תחום החינוך מהווה מוקד עיקרי למערכת החינוך בישראל, מוסדות החינוך כוללים חינוך פורמלי ובהם: גני ילדים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים, וכן מוסדות לא פורמלים כדוגמת בתי ספר חרדיים. בתהליך החינוך מעצבים חשיבה פורייה של הלומדים ועוזרים להם להפוך לאנשים בוגרים בעלי ערכים מקובלים בחברתנו. דרכי החינוך מגוונות ורבות ועל ידי שיטות הוראה פרונטליות ואחרות, מקנים המחנכים לתלמידים ידע ומיומנויות חשיבה גבוהות.
מסלול הלימודים בחינוך כולל צד מעשי וצד תיאורטי, בסיום התואר מקבלים הבוגרים תעודת חינוך והוראה. תעודת חינוך בלבד לא מאפשרת הוראה בפועל על ידי משרד החינוך ועל כן מחויבים הלומדים בסטאז' כתנאי להוראה בפועל, את הסטא'ז ניתן לעשות במהלך לימודי התואר. בין הקורסים הבסיסיים בתחום החינוך ניתן למצוא: שיטות מחקר בחינוך, מבוא למחשבת החינוך, סוצילוגיה של החינוך, מבוא לפסיכולוגיה חינוכית, התפתחות והתבגרות ועוד. במהלך לימודי החינוך נדרש הלומד לבחור תחום התמחות מועדף כדוגמת: מתמטיקה, חינוך מיוחד, חינוך לגיל הרך וכדומה.
לימודי החינוך מתאימים למי שמעונין לעסוק בחינוך והוראה, לרוב דרישות הקבלה עומדות על ציון פסיכומטרית של 500 לפחות וציון משוכלל של 90 בבגרות. חשוב לציין שתנאי הקבלה משתנים ממוסד אחד למשנהו ולעיתים מתקבלים בעלי נתונים נמוכים יותר, כל זאת בהתאם לשיקול דעת המוסד המלמד.
מי שיבחר להמשיך לתואר שני בתחום החינוך, יוכל לבחור מסלולים רבים כדוגמת: יעוץ חינוכי, חינוך סביבתי, מנהל החינוך, מערכות חינוך, מדיניות חינוך ועוד מבחר רחב של אפשרויות.
לימודים אלו מקנים ידע ומיומנויות עבודה עם ילדים בגילאים צעירים. תחומי הלימוד העיקריים בהתמחות זו כוללים: פסיכולוגיה התפתחותית של הגיל הרך, גישות ושיטות הוראת הקריאה, ארגון וניהול מוסדות חינוך בגיל הרך, עיצוב סביבת לימודים ומשחק, התפתחות השפה הכתובה, לשון, חשיבה, איתור ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ספרות ילדים ועוד.
תחום זה מכשיר את הלומדים לעסוק בלימוד חינוך גופני במסגרות השונות, הן הפורמליות והן הא- פורמליות וכולל: הקניית ידע מעשי ותיאורטי בתחום הבריאות והספורט, פסיכולוגיה, התפתחות ילדים, מדעי הרפואה, פיסיולוגיה, שיטות מחקר, דרכי הוראה, הגוף האנושי ועוד.
לימודי חינוך מיוחד אלו מעניקים ללומדים הכשרה תיאורטית ומעשית וכוללים היבטים רבים כגון: טיפול ודרכי הוראה לילדים עם לקויות למידה, ילדים בעלי פיגור שכלי, ילדים בעלי לקויות פיזיולוגיות שונות, ילדים עם לקויות שפה, ילדים בעלי הפרעה רגשית. לימודים אלו נחלקים לשני תתי תחומים עיקריים האחד טיפול ולימוד ילדים בעלי לקויות למידה והשני טיפול ולימוד ילדים בעלי בעיות התנהגות.
לימודים אלו מתמקדים בהקניית ידע, כלים ומימניות הוראה ללומדים חינוך ילדים בכיתות א' – ו'. מטרת המסלול היא להביא את הבוגר לכדי רמת סבלנות, סובלנות, ראה נרחבת ויכולת מיצוי פוטנציאל של ילדים ברמות השונות.מסלולי ההתמחות האפשריים במגמה זו הינם: מדעים, מתמטיקה, אנגלית, אמנות, ערבית, מחשבים ועוד.
לימודים במסלול זה מתאפשרים למי שסיים התמחות בלימוד חינוך בבית ספר יסודי, והוא בעל תשתית חינוכית. הידע המתווסף הוא בנושא התמודדויות ורגשיות המתבגרים בגילאים אלו ודרכי גישה, לימוד והתמודדויות עם מורכבות התהליך. קורסים עיונים נוספים הנלמדים הינם בתחום מדעי החברה והפסיכולוגיה. גם במסלול זה אפשרויות התמחות שונות כדוגמת: אנגלית, מתמטיקה, מדעים וכו'.
לימודי התואר הראשון בחינוך אורכים כ- 3שנים ונדרש סטאז' למטרת הוראה בפועל. עם זאת, לימודי התואר השני תלוים בבחירת ההתמחות לרוב מדובר בשנתיים, אך לעיתים אף שלוש שנים.
אפשרויות השילוב בעולם התעסוקה הוא נרחב ביותר החל ממוסדות פורמליים כדוגמת בתי ספר וגנים וכלה בתנועות נוער, מתנ"סים, מוסדות לחינוך מיוחד וספציפי לפי תחום התמחות וכל מוסד שבא במגע עם ילדים בגילאים השונים.
תחום החינוך משולב כמעט בכל היבט בחיינו כהורים, כמחנכים, כמעבירי חוגים וכו'. החינוך היה ותמיד ישאר התחום רלוונטי וחשוב, שלפיו יגדלו הדורות הבאים ועל כן הרלוונטיות שלו והביקוש לאנשי החינוך השונים תישאר בעינה. אם גם אתם רוצים לקחת חלק משמעותי בחינוך דור העתיד, התקדמו עוד היום ללימודי חינוך.