להיות פסיכולוג

בעל המקצוע

מקצוע הפסיכולוגיה הוא מקצוע מורכב ומרתק מאוד וגם לאחר שנים של לימודים והכשרה פסיכולוגים רבים מרגישים שהם מהלכים על קרקע לא בטוחה כאשר הם מטפלים באנשים מתוך מטרה אחת ויחידה לעזור להם ולרפא את נפשם הפצועה, אבל אין ספק שכול הצלחה בטיפול ולו הקטנה ביותר הינה מתגמלת ומרוממת במיוחד, מקצוע הפסיכולוגיה הוא בין המקצועות הנעלים ביותר בזכות העזרה הרבה שהפסיכולוג מעניק לכל כך הרבה אנשים. בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה אמנם אינם יכולים להיות פסיכולוגים קליניים אבל הם יכולים להשתלב בתחומי הייעוץ השונים כגון: הנחיית קבוצות, תרפיה באמצעות אמנות, יועצים ארגוניים, טיפול קבוצתי, ייעוץ בתחום כוח אדם או משאבי אנוש.

איך נראה יום עבודה

העבודה בתחום הייעוץ הינה בדרך כלל עבודה במשרד ומחוצה לה, כאשר היועץ נפגש עם אדם אחד או קבוצה של אנשים על מנת לשמוע מאותם אנשים אודות הבעיות בהם הם נתקלים ולייעץ להם כיצד הם יכולים להתגבר על בעיות אלו. היועצים יכולים לשמש גם כמדריכי קבוצות והם מייעצים ומעבירים תהליכים בתוך הקבוצה על מנת לגבש את הקבוצה ולנסות ולמצוא פתרונות שונים למצבים המתרחשים בתוך הקבוצה ומחוצה לה. היועצים יכולים לזהות בעיות בתוך המערכת החברתית ולהניע תהליכים שונים אשר יקדמו את החברה, המפעל, הארגון או המוסד החינוכי.

התמחויות

בלימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון ניתן להתמחות בתחומים הבאים: פסיכולוגיה שיקומית, פסיכולוגיה קלינית, פסיכולוגיה ארגונית תעסוקתית, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה חינוכית, כאשר הבחירה בהתמחות צריכה להיות מושפעת לא רק מנטיית לבו של הסטודנט אלא גם מהשיקול האם הוא רוצה להמשיך ללימודי תואר שני או להתחיל מיד לעבוד בתחום, לרוצים להשתלב מיד בשוק העבודה מומלץ להתמחות בפסיכולוגיה ארגונית תעסוקתית שמטרתה בין השאר לייעץ, לתכנן וליישם תהליכים בתוך חברות, או בפסיכולוגיה חינוכית המאפשרת להשתלב בתחום הייעוץ במערכות החינוך השונות ולסייע לתלמידים בעלי קשיים.

שוק העבודה והשכר

פסיכולוג קליני בעל תואר שני בפסיכולוגיה יכול להרוויח בסביבות 40,000 בחודש ואף הרבה יותר מכך במיוחד אם הוא פותח קליניקה פרטית, אבל גם משכורתם של היועצים בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה היא לא רעה בכלל והיא יכולה להגיע עד 20,000 ₪ בחודש ואפילו יותר.

יתרונות בשוק

כול חברה, עסק או ארגון יודעים שכדי שהצוות שלהם יתנהל כמו שצריך ויגיע למלוא הפוטנציאל האישי הטמון בו, עליהם להיעזר במומחה אשר מבין את נפשו של האדם באופן אישי ואת התנהגותו כחלק מצוות, לכן הביקוש לאנשי מקצוע בוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה רק הולך וגובר. הדבר נכון גם לגביי יועצים חינוכיים הנדרשים לעזרת מוסדות החינוך, מתנס"ים, מועדונים שיקומיים וכדומה, אשר יכולים לתרום מהידע שלהם ולבוא לעזרת המוסדות השונים וכמובן לתת עזרה ספציפית לאותם ילדים, תלמידים, מבוגרים ואנשים המגיעים לאותם מוסדות.

קבל מידע על לימודי פסיכולוגיה
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך
הקלד תעודת זהות:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

קבל מידע על לימודי פסיכולוגיה
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
הקלד תעודת זהות:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר