לימודי ייעוץ ארגוני באוניברסיטת בן גוריון

רוצים לדעת עוד על המסלול לייעוץ ארגוני באוניברסיטת בן גוריון? בואו לקרוא על המרצים, תנאי הקבלה ותכני הלימודים.

עסקים קטנים וגדולים זקוקים בעתות שינוי ומשבר לתמיכה וייעוץ חיצוניים. היועץ הארגוני יודע להתמודד עם הסביבה הפנימית והחיצונית בארגון ולאבחן אותה, תוך כדי למידת הפעילות השוטפת של הארגון. בעזרת היועץ אפשר לבנות אסטרטגיה טובה יותר לעסק ולשפר את התרבות הארגונית השוררת בעסק.

אוניברסיטת בן גוריון מובילה את לימודי הייעוץ הארגוני, עם נושאים כמו: הנעה ותגמולים, ניהול ידע וביצועים, פיתוח הדרכה, ניהול חדשנות, עבודת צוות, ייעוץ אישי, פיתוח מנהלים, ניהול תהליכי שינוי ועוד.

המטרה של הלימודים היא להעניק את הידע התיאורטי הנדרש ולפתח מיומנות אבחונית ומחקרית. בקורס לומדים על שלבי המחקר וההטמעה, ומכינים את הסטודנט ברמה המעשית להתמודד עם תנאי לחץ ואי בהירות. הלימודים מתאימים לבעלי תואר שני, או בעלי תואר ראשון עם ניסיון ניהולי.

מה לומדים בקורס?

  • זהות מקצועית של היועץ. רקע תיאורטי ביחס לעולמות התוכן הארגוניים של מבנה, פונקציה, שינוי, למידה ותרבות – משולב במקרי לימוד ותרחישים של ייעוץ ארגוני. היכרות עם המערכת הארגונית, מעגל החיים של הארגון, מודלים ניהוליים רלבנטיים, ניהול משאבי אנוש. היכרות עם ההקשר הישראלי: דיני עבודה, ועדי עובדים ואיגודים מקצועיים.
  • אבחון. הגדרות של פער ביצועים – בין המצוי לרצוי. כלים ושיטות למדידת פערים – איכותני וכמותני. כלי בקרת איכות סטטיסטית. קטגוריות לאבחון בעולמות תוכן ארגוניים. כללי המשוב והדיווח.
  • שיטות התערבות – הטמעה ויישום. פיתוח מיומנויות קבוצתיות ובינאישיות. ניהול תהליכי שינוי, הפשרה וקיבוע. ניהול קונפליקטים וגישור.Coaching ככלי לפיתוח עובדים ומנהלים ולייעוץ אישי. הנחייה של צוותי שיפורים וקבוצות איכות לפי מתודולוגיה מובנית. ניהול ביצועים ושיטות הערכה ותגמול. עבודה עם סרגלי ביצועים לצורך הערכת אפקטיביות. הדרכה: פיתוח, הטמעה והערכה, ועוד.

מרכז אקדמי: פרופ' אביעד רז ראש המגמה לסוציולוגיה ארגונית ראש התוכנית למדעי ההתנהגות באב"ג

מרצים בבן גוריון

ועדה מייעצת של מומחים מתחומי הסוציולוגיה, הפסיכולוגיה, מינהל עסקים וחינוך. מרצים מהשורה הראשונה מאוניברסיטת בן-גוריון, המשלבים ידע אקדמי וניסיון מעשי. תכנית יישומית – פרקטיקום, סיורים מקצועיים, מפגשים עם יועצים ארגוניים ומנהלים בשילוב למידה התנסותית.

היקף: סה"כ 350 שעות- 300שעות לימוד אקדמיות, ו-50 שעות פרקטיקום – עבודה מעשית – בארגון