לימודי פסיכולוגיה במכללה האקדמית אשקלון

ראש החוג לפסיכולוגיה במכללה האקדמית אשקלון, פרופ' באבקוף, עמד במשך שנים רבות כראש לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר אילן.

לימודי פסיכולוגיה באווירה חמה ותומכת

המכללה האקדמית אשקלון הוקמה ב-1965 כשלוחה של אוניברסיטת בר אילן, בשנת 2007 היא הפכה למכללה העומדת ברשות עצמה, לאחר שהמועצה להשכלה גבוהה אישרה את עצמאותה הן מהבחינה האקדמית והן מהבחינה הארגונית. הקמפוס של המכללה האקדמית אשקלון משתרע על שטח של כ- 70 דונם ובו מעבדות מחשבים ואלקטרוניקה, אולמות לימוד מדורגים, ספרייה, גלריה לאומנות, אולם קונגרסים ועוד מקומות רבים המאפשרים למידה בתנאים אידיאליים, בנוסף נמצאים במכללה מתקנים רבים לבילוי ולרווחת הסטודנטים כמו הקפיטריה, אולם קונצרטים בו קיימים 1000 מקומות ישיבה, תיאטרון וסינמטק, כל זאת מאפשר לצעירים לא רק לזכות בלימודים ברמה גבוהה אלא גם לעבור חוויה חברתית מגבשת.

מהות המסלול

המכללה האקדמית אשקלון מציעה תכנית חדשנית בפסיכולוגיה הכוללת ידע פסיכולוגי והתנסות אמפירית משולבים בעבודות מעבדה ומחקר. הלימודים במסלול לפסיכולוגיה יכולים להיות במתכונת חד חוגית מורחבת או במתכונת דו חוגית כלומר עם שילוב של חוג נוסף הנלמד במכללה. בזמן הלימודים אפשר לצפות בפרוייקטים בפסיכולוגיה הלכה למעשה, על ידי המחשבים והציוד המתקדם הנמצא בכללה והכולל גם מערכת מצלמות משוכללות, מכשירים משוכללים המודדים זמני תגובה
ופעילות מוחית, יצירת גירויים אקוסטיים וחזותיים לבדיקות פסיכו פיזיות . כל המחקרים והתצפיות הללו ועוד רבים נוספים נעשים בעזרת הסגל המתמחה בכל גווניה השונים של הפסיכולוגיה.

מטרות המסלול ויתרונות המסלול

הפסיכולוגיה מהווה נדבך חשוב המקשר תומך ומשלים תחומים רבים במדעי החברה, לימודים במסלול זה מאפשרים לבוגרי המסלול השתלבות בעבודה בכל הקשור לתחומים הקשורים באופן ישיר למקצועות החברתיים כמו במשאבי אנוש, ייעוץ ארגוני, ייעוץ בבתי ספר וכו'. בנוסף לימודי הפסיכולוגיה עוזרים בהבנה מעמיקה והרחבת הפרספקטיבה בנוגע למקצועות החברתיים כגון: עבודות סוציאליות קרימינולוגיה, סוציולוגיה, ניהול, חינוך. המכללה האקדמית באשקלון מציעה לסטודנטים במסלול לימודי פסיכולוגיה שילוב מרתק בין ידע תיאורטי, התנסות מעשית ומחקר, תוך שימוש בכלים המתקדמים ביותר בתחום זה.

מרצים

לסגל המרצים במכללה האקדמית אשקלון יש שתי מטרות עיקריות – האחת להורות וללמד ברמה גבוהה ולחשוף את הסטודנטים למגוון רחב של נושאים והמטרה השנייה היא יצירת אווירה חיובית ויחס אישי לכל סטודנט וסטודנט. מבין המרצים המלמדים במסלול הפסיכולוגיה בעלי המוניטין הרב נמצאים גם: פרופ. הרווי באבקוף מנהל המחלקה, ד"ר לימור ברבי, ד"ר אורי כץ, ד"ר רינת ערמוני-סיוון, ד"ר אהוד קוגיט, גב' קארין קידר-כהן, ד"ר מיכל קמפף-פורמן, ד"ר דן רמון ועוד אחרים.

תנאי קבלה

תנאי הקבלה למכללה האקדמית אשקלון הינם: ידע מעמיק באנגלית – לפחות ציון של 85 בבחינות אמיר"ם ו- 600 נקודות לפחות בפסיכומטרי.

עלויות ומלגות

שכר הלימוד השנתי המלא במכללה האקדמית אשקלון עומד על 12,866 ₪
בלשכת הדיקן אפשר לקבל עזרה והמלצות בנוגע לקרן הסיוע של המכללה ועל מגוון קרנות סיוע חיצוניות. אפשר לקבל מלגה על פי קריטריונים כלכליים מטעם משרד החינוך, קרן גרוס, קרן יו"ר הכנסת, מלגת פר"ח הניתנת גם על פי השיקול של במצב הסוציו-אקונומי בשילוב עם עבודות ההתנדבות. בנוסף המכללה האקדמית אשקלון מעניקה מלגות הצטיינות לסטודנטים.