תואר ראשון בחינוך מיוחד

תואר ראשון בחינוך מיוחד על קצה המזלג

משך הלימודי
משך הלימודים

3 שנים.

מסלול
חד חוגי / דו חוגי

מסלול חד חוגי עם בחירה במקצוע התמחות, אפשרות ללימודי תעודת הוראה במקביל ללימודי התואר הראשון.

מיומנויות
מיומנויות נדרשות

רמה גבוה של זיכרון, סבלנות, יכולות תקשורת גבוהות, ניסוח ברמה גבוהה.

התמחות
התמחות / סטאז בסיום התואר

ישנם מוסדות המחייבים במקביל להתמחות בהוראה בחינוך מיוחד, לימוד התמחות נוספת להוראה בחינוך הרגיל.

קבלה ללימודים
קבלה ללימודים

תואר
תעודת בגרות מלאה עם ציון משוכלל של 90, פסיכומטרי 500 נקודות. במכללות תנאי הקבלה נמוכים יותר.

השקעה
השקעה בלימודים

תואר
במהלך הלימודים נדרשת הגשת עבודות עיוניות בקורסים התיאורטיים השונים.

סביבת הלמידה
סביבת הלמידה ואופן הבחינות

סביבת הלימודים כוללת למידה בכיתה, התנסות מעשית בבתי הספר, מבחנים בכתב והגשת עבודות.

למד כיצד לעזור בצורה הטובה ביותר, לילדים שהכי זקוקים לכך

תואר ראשון בחינוך מיוחד
צילום: e³°°°

מקצוע החינוך המיוחד מבוסס בראש ובראשונה על תפיסת עולם שמנסה לקבל את התלמידים השונים עם הצרכים המיוחדים ולשלבם בעזרת החינוך המיוחד בתוך מסגרות הלימוד הרגילות. מטרתם הלימודים היא לתת כלים , דרכים ואפשרויות חינוכיות וטיפוליות שונות כדי לעזור לאותם תלמידים בעלי צרכים אחרים, אם זה במסגרת גנים או בתי ספר רגילים, או במסגרת של גנים ובתי ספר מיוחדים. בניגוד לימים עברו, החברה המודרנית מבינה יותר ויותר כי קיים מגוון רב מאוד של תלמידים עם קשיי למידה, הפרעות קשב או לקויות אחרות, אשר לא קבלו טיפול הולם בעבר ונחשבו בדרך כלל ל"מופרעים ועושי צרות", היום אנחנו כבר יודעים שמדובר הרבה פעמים בתלמידים שסובלים מבעיות שונות: התפתחותיות, רגשיות, ליקוי שפתי, ליקוי תקשורת ועוד וכי ניתן לעזור לאותם תלמידים להתגבר על המכשולים ולהצליח בלימודים.

לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד, נותנים ידע בסיסי בתהליך ההתפתחותי בתחום החברתי, הרגשי והקוגניטיבי, הלימודים התיאורטיים מנסים לתת הבנה מעמיקה על הצרכים המיוחדים של התלמידים השונים ומה הן דרכי הטיפול המתאימות לכל סוג של אוכלוסייה מיוחדת. בנוסף ללימודים התיאורטיים ישנם גם לימודים מעשיים המאפשרים התנסות ראשונית בגישות ובשיטות של החינוך המיוחד. בדרך כלל החל מהשנה השנייה של הלימודים על הסטודנט לבחור תוכנית התמחות אחת מבין מספר נושאים כגון: לקויות התפתחותיות, בעיות התנהגות, לקויות תקשורת, לקויות למידה, לקויי שמעיה ועוד. במוסדות לימוד מסוימים הבחירה במסלול היא על פי חלוקה לגילאים.

קהל יעד ללימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד

אנשים שהולכים ללמוד תואר ראשון בחינוך מיוחד, הם אנשים מלאי רגש ואמפתיה, אשר היו רוצים למצוא דרך לעזור לאוכלוסייה החריגה בחברה. אנשים אלו בדרך כלל אוהבים לעבוד עם אנשים אחרים ובעיקר עם ילדים והם רואים בעזרה לילדים חריגים בשילובם בתוך מסגרות הלימוד הרגילות שליחות ואתגר.

אפשרויות תעסוקה לאחר התואר

רוב הלומדים לתואר ראשון בחינוך מיוחד שבידיהם תעודת הוראה בחינוך מיוחד יכולים להשתלב כאנשי חינוך, מורים, בשיקום וסייעות בתוך מסגרות החינוך הפורמאליות והבלתי פורמאליות, בנוסף ניתן להשתלב בעבודה במרכזי תמיכה האזוריים שבתוך היישוב, בתי חולים לילדים, מתנ"סים, המרכז להתפתחות הילד ועוד. רבים ממשיכים לאחר התואר הראשון לתואר שני בחינוך מיוחד.

להכיר את השונה המאתגר והמיוחד בילדים

התחום של החינוך המיוחד הוא תחום מרתק מאוד מבחינת החומר התיאורטי שלו, במהלך הלימודים נלמדים קורסים כגון ההתפתחות הרגשית של הילד, התפתחות חברתית, לקויות למידה, התפתחות זהות בגיל ההתבגרות, מבוא לפסיכולוגיה של החינוך, סביבת למידה ועוד קורסים מעמיקים בתחום החינוך והפסיכולוגיה. מלבד הקורסים התיאורטיים במוסדות רבים כבר מהשנה השנייה ניתן להשתלב במסגרת הלימודים באחד מבתי הספר, כדי להתנסות ולקבל פרקטיקה בטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים ובשילובם בתוך המסגרת החינוכית.

כדאי לדעת שלימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד, לא מעניקים תעודת הוראה, לכן כדי לעבוד במסגרת חינוכית, צריך ללמוד במסגרת החוג במסלול נוסף שמעניק תעודת הוראה, לעומדים בדרישות המסלול.

קבל מידע על לימודי חינוך מיוחד
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

קבל מידע על לימודי חינוך מיוחד
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר