להיות עורך דין

שוק תחרותי ומתגמל

בישראל עורך דין חייב להיות בעל השכלה משפטית גבוהה מאחד מהמוסדות המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה. בנוסף העורך דין חייב לעבור תקופת התמחות של שנה לאחר שהוא מסיים את לימודיו, ההתמחות יכולה להיות תחת עורך דין ותיק עצמאי, או במשרד עורכי דין והיא גם יכולה להיעשות אצל שופט באחד מבתי המשפט בארץ.
מקצוע עורך הדין מחייב גם עמידה בבחינות לשכת עורכי הדין שנערכות בסוף תקופת ההתמחות.
מקצוע עריכת דין מאפשר ייצוג של אדם אחר בבתי המשפט, בתי הדין וגופים אחרים בעלי סמכות משפטית. עורך הדין רשאי גם לערוך מסמכים בעלי אופי משפטי בעבור הלקוח שלו וגם לנהל משא ומתן משפטי בשם הלקוח. עורך הדין יכול להעניק ללקוחותיו ייעוץ וחוות דעת משפטיות.

איך נראה יום עבודה

יום העבודה של העורך דין הוא בדרך כלל יום ארוך מאוד אשר במהלכו עורך הדין נפגש עם לקוחותיו ונותן מענה לצרכים המשפטיים שלהם בתחום המקצועי שלו כגון: התחום האזרחי, מקרקעין, חברות, פליליים ועוד. המענה ללקוח כולל בין השאר את ייצוגו בדיונים בבתי משפט, פגישות עם אנשי מקצוע ועורכי דין אחרים לצורך ניהול משא ומתן בעבור הלקוח, עריכה וכתיבת חוזים, הגשת בקשות, כתבי הגנה, כתבי תביעה ותצהירים לבתי משפט, עבודה מול גורמים ממשלתיים כגון: מרשם המקרקעין, משרד ההוצאה לפועל, רשם החברות, רשם הפטנטים, מס הכנסה, מס עיזבון וכדומה.

התמחויות

לאחר סיום לימודי התואר הראשון שנמשך כארבע שנים, הסטודנט צריך לעשות התמחות של שנה. עבודת ההתמחות נחשבת לעבודה קשה מאוד במשך שעות ארוכות, כאשר השכר עליה הוא בדרך נמוך. כדאי להתחיל את החיפוש למקום ההתמחות כבר שנתיים לפניי סיום הלימודים בעקבות הכמות הגדול של הסטודנטים הלומדים במקצוע עריכת דין. ניתן להתמחות במגזר הפרטי או במגזר הציבורי ואפילו במשרד המשפטים – הרשויות מנהלות מכרזים לגיוס מתמחים לבית המשפט העליון, בית המשפט המחוזי, בית משפט השלום בית הדין לעבודה ובית המשפט לענייני משפחה.

שוק העבודה והשכר

עורכי דין מתחילים עם מעט ניסיון מעשי, יכולים להרוויח על משרה מלאה בין 6,400 ₪ לחודש עד ל- 9,000 ₪ בחודש, כאשר שככל שניסיונו של העורך דין עולה השכר עולה יחד אתו והוא יכול להגיע אפילו עד לרמות של 40,000 בחודש.
שוק העבודה בארץ הוא שוק רווי בעורכי דין, לכן ישנו יתרון טוב לאותם סטודנטים הלומדים עריכת דין במסלול דו חוגי כגון: לימודי משפטים וחשבונאות, משפטים ומנהל עסקים, משפטים וכלכלה וכדומה.

מקצועות ייחודיים ויתרונות בשוק

בנוסף למקצועות הקשורים לייעוץ ועזרה משפטית, עורכי הדין יכולים לעסוק גם כמגשרים לפתרון סכסוכים. כלומר שני הצדדים שנמצאים במחלוקת מביאים את הסכסוך ביניהם לידי הכרעה של עורך דין אובייקטיבי המקובל על שניהם והוא משמש כמגשר או כבורר אובייקטיבי. היום כאשר ההליכים המשפטים יכולים להיגרר במשך מספר שנים, אנשים רבים מעדיפים לפנות לעורך דין כדי שיפעל כמגשר או כבורר, החלטת הבורר היא החלטה סופית ולא ניתן לערער עליה, ניתן גם לגשת לבית משפט ולבקש אישור פסק הבוררות.
עורכי דין בעלי ותק של עשר שנים במקצוע והם חברים בלשכת עורכי הדין יכולים לשמש גם כנוטריונים אשר מאמתים וחותמים על מסמכים משפטיים כאישור על מקוריות המסמכים.

קבל מידע על לימודי משפטים
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך
הקלד תעודת זהות:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

קבל מידע על לימודי משפטים
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
הקלד תעודת זהות:

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר