לימודי נטורופתיה

"חשוב יותר מכל תרופה שבעולם, הטבע יודע מה שמתאים לנו"

משמעות השם נטורופתיה היא רפואה טבעית והיא נחשבת לענף של הרפואה האלטרנטיבית. הנטורופתיה התפתחה בסוף המאה ה-19 והיוותה המשך לרפואות המשלימות שהתפתחו בשנים שקדמו לה, אולם מקורה של הנטורופתיה מיוחס להיפוקראטס, שעוד בימי יוון העתיקה טען כי יש לסמוך על הכוח המרפא של הטבע ועל יכולתו של הגוף לרפא את עצמו.

הטענה העיקרית של הנטורופתיה היא שלגוף יש יכולת טבעית ומולדת למצוא מרפא לבעיות רפואיות ולמחלות. לפיכך הנטורופת מנסה לתמוך במערכות הריפוי הטבעיות של גוף האדם ולחזק אותן בעזרת שיטות טבעיות שמטרתן להוביל את הגוף לריפוי עצמי, עם התערבות מעטה ככל הניתן של תרופות והליכים כירורגיים. שיטות אלה כוללות שימוש בעשבי מרפא, תזונה נכונה, פעילות גופנית וטיפול נפשי.

מטרת לימודי נטורופתיה

מטרת הלימודים היא להסמיך מטפלים נטורופתים לאבחן ולטפל בחולים. הלימודים מעניקים ידע נרחב בשיטות אבחון הוליסטיות ובשיטות טיפול טבעיות שיאפשרו לתלמידים לצאת לשוק העבודה עם ידע מעמיק ויכולת להתמודד עם חולים שונים. הלימודים כוללים שיטות טיפול ואבחון כמו תזונה מניעתית וטיפולית, ארומתרפיה, טיפול בצמחי מרפא, פרחי באך, תוספות מזון, טכניקות מגע שונות כמו שיאצו ורייקי, תשאול נטורופתי, הבנת שפת גוף וטיפול נפשי. כמו כן, התלמידים לומדים מבואות הקשורים לרפואה המערבית כמו אנטומיה, פיזיולוגיה, פרמקולוגיה ועוד.

קהל יעד ללימודי נטורופתיה

הנטורופתיה היא מקצוע טיפולי, ועל כן מתאימה לאנשים בעלי רצון לעזור ולטפל באנשים אחרים. מקצוע זה דורש סבלנות, עדינות ועניין ברפואה אלטרנטיבית, בתזונה ובצמחי מרפא.

תחומי התמחות בנטורופתיה

במהלך לימודי הנטורופתיה נחשפים התלמידים למגוון של נושאים וכלים טיפוליים, בניהם:

תזונה

אחת מההנחות העיקריות של הנטורופתיה היא שלמזון שצורך האדם יש השפעה ניכרת על בריאותו ועל מניעת מחלות. לימודי תזונה נטורופתים כוללים ידע בפעילות הביוכימית של גוף האדם, לימוד על קבוצות המזון השונות, תוכנותיהן, יתרונות וחסרונות לגוף האדם, שימוש נכון בסוגי המזון השונים, והשפעת הבישול על המזון. כמו כן, נרכש ידע אודות תוספי מזון ועל בניית תפריט מאוזן למניעה ולטיפול בחולי.

צמחי מרפא

אחת משיטות הטיפול הטבעיות של הנטורופתיה היא שימוש בצמחי מרפא טבעיים. הלימודים בתחום זה כוללים היכרות עם צמחי מרפא נפוצים, תכונותיהם, שימוש נכון ושילובים טובים ורעים בין צמחים לתרופות. תחום רחב שקשור לכך הם פרחי באך – תמציות פרחים שמטרתן לסלק רגשות שליליים ולהקל על המצב הנפשי.

ארומתרפיה

ארומתרפיה היא שיטת טיפול המשתמשת בשמנים טבעיים העשויים מצמחים שונים כמו צמחי מרפא, תבלינים ופרחים. היא נועדה לטפל הן במצבים נפשיים והן בחולי גופני על ידי טיפולים שונים בשמנים כמו אמבטיה, עיסוי, שאיפת אדים, קומפרסים, שטיפת העור והשיער והרחה. הטענה היא שהריח של השמן המרפא מגיע למוח ומעורר תחושות טובות שמביאות לריפוי הגוף.

הידרותרפיה

הידרותרפיה היא שיטת טיפול בעזרת מים. העובדה שהגוף מאבד כשני שליש מהמסה שלו כאשר הוא נמצא במים, עוזרת לטפל באנשים עם בעיות בשרירים או בעיות בתנועה וביציבה. נוסף על כך, ישנו גם טיפול במים חמים, שעוזר להרפיית השרירים, בהרגעת כאבים שונים, העלאה של לחץ הדם, כל זאת בשילוב עם רגיעה נפשית.

משך זמן לימודי נטורופתיה

לימודי הנטורופתיה נמשכים שלוש עד ארבע שנים, תלוי במוסד המלמד. בסיום הלימודים ניתנת תעודת נטורופת המאפשרת לעסוק בתחום הנטורופתיה במכוני טיפול שונים או באופן עצמאי.

מוסדות לימוד

מכון וינגייט

במכון וינגייט ניתן ללמוד נטורופתיה במסלול של ארבע שנים. במהלך השנים הללו נלמדים מבואות ברפואה המערבית, כלים לאבחון, תזונה, טיפולי מגע, צמחי מרפא, איזון בין גוף ונפש ועוד. כמו כן, התלמידים עוברים התמחות המכשירה אותם לטיפול בשילוב עם הרפואה הקונבנציונאלית. ניתן גם במסגרת הלימודים להתמחות ברפואת ספורט.

מכללת מירב

תוכנית הלימודים במכללת מירב במסגרת לימודי ההמשך של האוניברסיטה הפתוחה היא תוכנית של ארבע שנים להסמכת מטפלים נטורופתים. במהלך הלימודים צוברים התלמידים ידע רב בתזונה, צמחי מרפא ושיטות מגע טיפוליות. בשנים השלישית והרביעית צוברים התלמידים ניסיון מעשי בשיטות הטיפול השונות במרפאות מטעם "מכבי טבעי". בסוף הלימודים ניתנות לבוגרים 24 נקודות זכות באוניברסיטה הפתוחה.

הקולג' לרפואה משלימה

הקולג' לרפואה משלימה מציע תוכנית לימוד של שלוש שנים בנטורופתיה. הלימודים כוללים מבואות ברפואה מערבית, כלים לאבחון נטורופתי ושיטות טיפול שונות. התוכנית כוללת גם שעות סטאז' רבות בקליניקות המכללה ובבתי חולים. נוסף ללימודים לתעודת נטורופת, המגמה גם מציעה תעודות אחרות של התמחות בטיפול בצמחי מרפא, אירידולוג מוסמך ותזונאי הוליסטי.

אופק תעסוקתי

התלמידים יוצאים מהלימודים עם הסמכה לטיפול כנטורופתים. אפשרויות העבודה לאחר הלימודים כוללות עבודה באחד ממרכזי הרפואה האלטרנטיבית באופן פרטי או דרך קופות החולים, או לפתוח קליניקה פרטית לטיפול. המטפלים המנוסים יוכלו לאחר מכן ללמד במוסדות לימוד לרפואה אלטרנטיבית.

נטורופתיה – המקצוע הטבעי בשבילך

הנטורופתיה היא מקצוע טיפולי, המאפשר לעוסקים בו לעזור לחולים להגיע למרפא בדרכים טבעיות ללא התערבות כירורגית. למטפלים הנטורופתים ישנן יכולות טיפול ייחודיות וסיפוק גדול מעבודה וטיפול באנשים חולים. אם הנושא מעניין אותך, אנחנו ממליצים לך ללמוד פרטים נוספים על לימודי נטורופתיה ולבקש ייעוץ לימודי חינם.

קבל מידע על לימודי נטורופתיה
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

קבל מידע על לימודי נטורופתיה
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר