יסודות העיצוב לימוד פוטושופ לימוד אילוסטרייטור לימוד אינדיזיין עיצוב גרפי בתי ספר לימודי עיצוב גרפי

שמירת קבצים והדפסה

בדומה לשלל עבודות בסביבה ממוחשבת, גם בפוטושופ יש לשמור את קבצי העבודה בצורה מסודרת. בעבודה עם תוכנת עיבוד התמונה המתקדמת הזו יש להכיר את כלל אפשרויות השמירה מבחינת פורמטים, אמצעי שמירה נכונים והדפסת התמונות - בין אם במדפסות מקצועיות בסטודיו ובין אם בפרויקט דפוס בבית דפוס מקצועי.

תהליך השמירה הבסיסי

על פניו, שמירת מסמך בפוטושופ היא משימה פשוטה ודומה במהותה לשמירה קבצים בתוכנות הנפוצות האחרות בהן אנו משתמשים תכופות. אך היות ומדובר על תוכנת עיבוד תמונה מרובת יכולות המשמשת למטרות מגוונות, אפשרויות השמירה הן רחבות ולעיתים מורכבות יותר מלחיצה רגילה על Ctrl + S. רק לאחר ששומרים את הקובץ בפורמט הרצוי ומעניקים לו שם ספציפי, השמירה אכן מתבצעת בתהליך הפשוט של תפריט File ולחיצה על Save, או לחילופין שילוב המקשים Ctrl + S. כעת, נדון על התהליך הראשוני של שמירה בשם – Save As:

  • בוחרים בתפריט File > Save As: הפלאג-אין Camera Raw לפוטושופ תומך בשמירת קבצי RAW בפורמטים אחרים, כגון נגטיב דיגיטלי (DNG).
  • בוחרים פורמט רלוונטי מהתפריט הנפתח. אם בוחרים פורמט שאינו תואם לכל מאפייני המסמך הספציפי, תופיע אזהרה. אם אכן מופיעה אזהרה, טוב יהיה לשמור את המסמך בפורמט של פוטושופ או בפורמט אחר התומך בכל מאפייני התמונה.
  • מפרטים את שם הקובץ ואת מיקום השמירה.
  • בחלונית ה"שמירה בשם" בוחרים באפשרויות שמירה – Saving Options.
  • לוחצים SAVE.
  • מוודאים את הופעת חלונית הדיאלוג לבחירת אפשרויות כאשר השמירה מתבצעת בחלק מהפורמטים הזמינים.

מומלץ לשמור כל תמונה בתור קובץ חדש ולא לשמור את השינויים שנעשו בפוטושופ על התמונה המקורית. כך, אם רוצים לעשות שינויים אחרים בקובץ המקורי מסיבה כלשהי, ניתן יהיה להגיע לגרסת המקור וזו לא תיפגע.

פורמטים לשמירה בפוטושופ

תפריט השמירה של פוטושופ מאפשר מגוון אפשרויות עצום של פורמטים זמינים. בפועל, משתמשים לרוב ב – 3פורמטים מרכזיים עבור רוב העבודות של עיבוד תמונות ומרכיבים גרפיים למיניהם:

  • פוטושופ – PSD: הפורמט הבסיסי והרגיל של פוטושופ לשמירת קומפוזיציות מרובות שכבות. חשוב לוודא שקופסת הסימון Layers מופעלת כדי שכל השכבות תישמרנה.
  • TIF: הפורמט הבסיסי לתעשיית הדפוס ולכן אפשר לבחור אותו אם מדובר על עיבוד תמונה לצורכי הדפסה. הפורמט שומר את התמונה במודל שטוח וללא שכבות. רצוי לשים לב לדגשים הללו בחלונית אפשרויות השמירה שקופצת לאחר לחיצה על SAVE: אפשרות Pixel Order מוגדרת על Interleaved, Image Compression מוגדרת על LZW. הגדרת Byte Order אינה חשובה בפועל ויכולה להיות על IBM-PC או Macintosh.
  • JPEG: הפורמט הנפוץ לשמירת תמונות כלליות, ללא שכבות או מאפיינים נוספים אלא תמונה "שטוחה" ורגילה. אם שומרים ב-JPEG תמונה בעלת שכבות, יש לגשת לתפריט Layers ולבחור Flatten Image כדי לאחד את כל השכבות לתמונה אחת כוללת.

הדפסת תמונות בפוטושופ

פוטושופ משמשת פעמים רבות עבור עבודות דפוס מקצועיות בהן מועברים קבצים לבתי דפוס למגוון מטרות. מצד שני, רבים משתמשים בה גם כדי לשפר תמונות להדפסה במדפסת ביתית או לפיתוח תמונות בחנות צילום סטנדרטית. במאמר זה נתמקד בהדפסה ביתית או מקצועית ולא בהדפסה בבתי דפוס. ההדפסה הסטנדרטית בפוטושופ היא באמצעות התהליך הרגיל של תפריט File ובחירה באפשרות Print, כאשר החל מגרסה CS4 ברירת המחדל היא להציג תצוגה מקדימה לפני ההדפסה בפועל (Preview) כדי לראות מראש כיצד התמונה תתאים על הדף. כמובן שעל ידי לחיצה על אפשרות Page Setup ניתן להיכנס להגדרות הדפסה ספציפיות כמו פריסת העמוד, בחירת סוג הנייר עליו תודפס תמונה וכן הלאה. אם מדובר על תמונה שלא מתאימה לגודל הדף הרלוונטי או למדפסת הקיימת, ניתן ללחוץ על האפשרות Scale to Fit ואז התמונה תותאם בדיוק לגודל הדף שנבחר. אפשרויות נוספות ומתקדמות יותר בממשק ההדפסה בפוטושופ הן לתת למדפסת לשלוט על הצבעים (מומלץ למדפסות הזרקת דיו), אפשרויות מתקדמות להדפסות CMK, הוספת מאפיינים על התמונה, הפיכה לנגטיב ועוד. החל מגרסה CS4 של פוטושופ קיימת תמיכה להדפסות 16-bit אשר מפיקות תמונות עם מידע עליהן, אך לשם כך יש צורך במדפסת התומכת בהדפסת 16-bit. פוטושופ מאפשרת בנוסף לשמור את הגדרות ההדפסה של תמונה ספציפית לצורכי הדפסות נוספות בעתיד.

סרטונים

הסבר על שמירה בפוטושופ:

http://www.photoshop.com/tutorials/1494

הסבר על הדפסה בפוטושופ:

http://www.photoshop.com/tutorials/269

סרטון הסבר על שמירת קבצים והדפסה בפוטושופ:

קבל מידע על קורס גרפיקה ממוחשבת
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך
בחר סניף:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

קבל מידע על קורס גרפיקה ממוחשבת
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
בחר סניף:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר