לימודי פיזיקה באוניברסיטת בן גוריון

באוניברסיטת בן גוריון בנגב תמצאו מסלולי לימודי פיסיקה לתואר ראשון ושני. כאשר מתמחים בלימודי פיסיקה אפשר לקדם את חזית הטכנולוגיה ולשנות את הדרך בה אנו חיים את חיינו. לפיזיקה יש מקום חשוב בעזרה בהבנת תחומי הכימיה, הביולוגיה, האדם והיקום.

תואר ראשון בפיסיקה באוניברסיטת בן גוריון

דרך המחקר בפיסיקה ופעילות מעשית תעסוקתית, לומד הסטודנט חומר רב על לימודי הפיסיקה, חומר שלאחר מכן יישם במחקרים שהוא יוביל. בתואר הראשון אפשר להתמחות במחלקות פיסיקה כללית, פיסיקה ומחשבים ופיזיקה ואלקטרואופטיקה. בנוסף, מקיימת המחלקה לפיסיקה ארבעה מסלולי תואר כפול: פיסיקה עם הנדסת חומרים, פיסיקה עם הנדסת חשמל ומחשבים, פיסיקה עם הנדסת מכונות ופיסיקה עם מדעי המחשב.

מה תלמדו בתואר?

לאורך התואר תעסקו בחידות ושאלות שהעסיקו את האדם מאז ומעולם. תבנו תיאוריות ותנפצו אותן לאחר שבוע. בלימודי פיסיקה לא רק משננים אלא מלמדים אתכם לחשוב בצורה פיזיקלית, בדומה למדענים הגדולים של עולמנו: ניוטון, איינשטיין וגלילאו. בתואר תגלו דברים מפתיעים, למשל שחלקיקים כן יכולים להיות בו זמנית באותו מקום. זה נותן משמעות חדשה למשפט: לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

כל הטכנולוגיה שאנו מכירים כיום, החל מאייפון ועד לפיצה על גחלים, מושתתת על ניצול טכנולוגי של הפיזיקה. בין אם מדובר על מוליכים למחצה, אלקטרוניקה קוונטית או אלקטרואופטיקה. בתואר תלמדו לפתח אלגוריתמים, תלמדו על פיסיקה רפואית, על מחקרים בביולוגיה מולקולרית ועוד. בשונה מהנדסה, שמתעדכנת כל הזמן, עקרונות הפיזיקה נשארים תלויים בעינן, ולכן הלימודים האלה יבטיחו את הקריירה שלכם בעתיד, בהתחשב שתשקדו ותלמדו כמובן.

תואר שני בפיסיקה באוניברסיטת בן גוריון

בבן גוריון תוכלו לבחור בין המסלולים הבאים:

  • תואר שני בפיסיקה (מגמה רגילה, מגמת אלקטרואופטיקה)
  • תואר שני במדעי האלקטרואופטיקה (בשיתוף עם המחלקה להנדסת חשמל)
  • מסלול משולב לדוקטורט.
  • תואר שלישי – מסלול ישיר לדוקטורט.

תחומי המחקר והעניין במחלקה

בין נושאי הלימוד בפיזיקה בבן גוריון: אסטרופיזיקה וקוסמולוגיה: גלי גאמה, פולסארים, חומר אפל, דינמיקת גלקסיות, ביופיסיקה: דינמיקת התא, אינטראקציות בין חלבוני דנ"א, חומר מעובה, פיזיקה מזוסקופית, STM, מוליכות, NMR, ננוטכנולוגיה, תרמולומיננס, פיזיקה רבת אנרגיה: תורת הקוואנטים, תיאורית המיתרים, הפנומנולוגיה של החלקיקים, קוסמולוגיה, חלקיקים אסטרליים,  QCD, אינטגרביליות, לייזר: תהליכים כימיים פיסיקליים, שיטות ספקטרוסקופיות, היווצרות דפוסים, יחסי שמש כדור הארץ, טבעות פלנטריות, אופטיקה קוונטית, ספקטרוסקופיה של מערכות מצב מוצק.