המרכז האקדמי ויצו חיפה

עיצוב והוראה בוויצו חיפה

המרכז האקדמי ויצו לעיצוב ולהכשרת מורים הינו מוסד ייחודי ואינטימי, הממוקם במבנה ייחודי בשכנות המושבה הגרמנית הציורית בחיפה, ולומדים בה כיום כאלף סטודנטים. המרכז, מייסודה של הסתדרות ארגון ויצ"ו העולמי, פועל מזה כשלושים שנה, ותוכניות הלימוד שמות דגש על לימודי אמנות ועיצוב ועל הוראת התחומים הללו. במהלך השנים קיבל המרכז הכרה ואישור של המועצה להשכלה גבוהה לצורך הענקת תארים אקדמיים, וכיום הוא מעניק שלושה תארים אקדמיים – בוגר בארכיטקטורה ובחינוך, בוגר בהוראה, בוגר בהוראת העיצוב. הלימודים מתקיימים במגוון רחב של התמחויות בתחומי העיצוב, כגון ארכיטקטורה, צילום, עיצוב גרפי ועוד.

בנוסף ללימודים המלאים והסדירים לקראת תארי בוגר בתחומי השונים, מציע המרכז האקדמי ויצו גם שלל מסלולים במסגרת היחידה ללימודי חוץ. בין הקורסים הנלמדים במרכז ניתן למצוא עיצוב תכשיטים, עיצוב פנים, עיצוב אירועים ועוד רבים אחרים. המרכז מקיים גם השתלמויות מורים במגוון נושאים.

אמנות עם תכלית

התלמידים במכללת ויצו לעיצוב והכשרת מורים נהנים משיתופי פעולה עם מוסדות וארגונים מקבילים בארץ ובעולם, משתתפים בתחרויות וזוכים לחשיפה והכרה במגוון תערוכות. בין ההישגים העדכניים של תלמידי המרכז ניתן למנות זכייה במקומות הראשונים בתחרות "אדריכלות ירוקה 2009", בחירת מיצב להצגה במוזיאון בית התפוצות, תכנון קמפיין עיצוב גרפי נגד הומופוביה, ועוד. המחלקות השונות במרכז אף מקיימות שיתופי פעולה בינן לבין עצמן – מנהג המוביל להפריה יצירתית הדדית של הסטודנטים במכללה.

כחלק מהחתירה לרלוונטיות מתמדת, שהיא נשמת אפן של האמנות והיצירה, מבססת עצמה המכללה כמרכז תרבותי מקומי ואזורי מוביל. אירועי תרבות רבים ושונים מופקים מדי שנה במסגרת האקדמיה, והיא משמשת בית לכינוסים, הרצאות ואירועים אמנותיים וסביבתיים רבים בתחומי המושבה הגרמנית, העיר והסביבה.

על אף המוטיבציה הגבוהה והאופטימיות, מכירים במכללת ויצו שהפרנסה בתחומי העיצוב בארץ עלולה להיות הפכפכה, ועל כן מקבלים הסטודנטים במכללה רשת ביטחון בדמות הכשרתם להוראת תחומי ההתמחות השונים שלהם. מעבר לחזון הערכי, של השילוב בין אמנות והקניית ידיעותיה לדורות נוספים, מציבה המכללה חשיבה פרקטית שמציבה את הסטודנטים בראש וביטחון עתידם המקצועי בראש סדר העדיפויות.

ספריית מכללת ויצו

במכללה ספרייה מרכזית אחת המשרתת את תלמידי המחלקות השונות. אוסף הספרייה העשיר כולל ספרים, כתבי-עת, תזות, ומידע טקסטואלי נרחב. בנוסף, האוסף כולל מאגר מידע חזותי נרחב של כ – 17000 שקופיות, אוסף מדיה ועוד.

ייחודה של המכללה

הדימוי הציבורי הרווח של העיר חיפה מציג אותה כעיר פועלית, מעשית מאוד, עיר של אנשים שחיים במציאות, ולא בעולם החלומות. במובנים מסוימים, מיקומו של מרכז אקדמי המשלב לימודי עיצוב ואמנות עם פרקטיקה של לימודי הוראה או ניהול עסקי בהחלט מתאים לדימוי של העיר – לא לימודי אמנות מנותקים, שמי יודע מה נעשה איתם אחר כך אם לא נכבוש את עולם האמנות בסערה בהכרח, אלא מקום שמאפשר לראש לחלום, ליצור ולהמריא גבוה, ולרגליים להישאר נטועות באדמה. למי שנושמים עיצוב ורוצים ליצור, המרכז האקדמי ויצו יהווה בית חם ומטפח, שיאפשר את הטוב מכל העולמות.

מחלקות במכללת ויצו

  • ארכיטקטורה
  • עיצוב גרפי
  • צילום
  • עיצוב אופנה
  • קולנוע
  • ניהול עסקי
  • חינוך
  • לימודי חוץ

מידע נוסף

כתובת: המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה, רח' הגנים 21; ת"ד 9034, חיפה 31090.
טלפון: 1-800-770-990, 04-8562554.