תפקיד המורה המחנך הוא לעזור להם לעבור את המשבר ובמקביל להנחיל להם ערכים ראשוניים של בוגרים במסגרת שבה מצופה מהם להשתלב ולהניב תוצאות לימודיות. חינוך בגיל הרך משמעו הכרות מעמיקה של שלביי ההתפתחות של ילדים אלו, למידת מאפיינים וצורכיהם. תפקיד המורה המחנך בכיתות אלו הוא ללמד תוך התחשבות בהתפתחות הקוגניטיבית, החברתית, הפיזית והחברתית של כל ילד. אופי ודרישות המקצוע מחייבים הכשרה רב תחומית מעמיקה בתחום ההוראה והחינוך.
מטרת מסלול זה הינו להכשיר מורים בעלי מיומנויות וכישורים בתחום החינוך לגיל הרך. המסלול הינו מסלול עיוני משולב עם התנסות בפועל, ומאפשר להתמקצע בתחום ההוראה והחינוך בגילאי 0-8 וללוות את הילדים הרכים הללו בתחילת דרכם החינוכית.
הלימודים בתואר הראשון כוללים נושאים רבים ובניהם: הוראה, פסיכולוגיה התפתחותית לגיל הרך, איתור ושילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים, חינוך מוסיקלי לגיל הרך, לימודי ארגון, תנועה ותחושה, מחזור חיים בטבע, ספרות ילדים, הערכת הישגיי הלומדים, מחשבת החינוך, גישות ושיטות הוראת הקריאה, לשון, פסיכולוגיה של החינוך ועוד. למעונינים להתקדם בלימודיהם לתואר שני, ניתנת האפשרות ללמוד במסלולי חינוך שונים כדוגמת: ייעוץ חינוכי, מערכות למידה, ניהול מערכות למידה, תואר שני בחינוך מיוחד, הוראה ולמידה, וחינוך סביבתי.
לימודים אלו מתאימים למעונינים להשתלב בתחום ההוראה והחינוך בגילאי 0-8 וללוות את הילדים הרכים בתחילת דרכם במסגרת חינוכית פורמלית של בית הספר.
ישנם שני מסלולים המוצעים במסגרת זו, האחת מיועדת לגילאי 0-6 והשנייה מיועדת לגילאי 4-8 . בין הנושאים הנלמדים במסלולים: תקשורת גננת-הורים-קהילה, עיצוב סביבת לימודים חינוכית, התפתחות השפה הכתובה, יישומי מחשב לגיל הרך, הוראת חשבון בגיל הרך, משחק ולמידה, גישות בהוראת הקריאה ועוד.
האמנות מעודדת ומפתחת את כישורי ההוראה באופן שמאפשרת הבעה אישית ואמירה יצירתית. בתוכנית הלימודים נכללים סדנאות אומנות שונות, גישות חדשניות בחינוך דרך אמנות, תהליכי ההתנסות האומנותית וההבעה הגרפית של הילדים. המגמה מחדדת ומעצימה את הרגישות החזותית, יכולות החקר והגילוי ומעצימה את יכולת ההתבוננות של העוסקים בה. בין הנושאים הנלמדים: הבעה ויצירה בחומרים, חשיבה חזותית, איור ספרות ילדים, אמנות ומחשב, ועיצוב חומרי למידה.
מסלול זה מאפשר התמקצעות בתחום המוסיקה וחושף את הלומדים לנושאים: ריתמיקה, ניצוח מקהלות ולימודי מוסיקה וחינוך עיונים כדוגמת: התפתחות שמיעתית, התפתחות מוטורית תנועתית, בחירת אביזרים תואמי גיל, מבנה מפגש מוסיקלי ועוד.
תוכנית ששמה דגש על העשרת הידע והערכים החברתיים והרגשיים של הילד בנושאים נרחבים המתמקדים בספרות ופסיכולוגיה, חינוך וביבליותרפיה. מסלול זה מאפשרת התמקצעות מעמיקה בתחום התרפיה בספרות לתואר שני בלימודי ביבליותרפיה.
מסלול שמכשיר עבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. במסלול הכשרה מעשית ועיונית, בין הנושאים הנלמדים: ליקויי התפתחות, אופני התמודדות ולימוד, הכרת החוק לחינוך מיוחד, תוכניות שילוב, הפרעות התנהגות, פיגור, אוטיזם, לקויות שפה ודיבור ועוד.
לימודי תואר ראשון בחינוך לגיל הרך אורכים כ- 3שנים וכוללת לימודים עיוניים וכן סטאז'. לממשיכים להתמקצעות ספציפית בתואר שני, הלימודים יארכו כשנתיים נוספות.
סיום הלימודים ניתן להשתלב בגנים ובכיתות הלימוד היסודי בבית הספר ובהתאם להתמחויות ספציפיות כדוגמת מוסיקה ו/או ספרות ילדים וכו'. כמו כן ניתן להשתלב במוסדות א פורמליים ופרטיים וכן להמשיך וללמוד לתואר שני בחינוך.
תחום החינוך לגיל הרך משלב את ההיבט הילדותי וההיבט הבוגר של הילדים הקטנים בשלבים הראשונים שלהם בדרך להיות 'גדולים'. התחום משלב בין משחק והוראה, בין רגישות להצבת גבולות, ומציג עולם מלא אתגרים מגוונים ומעניינים. אפשרויות ההתפתחות המקצועית רבה וישנם השתלמויות והתמקצעויות רבות, שפורטו לעיל. תחום ההעסקה אף הוא 'נדיב' ומספק מקומות עבודה רבים ומספקים.