לימודי לוגיסטיקה באוניברסיטת בר אילן

במסלול לימודי הלוגיסטיקה, ניתנת האפשרות לסטודנטים ללמוד מקצועות רבים וחשובים העוסקים בתורת הניהול, במקביל לכל התהליכים הנלווים ליצור מוצר מתחילתו ועד סופו כמו מלאי, תשתיות יצור בפועל, לוגיסטיקה וכלכלה עם שימת לב מיוחד לטיב האיכות והכמות, תוך הבנה של חשיבות המקום והזמן לעלויות של היצור.

לימודי לוגיסטיקה – לקבל תמיכה לוגיסטית לאורך כל הדרך

אוניברסיטת בר אילן היא הגדולה מבין האוניברסיטאות הקיימות בארץ, המוניטין אותו רכשה האוניברסיטה במשך השנים הולך לפניה בארץ ובעולם. באוניברסיטת בר אילן משלבים לימודים אקדמאיים ברמה גבוהה, פיתוח ומחקר עם לימודי יהדות והמורשת היהודית. דגש חזק מושם על הרחבת המחקר ובכל הקשור ללימודים מתקדמים. בנוסף פיתחו באוניברסיטה תכניות לימוד ייחודיות של לימודים בין תחומיים המעמיקים את המחקר וההוראה במסלולים כמו ביולוגיה חישובית, ננו טכנולוגיה ועוד.

לוגיסטיקה וכלכלה – מסלול מנצח!

46 ש"ש במחלקה כוללים גם את קורסי הבחירה, 14 ש"ש קורסי יהדות, 4 ש"ש קורסים כלליים. הלימודים נערכים במעגלים:

  • המעגל הראשון: לימודי יסוד מתמטיקה, חקב"צ, סטטיסטיקה, התנהגות ארגונית.
  • מעגל שני: מקצועות ליבה לוגיסטיים יסודות הלוגיסטיקה, אחזקה, תובלה ושינוע, ניהול רכש ומלאי, תמיכה לוגיסטית משולבת.
  • מעגל שלישי: מערכות מידע מערכות מידע ניהוליות ויישומי מערכות מידע לוגיסטיות, שימושי מחשב.
  • מעגל רביעי: כלכלה מבוא לכלכלה מיקרו ומקרו, תיאוריות ויישומים מיקרו, מקרו ומימון.

מטרות המסלול ויתרונות המסלול ללימודי לוגיסטיקה

  • מסלול זה מכשיר את הסטודנטים לעבודה בכל מרקמי העשייה הלוגיסטיים במשק בתחומים כמו למשל: מערכות מידע לוגיסטיות, הצטיידות ותחזוקת תשתיות יצור, רכש והספקת מלאי, ניהול ותפעול מערכות הובלה ושינוע ועוד הרבה אחרים.
  • אפשרות לתארים מתקדמים שני ושלישי בלוגיסטיקה.
  • תכנית לימודים הבנויה עבור סטודנטים העובדים במשרה מלאה. אפשרות לימוד בתכנית מיוחדת "לוגיסטיקה – תוך כדי תעסוקה" בה לומדים ברצף 9 סמסטרים א' ב' וקיץ, הלימודים הם במתכונת שבועית של יום שלישי בשעות 14.00-21.00 ובימי שישי בשעות 8.00-14.00

מרצים ללוגיסטיקה בבר אילן

בין המרצים בלימודי לוגיסטיקה הינם: פרופ' אמיתי יונה, פרופ' בייטס פרנק, פרופ' גרוס רויטל, פרופ' הרט יעקב, פרופ' לבנר יוג'ין, פרופ' דויטש יוסף, פרופ' נוימן שושנה.
כמו כן מרצים גם: ד"ר מועלם יוסי, ד"ר הדס יובל, ד"ר בר דיין ירון, ד"ר פרלמן, ד"ר אבינדב טל, ד"ר איילון אלכס, ד"ר גוטרמן עוז, מר אייל אקהאוס, גב' רוני הנדלר, ד"ר שלום ברויאר, מר אורן טפיירו, טטאניה צ'רנונוג, ד"ר דנה שריל רופא ועוד.

תנאי קבלה ללימודי לוגיסטיקה בבר אילן

תנאי הקבלה הכלליים למסלול לימודי לוגיסטיקה הינם – בחינה פסיכומטרית בציון כללי של 580 לפחות, תעודת בגרות עם ממוצע משוקלל של 90 נקודות, למחלקה ישנם שיקולים משלימים בהחלטתה עם לקבל מועמד למסלול זה אם לאו, ניתן גם להתקבל למסלול לאחר הצלחה במכינה ללוגיסטיקה.

עלויות ומלגות

שכר הלימוד המופחת הינו 9,521 ₪ לשנה או הסכום המלא שהוא 12.866 ₪ לשנה. אפשר להגיש בקשה למלגה לוועדת המלגות, כמו כן אפשר לקבל מלגות ממקורות חיצוניים כמו משרד החינוך, לשכת הדיקן, קרן ההנצחה לחיילים משוחררים, קרנות ללוחמים ועוד קרנות אשר רשימתן מתפרסמת על לוח המודעות של וועדת המלגות.