לימודי פסיכולוגיה

רוצים ללמוד מקצוע בו תוכלו לייעץ, להקשיב, לכוון ולעזור לאנשים? לפני שתוכלו לטפל באנשים, תאלצו לעבור מסלול הכולל תואר ראשון בפסיכולוגיה, תואר שני ומסלול התמחות. בואו לקרוא את המידע הממוקד ביותר למועמד לפסיכולוגיה.
לימודי פסיכולוגיה
צילום: psy-com

יש כמה שאלות שכל מי שחושב ללמוד פסיכולוגיה בימינו חייב לשאול את עצמו:

  • כמה זמן יקח לי להיות פסיכולוג?
  • האם זה נכון שלומדים בתואר הראשון יותר סטטיסטיקה ושיטות מחקר מאשר תיאוריות אישיות?
  • מהם תנאי הקבלה לתואר הראשון והשני?
  • באיזו מכללה או אוניברסיטה הכי כדאי ללמוד?
  • מהן אפשרויות העבודה שזמינים לבוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה?

כדאי מאוד לקבל תשובות על שאלות אלו לפני התחלת התואר, וכן ללמוד קצת על ענפי הפסיכולוגיה השונים. במדריך זה אספנו עבורכם את כל המידע על מסלולי התארים השונים בפסיכולוגיה, כך שאנו ממליצים לכם לקחת את הזמן ולקרוא בעיון על כל מסלול.

מהי פסיכולוגיה?

פירוש המילה פסיכולוגיה מיוונית הוא תורת הנפש. הפסיכולוגיה מתיימרת להיות מדע מדויק, על פי ההנחה כי התנהגות כלשהי של אדם בנויה מרצף של קודי התנהגות, אשר נעים על פני ציר הניתן לחיזוי. הפסיכולוגיה, על פי הנחה זו, יכולה להשפיע על שינוי תודעה או התנהגות. ההבנה האוניברסאלית כי פסיכולוגיה מאפשרת להתגבר על מכשולים בקלות יתר ומתווה דרך טובה יותר להצלחה יצרה דרישה מואצת לאנשי מקצוע.

פסיכולוגיה, בשלהי המאה ה-21, תפשה מקום מכובד בכל תחומי חיינו. הרתיעה מפסיכולוג או פסיכולוגיה נגוזה עם השנים. לא נמצא כמעט תחום, שאינו משלב את הפסיכולוגיה לתוכו. הפסיכולוגיה לכשעצמה התפצלה למגוון ענפי משנה, שכל אחד מהם מתמחה בתחום אחר של התנהגויות. לדוגמא: פסיכולוגיה קלינית, פסיכולוגיה ארגונית, פסיכולוגיה שיקומית, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה קוגניטיבית ועוד. על מנת להתמקצע בתחום מסוים, על הסטודנט לסיים תחילה תואר ראשון בפסיכולוגיה. ישנם תחומים שאפשר להתחיל כבר להתמקצע בהם כבר בשנה השלישית.

מטרת לימודי הפסיכולוגיה

מטרת לימודי הפסיכולוגיה היא להכשיר את הסטודנטים לעבודה בתחום הפסיכולוגיה. במסגרת לימודי הפסיכולוגיה לתואר ראשון, רוכש הסטודנט את הידע הבסיסי בתחום הפסיכולוגיה. במהלך הלימודים, ילמדו כלים מחקריים והיכרות מקיפה עם מגוון ענפי הפסיכולוגיה השונים. במסגרת לימודי פסיכולוגיה לתואר שני, על הסטודנט לבחור את תחום ההתמחות שבו יוכל להתמקצע ולעבור את זמן ההתמחות.

קהל יעד ללימודי פסיכולוגיה

אנשים המעוניינים לטפל באנשים, באמצעות פסיכולוגיה.יתחלו את לימודיהם לתואר ראשון בפסיכולוגיה, כשהמטרה להמשיך לתואר שני עם התמחות ספציפית. ניתן להתחיל לטפל כפסיכולוג רק לאחר סיום תואר שני, תקופת ההתמחות ורישום ב"פנקס הפסיכולוגים" של משרד הבריאות.

עוד מסלולים ללימודי פסיכולוגיה

התמחויות בפסיכולוגיה

בתואר הראשון בפסיכולוגיה ניתן לסטודנט לטעום מרוב ענפי הפסיכולוגיה, וזאת לפני שהוא בוחר התמחות ספציפית. במסגרת לימודי התואר נלמדים גם כן קורסים אשר אינם שייכים לתחום הפסיכולוגיה, כגון סטטיסטיקה, יישומי מחשב ועוד. המטרה היא להכשיר את הסטודנטים לחשיבה מחקרית, וכן להפגישם עם כלים אשר מסייעים להתמודדות עם מידע בתחום הפסיכולוגיה.

קיימים בישראל שש מסלולי התמחות בפסיכולוגיה המאוגדים תחת ארגון פ"י, ההסתדרות הפסיכולוגים בישראל. פ"י מטרתו לדאוג למעמדם וקידומם של הפסיכולוגים. אפשר לשלב פסיכולוגיה עם מקצוע הסוציולוגיה, לימודי מנהל עסקים או לימודי תקשורת.

פסיכולוגיה קלינית

פסיכולוג קליני, חייב להיות בעל תואר שני בהתמחות טיפולית קלינית. הוא עבר את בחינות המומחיות של משרד הבריאות וסיים 4 שנים התמחות בתחום. התמחות זו מתמקדת בשני תחומים בפסיכותרפיה לילדים ומבוגרים ובתהליכי אבחון על ידי מבחנים אישיות. הפסיכולוגיה הקלינית מטפלת במצבי משבר ע"י מתן הדרכה וכלים של האדם עצמו. אצל ילדים הטיפול נעשה לרוב, באמצעות משחקים.

פסיכולוגיה חינוכית

תחום העוסק בפסיכולוגיה הקוגניטיבית, כל הקשור ללמידה, קשב, אבחון. הפסיכולוגים משלובים בדרך כלל, במערכות החינוך. במסגרת פסיכולוגיה חינוכית מטפלים בהתמודדויות של תלמידים במצבי חרדה, אלימות, יחסים בין מורים לתלמידים ולהוריהם. הפסיכולוגיה החינוכית גם מתווה דרכי פעולה ומשפיעה על מבנה תוכנית הלימודים.

פסיכולוגיה התפתחותית

פסיכולוג התפתחותי מעורב בתחום התפתחות הילד, מינקות ועד לבגרותו. במצבים הדורשים מעקב והתערבות כגון משפחות בסיכון, טיפולי פרה רפואיים כגון פיזיותרפיה טפול בבעיות קשב התפתחות קוגניטיבית ועוד. כשהמטרה להדריך ולהנחות את הילדים והוריהם, להשתלבות אופטימאלית בחייהם.

פסיכולוגיה שיקומית

הפסיכולוג השיקומי יעסוק ויטפל באנשים עם מוגבלויות שונות. המוגבלויות אינן חייבות להיות בהכרח רק פיזיות, זה יכול להיות נוער שולים, מכורים לסמים, ילדים ומבוגרים בעלי נכות פיזית, פגועי טרור, פצועי מלחמה, בעלי כוויות רגשיות ועוד. הפסיכולוג השיקומי יעסוק בשיקום הנפש ומתן הדרכה וכלים להתמודד עם הקשיים הרגשיים.

פסיכולוגיה רפואית

תחום זה התפתח במאה ה-20 כשהובן הקשר בין גוף לנפש, נמצא כי ישנה השפעה משמעותית בהחלמה, כאשר קימת תקינות רגשית אצל החולה. תחום זה מפתח מתן סיוע לחולים קשים, להעצמה רגשית, הטיפולים ניתנים לחולה ולמשפחתו. פסיכולוגיה רפואית עוסקת גם בתחום המחקרי כשהמטרה היא להבין את הקשרים גוף ונפש.

פסיכולוג חברתי-תעסוקתי-ארגוני

תחום אשר עוסק בהשתלבות הפרט, במערכות חברתיות וטיפול בהם. פסיכולוגיה ארגונית, פועלת במסגרת מקומות עבודה, עוסקת ביחסי עבודה והשפעות ארגוניות. פסיכולוג תעסוקתי יתמקד בייעוץ מבחינת תעסוקה, אבחונים למיון והתאמה. בנושא של הנדסת אנוש, תחום זה של פסיכולוגיה מהווה פן משמעותי לגבי מוצרי צריכה, לדוגמא: נמצא כי ישנם מפעלי תעשייה, עובדים עם פסיכולוג לעיצוב מוצריהם. אפשר ללמוד פסיכולוגיה תעסוקתית במסלול לתואר שני של מכללת תל אביב יפו.

משך זמן לימודי פסיכולוגיה

לימודי הפסיכולוגיה שייכים למדעי החברה. משך זמן לימודים לתואר ראשון בפסיכולוגיה, הוא 3 שנים. משך זמן לימודי פסיכולוגיה לתואר שני, הוא שנתיים. לאחר התמקצעות בתחום מסוים בפסיכולוגיה, על הסטודנט לעבור התמחות של שנתיים עד ארבע שנים, תלוי בתחום שבחר. כמובן בהמשך ניתן להמשיך לתואר שלישי בלימודי הפסיכולוגיה. באתר לימודי תוכלו למצוא מידע נוסף על תנאי קבלה לתואר ראשון בפסיכולוגיה.

מה עושים עם התואר ואיך מוצאים עבודה בפסיכולוגיה?

כתוצאה מריבוי מעורבות תחום הפסיכולוגיה בחיינו, ניתן לשלב ולהשתלב כמעט בכל מקום. אם זה פסיכולוגים ארגוניים, היכולים להשתלב בגופים ארגוניים כגון היי טק , תעשיה ועוד. פסיכולוגים רפואיים, נוכל למצוא אותם במרכזים קהילתיים, במעונות יום, העוסקים בתחום של אלימות במשפחה. את הפסיכולוגים החינוכיים, נוכל למצוא בכל מוסד ובית ספר לסיוע להכוונה. כמו כן נמצא פסיכולוגים בבתי חולים מרפאות טיפת חלב. מעצם היותנו ארץ זרועת פעולות טרור, תחום הפסיכולוגיה השיקומית מאוד מפותח, כמו בבית לוינשטיין ועוד. למעוניינים לעסוק במחקר, התחום הינו פעיל מאוד באוניברסיטאות ובבתי החולים.

כפי שמסתמן תחום לימודי הפסיכולוגיה הנו נרחב מאוד. במידה והנך מעוניין להיכנס לאחד מענפי הפסיכולוגיה, נכון יהיה להתחיל עם לימודי תואר ראשון ומשם לפלס את דרכך לתחום המתאים לך. ענפי הפסיכולוגיה, רק הולכים ומתפרשים, ככול שתודעת הקישוריות וההשפעות שיש לנפש על גוף האדם. תחום לימודי הפסיכולוגיה מקום טוב להתחיל ממנו.

קבל מידע על לימודי פסיכולוגיה
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך
הקלד תעודת זהות:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

עוד על לימודי פסיכולוגיה

איפה כדאי ללמוד פסיכולוגיה? 1. אוניברסיטאות ומכללות שמאפשרות להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה מי שנרשם לתואר ראשון בפסיכולוגיה עם כוונה להמשיך בתחום אחר לאחר התואר הראשון, אין סיבה מיוחדת להעדיף את האוניברסיטאות על פני המכללות, מלבד העובדה ששכר הלימוד נמוך להמשך קריאה »
למה כדאי ללמוד פסיכולוגיה? 1. תואר  שמאפשר לעבוד עם אנשים מהנדסים ומתכנתים שעובדים כל היום מול המחשב אכן מרוויחים בדרך כלל סכומים גבוהים, אבל לא לכולם מדבר המקצוע בו יושבים כל היום מול המחשב. הפסיכולוג עובד בסביבה מגוונת ומאתגרת, להמשך קריאה »
לימודי פסיכולוגיה קלינית איך אפשר לעבוד בטיפול פסיכולוגי? אנשים רבים פונים ללמוד תואר בפסיכולוגיה כי יש להם מטרה סופית לטפל באנשים. כל מי שרוצה לעבוד בטיפול בצורה מקצועית חייב לעבור את המסלול השלם הכולל: לסיים בהצלחה תואר ראשון להמשך קריאה »
לימודי פסיכולוגיה קוגניטיבית מהי הפסיכולוגיה קוגניטיבית? הפסיכולוגיה הקוגניטיבית מתעסקת במה שקורא בתוך הקופסא השחורה הנקראת המוח האנושי. בין אם מדובר על תהליכי תפיסה, ריכוז, קשב, זיכרון, שפה, למידה, קבלת החלטות או כל פעולה מחשבתית אחרת, הפסיכולוגיה הקוגניטיבית חוקרת להמשך קריאה »
לימודי פסיכולוגיה רפואית מהי הפסיכולוגיה הרפואית? רבים לא מודעים לכך שמי שסיים תואר ראשון בפסיכולוגיה יכול לעבוד במערכת רפואית, בבתי חולים ומרפאות שונות, ולעזור בטיפול חולים במקצוע פארא רפואי. הפסיכולוגיה הרפואית נועדה לעזור לחולים במחלות גופניות, ועוזרת להבין להמשך קריאה »

קבל מידע על לימודי פסיכולוגיה
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
הקלד תעודת זהות:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר