תואר שני בסוציולוגיה

תואר שני בסוציולוגיה על קצה המזלג

משך הלימודי
משך הלימודים

שנתיים.

מסלול
חד חוגי / דו חוגי

חד חוגי או דו חוגי

מיומנויות
מיומנויות נדרשות

הבנה, ניתוח ויישום תיאוריות, מחקר, ידע מתמטי לבוחרים במסלול תזה.

התמחות
התמחות / סטאז בסיום התואר

קבלה ללימודים
קבלה ללימודים

תואר

השקעה
השקעה בלימודים

תואר
חומר רב המצריך ניתוח ויישום.

סביבת הלמידה
סביבת הלמידה ואופן הבחינות

הגשת עבודות, מבחנים וללומדים במסלול תזה עבודה מחקרית מרובה.

לחקור לעומק תופעות חברתיות

תואר שני בסוציולוגיה
צילום: Sándor

תואר שני בסוציולוגיה נחשב לאחד התארים המעניינים ביותר. את התואר ניתן ללמוד במסלול חד חוגי או דו חוגי בשילוב מקצועות נושקים כאנתרופולוגיה, וסוציולוגיה ארגונית. מטרת התואר השני בסוציולוגיה היא להקנות ידע תיאורטי ומחקרי על מבנים חברתיים, פוליטיקה וממשל, מהות האדם, פערים חברתיים ועוד.

בעזרת כלי המחקר, הלומדים נחשפים לניתוח והבנת תופעות חברתיות שונות ומגוונות. מי שיבחר בסוציולוגיה ארגונית יחקור את התופעה הארגונית מתוך ראייה מערכתית ויחסי גומלין. ומי שיתעניין בתחום הבריאות והסוציולוגיה ילמד על האספקטים הפסיכו-חברתיים של בריאות וחולי, ובכללם התנהגויות ותפקודים במסגרת מערכת הבריאות.

את התואר השני בסוציולוגיה, ניתן ללמוד במסלול עם תזה או ללא, לפי העדפה אישית. בין הנושאים העיקריים הנלמדים במהלך התואר: סוציולוגיה ותרבות, סוציולוגיה יישומית, המבנה החברתי של ישראל, תיאוריות בסוציולוגיה, סוציולוגיה עכשווית, פתולוגיה ארגונית, ועוד. את לימודי התואר השני ניתן ללמוד הן באוניברסיטאות והן במכללות, עם זאת חשוב לזכור כי לכל מוסד ישנם תנאי קבלה משתנים.

קהל היעד לתואר שני בסוציולוגיה

בוגרי תואר ראשון בסוציולוגיה, אנתרפולוגיה, פסיכולוגיה, מדעי החברה, וסיעוד או בוגרי תואר ראשון אחר שביצעו את ההשלמות הנדרשות. מי שמעונין להתמקצע ולעסוק בתחומים טיפוליים ו/או ההוראה וכן עבודה סוציאלית וכן למתעניינים בתחומי ההתנהגות האנושית והחברתית והשואפים להבין את מקורות תהליכי השינוי החברתי, הכוחות המשפיעים על החברה והדרכים לעצב אותה.

אפשרויות תעסוקה לאחר התואר

מסיימי תואר שני בסוציולוגיה יכולים להשתלב במגוון רחב של עיסוקים בתחום הסוציולוגי והטיפולי, ובהתאם למסלול ההתמחות הנבחר כדוגמת: עמותות חברתיות, משרד הרווחה, ארגונים חברתיים, חברות השמה, ייעוץ, חקר דעת קהל ועוד. כמו כן, ישנה אפשרות להשתלב בתחום ההוראה והמחקר האקדמי, וכן להמשיך וללמוד לתואר שלישי בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה / דוקטורט בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה.

להבין ולהכיר את רובדי החברה

מי שנחשף לתחום הסוציולוגיה כבר בלימודי התואר הראשון, יודע שהסוציולוגיה עוסקת בחקר החברה האנושית ובוחנת היבטים של האדם כפרט ובחברה, בתא המשפחתי, כחלק מארגון, בתוך קהילות, בהקשר כלכלי, עסקי, חינוכי ועוד. לימודי תואר שני בסוציולוגיה מאפשרים העמקה וחקירה של תחום ספציפי והתמקצעות בקונפליקטים חברתיים.

תוכנית הלימודים לתואר שני בסוציולוגיה חושפת את הלומד להיבטים ורבדים רבים בחברה הישראלית, גיוון הנושאים מאפשרים העמקת ידע רב תחומי בנושאים כדוגמת: פסיכולוגיה חברתית, אנתרפולוגיה בת זממנו, סקרים, קרימינולוגיה, תיאוריות סוציולוגיות, קריאה ביקורתית,סוציולוגיה של הבריאות, ועוד.

הסוציולוגיה כדיסיפלינה אקדמית מאפשרת הבנה, ניתוח ופרשנות של שינוים חברתיים, כלכליים, ופוליטיים. הלימודים נועדו לקנות כלים תיאורטיים ומחקריים כדי להבין את מבנה החברה, יחסי הכוח שבה, התרבות הפועלת בה, אפליה ,קבוצות חברתיות וכדומה. כל זאת בהתאם ולאור התופעות : לגלובליזציה, פוסט מודרניזם, פמינזם, דת, ועוד.

קבל מידע על לימודי סוציולוגיה
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך
הקלד תעודת זהות:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

קבל מידע על לימודי סוציולוגיה
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
הקלד תעודת זהות:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר