לימודי חינוך מיוחד מעוגנים בחוק חינוך מיוחד, ומטרתם חינוך האוכלוסייה החלשה אשר זקוקה לעזרים והקניית מיומנויות של חיברות, על מנת להשתלב בחיי הקהילה.
לימודי החינוך המיוחד מכשירים את הסטודנט ללמד ולעבוד עם תלמידים בעלי לקויות למידה שונות כדוגמת: פיגור שכלי, הפרעות קשב ועוד. סטודנט המועמד לעסוק בתחום חייב לקבל הכשרה מקיפה במגוון תחומים על מנת לרכוש את הכלים הנכונים ללימוד והדרכת ילדים בעלי צרכים מיוחדים. בין הנושאים הנלמדים: עבריינות נוער, אוטיזם, פיגור שכלי, הוראה וחינוך, טיפול באומנות, רווחה ועוד.
בסיום מסלול התואר ולכל אורכו הסטודנטים מתנסים בעבודה מעשית עם תלמידי החינוך המיוחד ובמקביל לומדים חומר עיוני רלוונטי. הכלים הנלמדים אמורים לספק מענה מספק לעוסקים בתחום על מנת שישתלבו ויעסקו בתחום ההוראה בחינוך המיוחד. התואר הראשון מתמקד בנושאים שונים כדוגמת: גישות לטיפול בהפרעות, שפת הסימנים, טיפול בנוער עבריין, אבחון לקויות למידה, שיקום, ריפוי בעיסוק ועוד. תואר שני בחינוך מיוחד מאפשר העמקה והתמקצעות בתחומים נוער בסיכון, לקויות למידה בשפה הערבית, ליקויי שמיעה, אוטיזם, חינוך מיוחד בגיל הרך, הפרעות רגשיות ובעיות התנהגות וכן אבחון. גם תואר זה משולב עם התנסות מעשית בשטח.
תחום החינוך המיוחד מתאים למעוניינים לעסוק בתחום החינוך וההוראה לקבוצות החלשות באכלוסיה. לעזור, לקדם, ללמד, לחנך ולהקנות לבעלי הצרכים המיוחדים הזדמנות שווה לחינוך ומעורבות בחיי הקהילה החברתיים.
התמחות בהוראה לגיל הרך 0-6 בשילוב החינוך הרגיל. למידת יכולת התאמת תהליך הלמידה לצרכים המיוחדים של התלמידים בגן ובבית הספר. נלמדים נושאים כדוגמת: מחשבת חינוך מיוחד, התפתחות נוירומוטורית, התפתחות הילד בסביבתו, תיאוריות באישיות והתפתחותה, התפתחות קוגנטיבית, ניצני אוריינות, שיטות טיפול בחינוך המיוחד, לקויות קשות, ליקוים רגשיים והתנהגותיים, דרכי עבודה עם ההורים, ליקויי שפה ודיבור, תהליכים חברתיים, מצבי רוח, כלי מחקר ועוד.
התמחות בהוראה בבתי ספר לכיתות א' עד יב'. במסלול זה ירכשו הסטודנטים כלים ללימוד והדרכת בעלי הצרכים המיוחדים והתמודדות עם קשיים בדרך למימוש עצמי והצלחה חברתית ולימודית. ילמדו נושאים מגוונים ובהם: היכרות עם אוטיזם, שיתוק מוחין, ליקויי למידה, הפרעות נפשיות, הקניית מיומנויות הוראה, הקניית כלים לאיתור לקויות, ועוד. כל זאת תוך שימת דגש על התנסות בשטח עם אוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים.
מיועד למורים בפועל בתחום החינוך המיוחד, המעונינים בהתמקדות בלימוד מקצוע המתמטיקה. התכנית היא דו שנתית ועוסקת בתכנים ובנושאים עיקריים של: קשיים והתמודדויות בלימוד המתמטיקה אצל בעלי צרכים מיוחדים, תירגום תוכניות לימוד המיועדות למסגרת רגילה לתוכנית לחינוך מיוחד, והקניית ידע מתמטי לפי תוכנית למידה.
תוכנית ייחודית לסיוע וגישור עבור תלמידים בעלי לקויות שמיעה הן במסגרת החינוכית הרגילה והן במסגרת המיוחדת. הלימודים מתמקדים בחומר עיוני והתנסות בשטח וכוללים נושאי לימוד כגון: שפת הסימנים, היבטים חברתיים, היבטים פסיכולוגים, שיקום השמיעה, מערכת הדיבור. למסיימים ישנה אפשרות ללימוד תואר שני בתחום ליקויי שפה ותקשורת.
מוצעת כתואר שני לבוגרי תואר ראשון בחינוך מיוחד. מטרות התואר להקנות כלים לאבחון ואיתור ליקוי שפה ותקשורת, לימוד והדרכת מורים להתמודדות עם תלמידים בעלי ליקויי תקשורת ושפה.
מוצע לתואר דוקטור, בתוכנית ישנה התמחות קלינית המתמקדת בגיל ילדות, בוגרים, צעירים וכן מבוגרים. התוכנית מתעמקת בתיאוריה ומחקר של לקויי למידה, אבחון וטיפול.
את התואר הראשון בחינוך מיוחד ניתן לסיים בין 3-4 שנים. התואר השני אורך כשנתיים.
מסיימי התואר הראשון והתואר השני בתחום החינוך המיוחד יכולים להשתלב הן במסגרת החינוך הרגיל של משרד החינוך, באגף החינוך המיוחד, והן במסגרת החינוך המיוחד במבחר גילאים. כמו כן הם יכולים להשתלב בהוסטלים, ארגונים ועמותות וכן בבתי חולים. אפשר לקבל התמחות גם בתור סייעת חינוך מיוחד.
בחירת מקצוע ההוראה בתחום החינוך המיוחד מהווה אתגר ולעיתים מתווספים קשיים, אך הדאגה לבעלי הצרכים המיוחדים והעזרה ושילובם בחברה מהווה אתגר ענקי וכן נותן תחושת סיפוק אדירה. במהלך הלימודים תתנסו ותפגשו את ייחודם של הילדים השונים וכן תיחשפו לחומר רב מרתק ומעניין. אפשרויות העיסוק נרחבות אף הן. אז למה אתם מחכים? הצטרפו למשפיעים האמיתיים!