לימודי חשבונאות במרכז ללימודים אקדמיים

מקצוע החשבונאות נמצא בצומת הראשית שבין העולם הפיננסי ולבין מקצועות הניהול והוא משלים את ההבנה של כל פעולות החברה העסקית.

בית ספר סרנת לניהול – חשבונאות ברמה אחרת

במרכז ללימודים אקדמיים הממוקם באור יהודה, הדגש הוא על רמה אקדמית גבוהה בשילוב עם ידע מעשי המכשיר את הסטודנטים למילוי תפקידם המקצועי על הצד הטוב ביותר. תנאים אופטימאליים אלו יוצרים מהלכים המקדמים את הקריירה של הסטודנט תוך כדי הלימודים, לכן גם תכנית הלימודים מתעדכנת בהתאם לדרישות השוק ומשלבת יידע אקדמי, ניסיון מעשי וסיוע וחניכה פרטניים. בית הספר "סרנת" לניהול נקרא על שם פרופסור סרנת מישל ז"ל שהיה אחד ממקימי 'המרכז ללימודים אקדמיים'. פרופסור סרנת היה מבכירי האקדמיה בתחומי המימון והמחקר של שוק ההון, הבורסה והבנקים. בבית הספר ממשיכים לדבוק בגישתו של סרנת מישל ומעניקים את השילוב המדויק בין המדעי ליחסי אנוש. במרכז ללימודים אקדמיים שלושה בתי ספר: לפסיכולוגיה, חינוך וניהול.

מהות המסלול

בתכנית ללימודי חשבונאות יש לצבור 134 נ"ז. 57 מהן שייכות ללימודי ניהול כלליים המשותפים לשאר המסלולים הקשורים לניהול שהם לימודי חובה. 71 נ"ז שבהן קורסים מעמיקים בתחום החשבונאות, ועבודת גמר 6 נ"ז. בעבודת הגמר הסטודנטים יידרשו להוכיח את הכישורים, הידע והתושייה בדרך מעשית ולהציע פתרונות לעסקים בתחומים שונים הקשורים לחשבונאות. נושאי הלימודים במרכז ללימודים אקדמיים הם: חשבונאות, יסודות התנהגות ארגונית, מתמטיקה, סטטיסטיקה, משפט עסקי, אנגלית, כתיבה אקדמית ויישומי מחשב, כלכלה סודות השיווק, סודות המימון, בעיות מדידה, כלכלת ישראל, שיטות מחקר מיסים, ביקורת חשבונות, אתיקה, דיני תאגידים, יזמות, תמחיר וחשבונאות ניהולית ומתקדמת, ביקורת חשבונות, מאזנים מאוחדים, מערכות מידע וטכנולוגיה ועוד.

מטרות המסלול ויתרונות המסלול

הידע שנקנה במכללה מאפשר לסטודנטים לפתח את היכולת שלהם להבין את המידע של נתוני החברה ולקבל החלטות מדויקות בהתאם למידע הזה. משמעות ההבנה היא קריטית עבור מקבל ההחלטות וזאת כדי שיתמודד בהצלחה בסוגיות הנפרשות לפניו באופן אחראי ובצורה אפקטיבית.

מרצים

צוות המרצים הוא מהבכירים בתחום, בעלי תארים גבוהים מאוניברסיטאות מפורסמות בעולם נמנה כמה מהם: פרופסור פרידמן אברהם, פרופסור בירתי אסא, פרופסור בן ציון אורי, פרופ' ורדי יואב, פרופ' לנדסקרונר יורם, פרופ' פזי אסיא, פרופ' רווה עדי, ד"ר איזיק רונית, ד"ר אריונביץ גד, ד"ר גילת גרשון, ד"ר דוכין יאיר, ד"ר יניב איתן, ד"ר לביא שטיינר אורנה, ד"ר מעוז דריה, ד"ר מערבי יוסיע, ד"ר פלג ישראל, ד"ר פניני גד, ד"ר פפר דפנה, ד"ר צימרמן אלכסנדר, ד"ר רז נצר קרן, ד"ר שטוקמן נעם, ד"שמוטקין מלכה.

תנאי קבלה

תנאי הקבלה למסלול חשבונאות של המרכז ללימודים אקדמיים הם: בגרות מלאה בציון ממוצע משוקלל של 80 נקודות ומעלה, או תעודה שוות ערך מחו"ל או תעודת גמר של מכינה קדם אוניברסיטאית (בציון משוקלל של 80 נקודות). מעומד מעל לגיל 30 שאין בידו תעודת בגרות חייב לעבור בהצלחה מכינה קדם אקדמית.

עלויות ומלגות

שכר הלימוד במרכז ללימודים אקדמיים עומד על 20,000 ₪ לשנה. קיימת אפשרות גם של תשלום שכר הלימוד בפריסה רבת תשלומים וגם אפשרות של קבלת מלגות הניתנות בשל קשיים כלכליים או מלגות מצוינות. תושבי אור יהודה זכאים לקבל מלגות מיוחדות למימון הלימודים, בנוסף אפשר לקבל מלגות רבות בגין פעולות התנדבות למען הקהילה. לחיילים משוחררים ובנות השירות הלאומי ניתנות מלגות בגובה של 3,000 ₪ (רק עד שנה מזמן השחרור) בנוסף לפיקדון חיילים משוחררים. חיילים בשירות חובה או קבע זכאים למלגה בסך של 6,000 ש"ח במסלולים השונים של ביה"ס לניהול או בסך של 2,500 ללימודי פסיכולוגיה או חינוך ו-3,000 ללימודי תואר שני.