לימודי סטטיסטיקה באוניברסיטת חיפה

אם אתם מעוניינים ללמוד במסלול דו חוגי או חד חוגי לתואר ראשון בסטטיסטיקה, לאוניברסיטת חיפה ישנו מסלול שתוכלו להמשיכו עד לתואר הדוקטור.

תואר ראשון בסטטיסטיקה באוניברסיטת חיפה

בתואר בסטטיסטיקה תסיקו מסקנות ותקבלו החלטות תחת תנאי אי וודאות, ותשתמשו בכלים במתמטיקה, הסתברות, ניתוח נתונים וכלים ממוחשבים כדי להגיע למסקנות הנכונות ביותר. דרך כלים סטטיסטיים אלו תוכלו להתמחות בתחומים כמו ביטוח, ביוסטטיסטיקה, חקר ביצועים, סטטיסטיקה תעשייתית, סטטיסטיקה בפסיכולוגיה ועוד. הלימודים נמשכים שלוש שנים.

תנאי הקבלה

כדי להתקבל למסלול יש צורך בציוני בגרות במתמטיקה בהיקף של 4 או 5 יח"ל בציון 75 ומעלה.

מסלול דו–חוגי : במסלול זה יש לבחור 60 שעות סמסטריאליות בסטטיסטיקה, בנוסף לחוג הנוסף בכלכלה, מתמטיקה, מדעי המחשב, מערכות מידע ניהוליות או ביולוגיה.

מסלול חד–חוגי : במסלול זה יש לבחור 64 נקודות של קורסי חובה ו-16 קורסי בחירה. 40 השעות הנוספות יורכבו מקבצי קורסים מחוגים כלשהם באוניברסיטה

מסלול חד–חוגי בשילוב עם לוגיסטיקה: מסלול זה כולל שוב 64 שעות של קורסי חובה, 34 שעות קורסים בלוגיסטיקה, ו-22 שעות קורסי בחירה כלשהם. הבוגרים יהיו זכאים לתואר הראשון בסטטיסטיקה ולספח הצמוד לאישור זכאות.

מסלול חד–חוגי בשילוב עם אקטואריה: אם מעניין אתכם יותר תחום הביטוח, במסלול זה תלמדו 64 שעות קורסי חובה בסטטיסטיקה, בין 12 ל-14 שעות לימודי אקטואריה, 42 שעות קורסים בחירה מהן 16 מהחוג לסטטיסטיקה.

תואר שני בסטטיסטיקה באוניברסיטת חיפה

תנאי קבלה לתואר השני

כדי להתקבל לתואר שני של לימודי סטטיסטיקה יש לעמוד בתנאי הקבלה שכוללים ממוצע 80 לפחות בחוגי התואר הראשון. צריך גם רקע בסטטיסטיקה. לעתים יש צורך גם בהשלמות נוספות. בשנה הראשונה לתואר השני שעות הלימוד הן 22 שעות שנתיות. אפשר ללמוד סטטיסטיקה לתואר שני בחיפה במסלול עם תזה או ללא תזה.

עבודה לאחר תואר שני

בין אם מדובר בלימודי איכות או במסלול אקטואריה לתואר שני, לאחר התואר תוכלו להמשיך ולמצוא השמה בקלות. בתואר השני תקבלו העמקה בלימודי סטטיסטיקה יישומית ועיונית, הסתברות, אקטואריה, לימודי האיכות, מחקר וביוסטטיסטיקה, ותוכלו ליישם כלים הדרושים מאוד בשוק העבודה כגון שיטות מחשוביות, חקר ביצועים, תהליכים סטוכסטיים, סטטיסטיקה תעשייתית, מדידה ארגונית, לוגיסטיקה, הסתברות ועוד. ההתמחויות בתואר השני נחלקות באופן הבא: סטטיסטיקה והסתברות יישומית, ושלוש מגמות לימודים – באקטואריה, בביוסטטיסטיקה ובלימודי האיכות.