3 שנים.
חד חוגי או דו חוגי.
יכולות ריאליות, סקרנות מדעית, יכולות אינטגרציה בין תחומי ידע מדעי שונים.
ללא.
תעודת בגרות מלאה עם דגש על הרחבת מקצועות מדעיים (מתמטיקה, פיזיקה, כימיה), ציון פסיכומטרי.
הגשת תרגילים רבים, לרבות תרגילי מעבדה.
לימוד עיוני פרונטאלי, תרגול והתנסות במעבדות ולימוד ותרגול עצמאי נרחב.
הכימיה היא תחום המחקר העוסק באבני הבניין של החומרים השונים – אטומים ומולקולות. הבנת האופן בו נבנות מולקולות, אפיון תכונותיהן, הכוחות הפועלים בתוכן והקשרים ביניהן הינם בעלי ערך מדעי טהור, והשלכות יישומיות מגוונות ונרחבות. המחקר בתחום הכימיה מתבצע בתחומים מגוונים כגון: ננו-טכנולוגיה, כימיה אנליטית, כימיה תרופתית, כימיה אורגנית, כימיה חישובית, תהודה מגנטית גרעינית, ועוד.
לימודי תואר ראשון בכימיה מתמקדים בהקניית היכרות וידע בסיסיים בנושאים השונים של המחקר בתחום הכימיה, תוך שילוב עם תחומים מדעיים משיקים: ביולוגיה, פיזיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב. לרוב, ירוכזו קורסי החובה השונים במהלך השנתיים הראשונות של לימודי התואר הראשון בכימיה, ובהם: כימיה כללית וכימיה אורגנית, פיזיקה כללית, אלגברה ליניארית, תכנות, קינטיקה, תרמודינאמיקה, ביולוגיה של התא, קוונטים וקשר כימי ועוד. בשנה השלישית יוכלו הסטודנטים לבחור קורסי בחירה בהתאם לתחומי העניין השונים שלהם במסגרת החוג, ובהם: סינתזה, כימיה קוונטית, טכנולוגיה אלקטרוכימית, תורת המצב המוצק, ספקטרוסקופיה מגנטית.
חשוב לזכור כי ניתן ללמוד לתואר במסגרת חד חוגית (מורחבת) או בשילוב עם חוג לימודים נוסף. שילוב הלימודים עם לימודי חוג נוסף מתחומי המדעים נחשב לאידיאלי: כימיה וביולוגיה (מדעי החיים), כימיה ופיזיקה, כימיה ומתמטיקה או כימיה בשילוב מדעי המחשב.
ללימודי התואר הראשון בכימיה יתאימו בעלי נטייה ריאלית ומדעית מובהקת, המסוגלים לשלב הבנה תיאורטית מדעית בחישובים מתמטיים מתקדמים, שהם הכלי בו עושים המדעים המדויקים שימוש תדיר.
קהל יעד מבוקש ומחוזר בשנים האחרונות בתחומי המדעים כולם, לרבות הכימיה, הוא קהל היעד הנשי – האוניברסיטאות עצמן מכירות בתרומתה הייחודית של החשיבה הנשית לאיכות המחקר המדעי ועושות מאמצים לעודד נשים להשתלב בתחומים אלה, כמו גם לתמוך בהן באופן מיוחד במהלך לימודיהן בהיבטים שונים: מלגות שונות, למשל, מיועדות באופן מיוחד לטובת נשים במדע. בנוסף, הפקולטות למדעי הטבע מעמידות לרשותן קיימות של הסטודנטיות לתואר ראשון בתחומים אלה מערכי ייעוץ על טהרת הנשיות, בהם לוקחות חלק חוקרות מקרב הסגל הבכיר, כמו גם סטודנטיות לתארים מתקדמים.
כשאר תחומי המדעים המדויקים, גם בוגרי תואר ראשון בכימיה נחשבים מבוקשים במגוון תחומים, וזאת בשל יכולות הניתוח, עיבוד המידע הגבוהות, כמו גם גמישות המחשבה המאפיינת את תחומי המחקר המדעי. בוגרי תארים אלה ממוקמים תדיר בראש טבלאות השכר במשק ובתעשייה, והם מחוזרים על ידי קשת רחבה של מקומות תעסוקה, בתפקידי מחקר ופיתוח מאתגרים ומרתקים.
בוגרי התואר הראשון בתחום יכולים להשתלב בתפקידי מחקר ופיתוח בתעשיות עתירות ידע כתעשיית התרופות, הביוטכנולוגיה או תעשיית המוליכים-למחצה, כמו גם בתעשיות הפטרוכימיה, המחצבים והפולימרים. בנוסף, יכולים הבוגרים למצוא את מקומם במכוני מחקר שונים, בתחום איכות הסביבה או בתחום החינוך וההוראה, וכמובן – פתוחה בפניהם הדרך להמשיך בלימודים מתקדמים בתחום, לתואר שני ולדוקטורט, בשאיפה להשתלב במוסדות להשכלה גבוהה, במחקר והוראה אקדמיים.
בסופו של דבר, לב לבו של המחקר הכימי מתמקד בקשרים – הקשרים בתוך מולקולות ובין מולקולות שונות, אשר מרכיבים את הסך הכול השלם. באופן דומה, גם לימודי התואר הראשון בכימיה הם בסופו של דבר עניין של קשר – צריך לאהוב את זה, להתעניין בתחום באמת ולעומק, על מנת לצלוח את התואר הזה, שאיננו קל. אולם עבור מי שעבורו המדע הוא אהבת אמת – ימצא בלימודי הכימיה הנאה מרובה ותחושות אתגר וסיפוק גדולות.