לימודי עיצוב פנים

הסתכלו סביב, האם החדר שלכם מעוצב בדיוק כמו חדר חלומותיכם? בלימודי עיצוב פנים תלמדו איך לעצב לפי עקרונות עיצוב מוכחים ליצירת חללים מרשימים ויצירתיים. בואו להיות מעצבי הפנים של העתיד.
לימודי עיצוב פנים
חלל עבודה מודרני
Annashape Gallery

עיצוב פנים הוא תחום הנושק לאדריכלות שהתפתח כמקצוע נפרד בשנות ה-20. אמנם תחום האדריכלות עוסק בתכנון ועיצוב המבנה מבחינת צורתו החיצונית וגם הפנימית, אולם מעצב הפנים מתעסק באופן ספציפי בתחום עיצוב חללים פנימיים והתאמת העיצוב לשימוש החלל. הכוונה היא שבלימודי אדריכלות אכן לומדים גם כיצד לעצב חללים פנימיים, אולם התחום התרחב עד כדי כך שנוצר צורך באנשים מומחים בנושא שיהיו אחראים על העיצוב הפנימי.

למעצב פנים ישנה עבודה מאתגרת משום שעליו לשלב בין החזון היצירתי שלו, הרצונות של בעל החלל והפונקציונאליות של החלל עצמו, על מנת להצליח ליצור חלל הרמוני ושימושי, וכל זאת תחת מגבלות הנדסיות שנובעות מהמבנה הבסיסי של החלל והשימוש בחומרים שונים. העבודה כמעצב כוללת עבודה עם בעלי החלל, הבנה של הצרכים האנושיים ושל מטרת השימוש ועבודה עם בעלי מקצוע שיממשו את החזון של מעצב הפנים. על כן, המקצוע דורש הבנה בעיצוב בצבע ובטקסטורות, הבנה בהנדסת אנוש ורקע בתחומי בניה שונים כמו שיפוץ, חשמל, תאורה, ריצוף, מערכות מים ונגרות.

הכניסה לאנשים יצירתיים בלבד

מטרתם של לימודי עיצוב הפנים הם להכשיר מעצבי חללים פנימיים תוך כדי הענקת ידע נרחב בתחומי האדריכלות, העיצוב, השרטוט, ידע טכני ועבודה מול לקוחות וספקים. לשם כך הלימודים כוללים את הנושאים הבאים: תולדות העיצוב והאדריכלות, יסודות התכנון, השרטוט וההדמיה כולל ידע בתוכנות מחשב ייעודיות, שיטות עיצוב ושימוש נכון בצבע, טקסטורה וחומרים שונים, שיטות לחלוקת חלל וניצול שטח, הנדסת אנוש, הכרה הנדסית של חומרים שונים והכרת תחומי בנייה שונים הקשורים לחלל הפנימי כמו מערכות סניטציה, חשמל, תאורה, נגרות וכיו"ב.

לימודי עיצוב פנים (בין אם מדובר בתואר או בקורס עיצוב פנים) מתמקדים בהקניית יכולות עיצוב חללים, אולם חלק מהלימודים מוקדש גם לנושאים טכניים והנדסיים שהם חלק בלתי נפרד מעבודתו של המעצב. הלימודים בתחום זה מומלצים לאנשים יצירתיים, בעלי זיקה לעיצוב, שמתעניינים בעיצוב חללים ויכולים להתמודד עם הפן הטכני הקשור למקצוע זה.

עוד מסלולים ללימודי עיצוב פנים

אפשר למצוא מסלולי לימוד לתואר ראשון בעיצוב פנים במוסדות הבאים:

מה לומדים בעיצוב פנים?

עיצוב חלל מגורים

במהלך עיצוב חלל מגורים ישנה חשיבות רבה להתחשבות בצרכיו כמו גם ברצונותיו של הלקוח. הלימודים בנושא זה מאפשרים למעצב לשלב בין החזון העיצובי שלו לרצון של בעלי הבית, התחשבות באופנות האחרונות והבנה של האלמנטים העיצובים והתכנונים הספציפיים לכל חדר מחדרי הבית.

עיצוב חלל ציבורי

למעצב יש יד חופשית יותר בכל מה שקשור לעיצוב חלל ציבורי, אך עליו להתחשב בשימושיות של החלל והרעיון או ההרגשה שבעלי החלל רוצים לשדר למשתמשי החלל המסוים. עיצוב חללים ציבוריים כולל עיצוב של לובי, בתי מלון, מסעדות, תחנות רכבות או שדות תעופה, חדרי המתנה וכיו"ב.

טכנולוגיות בניין

חלק חשוב מעיצוב הפנים הוא ההבנה שכל עיצוב עומד במגבלות הנדסיות של בנייה. במהלך הלימודים בנושא זה נלמדות טכניקות בנייה ואילוצים של חומרים שונים, הכרת מערכות חשמל, תאורה ואינסטלציה, ריצוף וחיפוי כמו גם הכרת חוקי הנדסת בניין.

שרטוט, הדמיה ותלת מימד

לפני התחלת ביצוע הפרויקט על המעצב להציג תוכנית המדמה כיצד ייראה החלל הסופי. לשם כך נלמדות טכניקות שונות כמו רישום, בניית מודלים וידע בתוכנות מחשב לעיצוב, גרפיקה והדמיה.

משך זמן לימודי עיצוב פנים

משך הלימודים משתנה בהתאם למוסדות הלימודים השונים. הלימודים נמשכים כשנה וחצי עד ארבע שנים ומעניקים תעודה כבוגר בעיצוב פנים. בעקבות הביקוש העצום להתקבל למוסדות לעיצוב פנים, נפתחו לאחרונה מגוון מסלולי מכינה לעיצוב פנים, העוזרים למועמדים לבנות תיק עבודות ולעמוד בתנאי הקבלה.

לעבוד כמעצב פנים עצמאי או להתברג למשרד בעל שם


איך נראים החיים לאחר התואר? צפו בוידאו!

הבוגרים בעיצוב פנים יכולים למצוא תעסוקה במסגרות שונות בניהן עבודה במשרד אדריכלים או במשרד המתמחה בעיצוב פנים, חברות לעיצוב מטבחים ובתעשיית כלי הבית והרהיטים. ישנה גם אפשרות לעבוד באופן עצמאי על פרויקטים בעיצוב בתים פרטיים, מקומות עבודה ומקומות ציבוריים. אפשרות אחרת היא להמשיך לתואר שני בעיצוב פנים באחד ממוסדות הלימוד בארץ או בחו"ל.

תחום עיצוב הפנים הוא תחום שגדל והתפתח מאוד בעשרות השנים האחרונות, והפך לתחום עצמאי שעדיין קשור בטבורו לאדריכלות, למשל בלימודי אדריכלות ועיצוב פנים. לעוסקים בתחום צפויה עבודה מאתגרת ומלאת סיפוק בהגשמת היצירתיות והחזון העיצובי שלהם, כמו גם סיפוק מיצירת בית חלומות ללקוחות שלהם. אם תחום עיצוב הפנים מעניין אתכם, אל תהססו לברר עוד בעניין או להתייעץ בחינם בנושא לימודי עיצוב פנים.

מידע נוסף

אם אתם מתחילים את הדרך שלכם בעיצוב פנים, מומלץ שתכירו כמה מקורות מידע שיעזרו לכם להכיר את עולם עיצוב הפנים לעומק:

קבל מידע על קורס עיצוב פנים
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

עוד על לימודי עיצוב פנים

קורס עיצוב פנים אתה קובע איך הכל הולך להיראות קורס לעיצוב פנים ניתן ללמוד באופן כללי או במספר תחומים ספציפיים כגון: קורס עיצוב פנים תעשייתי, עיצוב חדרי תינוקות וילדים, עיצוב חנויות, עיצוב בתים ועוד. הקורסים כוללים בדרך כלל להמשך קריאה »
מכינה לעיצוב פנים אי אפשר להגיע ללימודים יותר מוכן מזה עקב תנאי הקבלה הקשים לבתי הספר הגבוהים לעיצוב בארץ, סטודנטים רבים ומוכשרים אינם מצליחים להתקבל למקום הלימודים המועדף עליהם. מכינות לעיצוב בכלל ומכינה לעיצוב פנים בפרט, הינן חממות להמשך קריאה »
מידע הכרחי למועמד לעיצוב פנים עובדות על תחום הלימודים לא כל מעצב פנים הוא אדריכל פנים, כדי שתוכלו לכנות את עצמכם "אדריכלי פנים", עליכם להיות בעלי תואר באדריכלות, בגלל שאין פיקוח הולם בנושא זה, רבים ממעצבי הפנים מכנים עצמם אדריכלי להמשך קריאה »
להיות אדריכל פנים הכשרה, תואר ומה שביניהם אדריכל פנים הוא מעצב פנים אשר עבר הכשרה בתחום האדריכלות והוא בעל תואר באדריכלות, למרות שהיום ישנם מעצבי פנים רבים שעובדים באדריכלות גם ללא תעודת תואר. אדריכל פנים מעצב את החללים להמשך קריאה »
תואר שני בעיצוב פנים יצירתיות ועיצוב בלימודים מתקדמים
תואר שני בעיצוב פנים צילום: SSDG Interiors
תואר שני בעיצוב פנים, ניתן ללמוד במסגרת לימודי עיצוב תעשייתי או במסגרת לימודי אדריכלות לתואר שני. מטרת התואר הוא להמשך קריאה »

קבל מידע על קורס עיצוב פנים
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר