לימודי תקשורת

רוצים לפרוץ לעולם המדיה והתקשורת? לימודי תקשורת יאפשרו לכם לרכוש ידע תאורטי ומעשי בתחומי הפרסום, הטלוויזיה, העיתונות, האינטרנט ושאר המדיות המרכזיות. אספנו עבורכם את כל המידע שתצטרכו לדעת לקראת תואר בתקשורת: איפה כדאי ללמוד, מהם תנאי הקבלה בכל מוסד, והכי חשוב - מה נותן תואר ראשון בתקשורת.

לדעת להשפיע על מחשבתם של האחרים

לימודי תקשורת
ללמוד על הצפת המידע התקשורתי | Alejandrooo !

המילה "תקשורת" היא מלה קטנה שמרכזת בתוכה תחום ענק ואין סופי של העברת מידע בין שני אנשים ויותר. התקשורת קיימת מאז שחר ההיסטוריה, בתחילה כתקשורת באמצעות שפת הגוף ובהמשך כתקשורת מילולית בין בני האדם.

ככל שהציוויליזציה התפתחה, כך גם הלכה התקשורת ונעשתה מתוחכמת יותר ויותר, החל מהעברת מסרים דרך ציורים על קיר המערה, כתיבה על פפירוסים, הפצת הכתיבה על ידי הדפוס, שימוש בעיתונים להעברת מידע, שימוש בתקשורת אלקטרונית, המצאת הצילום, הטלוויזיה וכמובן ובסופו של דבר בשנת 1969 העברת מסרים באמצעות רשת האינטרנט.

בתקשורת לומדים ספקטרום של מקצועות מרתקים

לימודי התקשורת מנסים בראש ובראשונה לתת לנו את ההבנה והכלים, כיצד ובאילו דרכים התקשורת משפיעה על האנשים שאליהם היא מגיעה, ומה היא הדרך הכי רצויה להעביר את המסרים שאנחנו רוצים.

לימודי התקשורת נותנים ידע תיאורטי בנוגע להיסטוריה של התקשורת, התרבות, החברה והלשון בשילוב של ידע מעשי הכולל תחומים רבים כגון: כתיבה לעיתונות, שידור ברדיו, כתיבה שיווקית, צילום, פרסום, אינטרנט ועוד נושאים רבים בהתאם לבחירתו של הסטודנט. לימודי התקשורת נוגעים באופן טבעי גם בתחומים כגון: פסיכולוגיה, אנתרופולוגיה, מדע הפוליטיקה, כלכלה, רטוריקה, ניהול, ספרות וסמיוטיקה.

ההסמכה המעמיקה שתאפשר לך לעבוד עם מדיות שונות

המטרה העיקרית של לימודי התקשורת, הכוללים לימודים עיוניים ולימודים ומעשיים, היא לתת לסטודנטים כלים והבנה בשימוש נכון בתקשורת בהתאם לכלי התקשורת שבו הם יבחרו להשתמש בעתיד. הלימודים העיוניים מאפשרים לסטודנט להתבונן בהתפתחות התקשורת בתחומים השונים כגון: חברה, פוליטיקה ותרבות, ולהבין כיצד בדיוק משפיעה התקשורת על הציבור בנוגע לתחומים אלו ולתחומים רבים אחרים. הלימודים המעשיים מעניקים התנסות אמיתית בכלי התקשורת כגון; העברת שידור ברדיו, כתיבה והפקת תסריט, כתיבה עיתונאית, ניהול, ניסוח מודעות פרסום ועוד.

איפה ללמוד תואר ראשון ושני בתקשורת?


סרטון על לימודי תקשורת בבינתחומי

תואר ראשון בתקשורת, מתמקד בדרך כלל בנושאים אשר מעניקים לסטודנט הבנה מעמיקה של התקשורת, באמצעות התבוננות היסטורית ומחקר עכשווי על השפעת התקשורת על ההמונים. הנושאים הנלמדים בתואר הראשון הינם רבים ומגוונים ובתוכם; אתיקה תקשורתית, דיווח עיתונאי, דוברות, תקשורת פוליטית, יסודות התקשורת, פרסום ויחסי ציבור, אסתטיקה של התקשורת, חשיבה תקשורתית, חשיבה חברתית ועוד.

לעומת זאת, כלימודי המשך, תואר שני בתקשורת מאפשר לסטודנטים להתמקצע בענף ספציפי בתחום התקשורת כגון: עיתונאות כתובה ועיתונאות משודרת, תקשורת פוליטית, תקשורת חזותית, קולנוע, עריכת חדשות, דוברות ויחסי ציבור ועוד. לימודי תקשורת מהווים בחירה מצוינת לאנשים שרוצים לגעת באנשים אחרים ולהשפיע עליהם בתחומים רבים ומגוונים כגון פוליטיקה, יחסי ציבור, פרסום ומדיה, משפטים, ארגונים חברתיים, שיווק, עיתונות ואינטרנט. רוצים לדעת איפה כדאי ללמוד תקשורת? המשיכו לקרוא.

מידע מפורט על מסלולי תואר בתקשורת

התמחויות בלימודי תקשורת

בלימודי התקשורת אפשר לשלב התמחות בתחום נוסף המתאים יותר לאופי המקצוע שתרצו לעסוק בו בעתיד.

לימודי תקשורת עם התמחות בקולנוע

התמחות בקולנוע מתאימה לאותם סטודנטים הרוצים להיכנס לתעשיית הקולנוע, ולהיות יוצרים ואמנים בתעשיית הסרטים הישראלית, שתופסת מקום חשוב מאוד בתרבות ובתעשיית הסרטים העולמית. לימודי התקשורת בתחום הקולנוע מתמקדים בלימוד של מקצועות כגון צילום, עריכה, כתיבת תסריט ועוד. קראו עוד על תקשורת וקולנוע.

לימודי תקשורת עם התמחות בסוציולוגיה

אין ספק שהקשר בין התקשורת לבין הסוציולוגיה הוא קשר עמוק ומיוחד, ההבנה הסוציולוגית של החברה האנושית הכוללת למידת דפוסי התנהגות, מחקר של המבנה החברתי והתרבות, משפיעה מאוד על ההבנה בנוגע להשפעת התקשורת על בני האדם, מנקודת מבט סוציולוגית ותרבותית. קראו עוד על תקשורת וסוציולוגיה.

לימודי תקשורת
עורכים בחדר תקשורת | br1dotcom

לימודי תקשורת עם התמחות בכלכלה

מדובר במסלול התמחות מבוקש ומרתק מאוד, כאשר יותר ויותר אנשים מבינים את ההשפעה ההדדית שיש לכלכלה על התקשורת, וכיצד התקשורת יכולה לשלוט בכלכלה ואפילו לשנות אותה. היום כל מנתח כלכלי יודע שלתקשורת יש השפעה עמוקה מאוד על הכלכלה. שילוב של שני המקצועות הללו יכול להעניק יתרון גדול לכל כלכלן שרוצה להבין תהליכים כלכליים לאשורם.

משך זמן לימודי תקשורת

לימודי תקשורת לתואר ראשון נמשכים בדרך כלל שלוש שנים, ניתן לשלב בלימודים מקצוע נוסף כגון: תואר ראשון בתקשורת עם תעודת הוראה, או תואר ראשון בכלכלה ותקשורת, תואר בתקשורת ועיתונאות ועוד. לימוד תקשורת לתואר שני אפשר לעשות בשני מסלולים: מסלול ראשון ללא תיזה ומסלול שני שהוא מסלול מחקרי עם הגשת תיזה. ממסלול התיזה אפשר להמשיך ללימודי דוקטורט. זמן הלימוד לתואר שני הוא בדרך כלל שנתיים.

למצוא עבודה בתקשורת הישראלית

הבוגרים של לימודי התקשורת יכולים להשתלב בתחומים רבים ומגוונים כגון: עיתונאות, עבודה במשרדי פרסום, תחום יחסי הציבור, שידורים ברדיו, כתיבה באינטרנט, כתיבה שיווקית, מתן ייעוץ תקשורתי, דוברות ועוד.

התקשורת משפיעה על כל אחד ואחת מאיתנו

אין מישהו מאיתנו שלא קרא ספר, צפה בטלוויזיה, או שמע נאום מרגש כזה או אחר, אשר שינה את חייו, או לפחות גרם לו לחשוב בצורה קצת אחרת על אותו נושא. האנשים שהפכו למנהיגים גדולים בהיסטוריה שלנו, הם אותם אנשים שלמדו וידעו כיצד להשתמש נכון בתקשורת כדי להשפיע על ההמונים. אין ספק שמדובר במקצוע מרתק, בעל אפשרויות אין סופיות גם מבחינת מסלולי הלימוד וגם מבחינת אפשרויות התעסוקה והקריירה. אם החלום שלך הוא למצוא דרך להשפיע על חייהם של אנשים בכל תחום בחיים, אין ספק שזהו המקצוע הנכון בשבילך.

אז מה לומדים בתואר בתקשורת? תתפלאו!

"אני לעצמי, חברותי, אני מביטה סביב על הכישלונות שנכשלו גברים, אני מביטה סביב בבנות מיני המיוזעות והתשושות, ואני אומרת כי הגברים שולטים בעניינים אלא די זמן.. קצה נפשנו בכך. אנו רוצות להועיל; אנו רוצות בכוח זה [להצביע] כדי לנסות לעשות את העולם למקום טוב בהרבה בעבור גברים ונשים משהוא היום.. אולי קשה לעורר את הנשים; הן ידועות סבל וסבלניות, אבל עכשיו משנעורנו, לעולם לא נשוב עוד לשקוט"

כך אמרה אמלין פנקהרסט, בנאומה המרגש על זכות הצבעה לנשים ואשר כתוצאה ממאבקה, ניתנה בשנת 1918, זכות הצבעה לנשים בפעם הראשונה בהיסטוריה באנגליה.
נאומים מרגשים כגון הנאום של אמלין שגרמו לשינוי היסטורי, הם אלו שמוכיחים לנו שוב ושוב כיצד התקשורת יכולה להזיז הרים, לשנות דעות של אנשים, לגרום לעלייתם ולנפילתם של מנהיגים, להכניס את הציבור לחרדה וגם לשכנע אותו שהכול בסדר, למרות שבחוץ משתוללת מלחמה.

מידע נוסף על לימודי תקשורת

אנשי תקשורת חייבים להשאר מעודכנים ובקיאים בנושאים החמים ביותר של תקשורת דיגיטלית ותקשורת שיווקית. אספנו עבורכם מספר אתרים שאתם חייבים להיכנס אליהם לפחות פעם אחת אם אתם חושבים ללמוד תואר בתקשורת:

קבל מידע על לימודי תקשורת
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך
הקלד תעודת זהות:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

עוד על לימודי תקשורת

תנאי קבלה ללימודי תקשורת חושבים ללמוד תואר ראשון בתקשורת? בואו לקרוא על תנאי הקבלה השונים של המכללות. תנאי קבלה לתקשורת בבינתחומי - כדי להתקבל לבינתחומי יש צורך בציוני בגרות ופסיכומטרי, כאשר תנאי הקבלה אינם מאוד מחמירים. תנאי קבלה לתואר בתקשורת במכללה להמשך קריאה »
איפה ללמוד תקשורת? 1. תקשורת בבינתחומי הרצליה יתרון: עם מרצים בכירים ביותר כגון ד"ר יריב בן-אליעזר וד"ר אורן צוקרמן, בנוסף לעבודה מעשית של הסטודנטים בפיתוח תוכניות ופרוייקטים אחרים, הבינתחומי מוביל את העולם האקדמי במסגרת פרקטית המאפשרת פיתוח קריירה אמיתית להמשך קריאה »
כדאי ללמוד תקשורת? 1. כי כל המומחים צופים שהמדיה תתפתח אחת הסיבות המהותיות ביותר ללמוד תקשורת היא בגלל ההתפתחות המואצת של התקשורת בשנים האחרונות. החל מקמפיינים באייפון ועד ספרים חדשים באייפאד, היום יוצאים לשוק על בסיס חודשי מוצרים להמשך קריאה »
מידע הכרחי למועמד לתקשורת עובדות על תחום הלימודים לימודי התקשורת נחשבים ללימודים מרתקים אשר משלבים לימודים תיאורטיים עם התנסות מעשית באחת מהסדנאות הקשורות למקצועות התקשורת, רבות מהמכללות וחלק מהאוניברסיטאות מחזיקות ברשותן: תחנת רדיו, אתר אינטרנט, אולפן טלוויזיה, עיתון מקומי להמשך קריאה »
להיות איש תקשורת בעל המקצוע אנשי תקשורת עובדים בתחומים השונים של התקשורת כגון: שדרני רדיו, עיתונאים, מגישי תוכניות, אנשי טלוויזיה, כתבי תוכן באינטרנט, כותבי תחקירים, אנשי דוברות ויחסי ציבור ועוד תפקידים רבים. ניתן לומר שהמאפיין העיקרי של להמשך קריאה »

קבל מידע על לימודי תקשורת
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
הקלד תעודת זהות:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר