תואר שני באמנות

לימודי תואר שני באמנות נחלקים למספר מסלולי לימוד, אשר מאפשרים את העמקת הידע ופיתוח חשיבה מעמיקה, ביקורתית ומקורית בתחום אשר נבחר על ידי הסטודנט כגון: צילום, פיסול, קולנוע, תקשורת חזותית ועוד. בנוסף למסלולים אלו ניתן לעשות גם תואר שני באמנות בתחום האוצרות, או תואר שני באמנות שהוא תואר עיוני בלבד, המסלול העיוני מתחלק גם למסלול עם עבודת גמר ומסלול עיוני ללא עבודת גמר.

תואר שני באמנות על קצה המזלג

משך הלימודי
משך הלימודים

3 שנים.

מסלול
חד חוגי / דו חוגי

מסלול חד חוגי עם התמחויות שונות.

מיומנויות
מיומנויות נדרשות

רמה גבוה של יצירתיות, חשיבה מעשית ומקורית, כישרון, יכולת טכנית טובה, יצירתיות.

התמחות
התמחות / סטאז בסיום התואר

בסוף הלימודים נדרשת השתתפותו של הבוגר בתערוכת הסיום המלווה בעבודה עיונית או במבחן מסכם.

קבלה ללימודים
קבלה ללימודים

תואר
תואר ראשון בלימודי אמנות, תיק עבודות מקצועי, ועדת קבלה, ניסיון מקצועי.

השקעה
השקעה בלימודים

תואר
נדרשת חשיבה מקורית, עמידה בלוח זמנים, יצירתיות, כושר ביטוי ועוד.

סביבת הלמידה
סביבת הלמידה ואופן הבחינות

סביבת הלימודים היא הרצאות פרונטאליות, סיורים לימודיים, סדנאות מעשיות, עבודות עיוניות, הגשת פרויקטים ומבחנים תיאורטיים.

העמקת הידע בתחום האמנות

תואר שני באמנות
צילום: Anyaka

הלימודים העיוניים בתחום האמנות כוללים: מבוא לאמנות ישראלית, היבטים ועקרונות באמנות, חקר ציורי נוף במאה התשע עשרה, אוצרות רעיונית ומעשית, האמנות בימי הביניים, אמנות ונציאנית, תיאורית הצילום, האמנות במאה העשרים וכדומה. הלימודים המעשיים באמנות כוללים סדנאות, הקמת תערוכה, ביקור בגלריות ומוזיאונים, קורס ציור, קורס רישום, קורס צילום, פגישה עם אמנים שונים ועוד.

קהל יעד לתואר שני באמנות

אנשים שמגיעים ללמודי תואר שני באמנות הם בדרך כלל אמנים שכבר מצאו את תחום העיסוק המועדף עליהם בתחום האמנות והם רוצים להרחיב ולהעמיק את הידע בתחום כגון: צילום, ציור, פיסול, אמנות שימושית וכדומה, או אמנים שרוצים לרכוש תחום מיומנות נוסף לתחום העיסוק העיקרי שלהם כדי שיוכלו לשלב אותו ביצירה שלהם. בנוסף מגיעים ללימודים גם אמנים שרוצים להיות מבקרי אמנות, אוצרים במוזיאונים, כתבים בנושא אמנות ועוד.
אפשרויות תעסוקה לאחר התואר

אפשרות הלימוד לאחר סיום תואר שני באמנות הן מגוונות ורבות ובתוכן: מבקר אמנות, אוצר במוזיאון, הוראת האמנות, הקמת תערוכות אמנות, כתיבת קטלוגים למוזיאונים וגלריות, מחקר ההיסטוריה האמנותית, כתיבה מקצועית, מטפלים באמנות ועוד. בנוסף ללימודים אלו בוגרי תואר שני באמנות מציגים את העבודות שלהם בגלריות שונות לאמנות ואף מוכרים אותם לציבור הרחב.

לדעת כיצד לפרוץ ולהתפתח בתחום שלך

לימודי תואר שני באמנות עם התמחות ספציפית מעניקים לאמן אפשרות להתקדמות מקצועית, רכישת מיומנות באמצעות הסדנאות השונות, הכרת כלים חדשים, הכרת הגורמים העכשווים שמשפיעים על האמנות היום, פיתוח חשיבה ביקורתית ועוד. הלימודים מאפשרים פיתוח הכישרון בנוסף לפיתוח הבנה היסטורית והתרבותית של האמנות.

לימודי האמנות לתואר שני נחלקים למספר מסלולים; ניתן ללמוד אמנות במסלול עיוני בלבד עם הגשת עבודת גמר וללא הגשת עבודת גמר. כמו כן ניתן ללמוד אמנות בשילוב של לימודים מעשיים וסדנאות ביחד עם הלימודים התיאורטיים. בסיום הלימודים הסטודנט מחויב בדרך כלל להשתתף בתערוכת הגמר המלווה גם בעבודה עיונית או בבחינת גמר. מסלול נוסף ללימודי אמנות לתואר שני הוא לימוד תרפיה באמנות, לימודים אלו מכשירים את הסטודנט לעסוק בריפוי באמצעות ציור, פיסול וטכניקות אחרות באמנות.

ללימודי תואר שני באמנות מתקבלים בדרך כלל בוגרי תואר ראשון באמנות, אבל ניתן גם לעשות לימודי השלמה לאלו שמגיעים מתחומים אחרים, בנוסף ללימודי ההשלמה סטודנטים שאינם באים מהתחום נדרשים גם להגשת תיק עבודות וגם לעבור ראיון אישי בועדת הקבלה.

קבל מידע על קורס אמנות
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

קבל מידע על קורס אמנות
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר