הפירסום על תפקידיה השונים, במסגרת עבודה במשרדי פרסום או בענפים אחרים של התחום, כדוברות ויחסי ציבור מסחריים, ארגוניים או פוליטיים.
משך הלימודים בתחום תלוי במסגרת בה הם מתבצעים: במידה והלימודים מהווים מסלול התמחות במסגרת רחבה יותר של לימודים לתואר, משך הלימודים יהיה כמשך התואר האמור. במידה והלימודים הם במסגרת של לימודי תעודה, אורכם נע בין חצי שנה לשנה, בהתאם למוסד הלימודים ולמסלול הלימוד שנבחר.
בוגרי לימודי פרסום משתלבים לאחר סיום לימודיהם בעבודה במשרדי פרסום במגוון הצוותים והתפקידים אשר שותפים לתהליך הפירסום: תקציבאים, קופירייטרים, ארט דירקטורים, קניינים, מפיקים ועוד. בנוסף, הלימודים מאפשרים לעסוק גם במגוון תחומים משיקים כגון יחסי ציבור, דוברות ושתדלנות.
אמירתו הידועה של הנרי פורד, בעלי קונצרן הרכב האמריקאי, לפיה כל לקוח יכול לבחור לעצמו את צבע רכבו, כל עוד הצבע הוא שחור, התאימה אולי לתקופתו. היום, לעומת זאת, היה עלול פורד להישאר עם מלאי רכבים נטולי קונים. הצרכן, האזרח והמצביע בקלפי מתוחכמים ומעודכנים היום יותר מבעבר, מודעים למגוון האפשרויות העומדות לרשותם, ויכולים להרשות לעצמם בררנות גדולה יותר. מכיוון שכך, משימת העברת המסר והשכנוע מאתגרת ומורכבת יותר.
"קודאק מוכרים סרטי צילום, אבל היא לא זה המוצר שהיא מפרסמת. היא מפרסמת זיכרונות", אומרת אמירה מוכרת (גם אם לא מעודכנת טכנולוגית) ומגלמת בתוכה את תמצית הרעיון הפרסומי: העברת מסר ושכנוע קהל יעד, במגוון דרכים יצירתיות, לרכוש מוצר, לאמץ דעה, ליצור סדר עדיפויות חדש. אם אתם חושבים שיש לכם את זה, שאתם יצירתיים ומקוריים מספיק ואם האפשרות להשפיע על דעתם של המונים קוסם לכם, עולם הפרסום הוא המקום בשבילכם.