חינוך גופני הינה פעילות למטרת חינוך והקניית הרגלי פעילות גופנית החל מהגיל הרך ועד בכלל, בתחום אפשרויות מיקוד רבות כדוגמת: ריצה, כדורסל, כדורגל, התעמלות אירובית, קפיצה לרוחק ועוד. לתוכנית הלמידה הספורטיבית מתווספים תחומי החינוך וההוראה, וזאת במקביל להיבטים בריאותיים משלימים נוספים לבריאות הגוף, כדוגמת תזונה ואנטומיה.
תואר ראשון בחינוך גופני מכשיר מורים ומדריכים לספורט והתעמלות לעיסוק במסגרות פורמליות כגון בתי ספר, ובלתי פורמליות כדוגמת מסגרת חוגים במערכת החינוך ומחוצה לה. ישנם מסלולי התמחות שונים בתחום כגון: מדריכי ספורט, כדור עף, חדר כושר, שחייה ועוד. הלימודים כוללים תעודת הוראה למעוניינים להשתלב בתחום ההוראה. ניתן להמשיך במסלול תואר שני לחינוך גופני וכן לקורסים והשתלמויות שונות כדוגמת: אילוף כלבים, רכיבה על סוסים, מדריך חדר כושר וכדומה. בסיום התואר הראשון מקבלים שתי תעודות מדריך לפי תחומי התמחות וכן תואר הוראה, התואר כולל דרישה לסטאז'.
התואר השני מרחיב ידיעות וכולל נושאים כגון: פסיכולוגיה של הספורט, פסיכומוטוריקה, תוכניות לימודים, דרכי הוראה בחינוך גופני, היבטים סוציולוגים, הכשרת כוח אדם לתפקידי הדרכה, תנועה ומחול, התעמלות לגיל הרך, אתלטיקה קלה, שיקום לב ועוד. התואר השני מציע מסלול עם עבודת גמר או במסלול עם בחינת גמר וללא עבודת גמר.
המעונינים להדריך וללמד את תחום התנועה והספורט ולעסוק בחינוך גופני כמקצוע לחיים במסגרת בית ספר, גנים, מתנ"ס, חוגים וכדומה, ובעלי יכולת גופנית גבוהה ומצב בריאותי תקין.
תוכנית בה הלימודים מתמקדים על הוראת החינוך לגיל הטרום בית ספרי, בין הקורסים הנלמדים ניתן למצוא: תרומת התנועה ללמידה עיונית, שילוב הילד החריג בספורט, התפתחות סנסו מוטורית, פסיכולוגיה, חינוך, הוראה, ארגון סביבה מעודדת תנועה ועוד. הלימודים מתנהלים הן בהיבט העיוני והן המעשי.
מכשירה מורים לספורט לחינוך מיוחד ולמשוקמי נפש. הלימודים כוללים נושאים כדוגמת: הפרעות בתקשורת, פיגור שכלי, הפרעות למידה, הפרעה התפתחותית ועוד. מטרת המגמה להכשיר את המורים המעונינים לעסוק בהוראת ספורט, לחנך וללמד ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
הכשרת מורים לחינוך גופני מאבחן, משקם ומונעה של לקויות יציבה אצל ילדים ונוער. בין הנושאים הנלמדים: דרכי אבחון לקויות, שינויי יציבה בהתאם להתפתחות מוטורית ואורגנית, יציבה טובה מההיבט הפסיכולוגי והחברתי, התנסות בתנועה מודעת ומשקמת ועוד.
מסלול שמכשיר את הבוגרים למומחיות בעיסוק בשיקום לב וריאה אצל מטופלים הנמצאים תחת פיקוח רפואי, ההכשרה כוללת השתלבות בצוות עובדי בית החולים, לימודי גוף האדם במצבים פתולוגיים, תפקודים קרדיווקולאריים, התנסות בקריאת א.ק.ג וכדומה.
הכשרת הבוגרים לפעילויות ספורט בגיל הזקנה, תוך התייחסות לתפקודים פסיכולוגים, חברתיים, רגשיים וביולוגים. הפן המעשי כולל עבודה עם בני 65 ומעלה.
מטרת המגמה היא להכשיר מדריכים ומורים להוראת מחול ולפתח הבנה ליכולות התנועה באופן חוויתי, כמו כן חשיפה לסגנונות מחול שונים ופיתוח יכולת אלתור כוריאוגרפי.
הלימודים לתואר הראשון נמשכים 3-4 שנים וכוללים תואר B.ed וכן שתי תעודות מדריך. הלימודים לתואר השני אורכים 2-3 שנים.
מסיימי תואר ראשון בחינוך גופני יכולים להשתלב הן במסגרת החינוכית הפורמלית: גנים ובתי ספר יסודיים ותיכונים, בבתי אבות, בתי ספר לחינוך מיוחד, בצוות בתי חולים (בתחום הלב והריאה) והן במסגרת הא פורמלית של חוגים, חדרי כושר, מדריכי כושר וכדומה.
מודעות הציבור לבריאות הגוף והנפש גברה בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים עוסקים בספורט כדוגמת: רכיבה על אופניים, חדרי כושר, ריצה, פעילות אירובית ועוד. חשיבות הספורט בחיינו היא גבוהה ביותר ועל כן חינוך והוראת החינוך הגופני, מהווה תחום עיסוק משתלם. עם זאת לנוכח דומיננטיות העידן הטכנולוגי בדור הצעיר, יש צורך בעידוד התחום ואהדת המקצוע עליהם כדרך מבטיחה לחיים ספורטיבים ובריאים בעתיד.