לימודי פיזיותרפיה באוניברסיטת בן גוריון

לימודי פיזיותרפיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב מכשירים מטפלים שיקומיים לאנשים הסובלים ממגוון רחב של פגיעות ובעיות. כמו כן, בוגרי פזיותרפיה הינם בעלי ידע ומיומנות לעסוק גם באבחון פתלוגיות ומניעה של תחלואה.

בוא לרכוש מקצוע קליני, עצמאי, שיקומי ואקדמי

אוניברסיטת בן גוריון בנגב הוקמה בשנת 1969 והינה מהמובילות בישראל. האוניברסיטה היא מסימני הדרך העיקריים בפיתוח החינוך והתעשייה בנגב. לאוניברסיטת בן גוריון קמפוסים בבאר שבע, שדה בוקר ואילת ולומדים בהם למעלה מ- 19,000 סטודנטים לתוארי בוגר, מוסמך ודוקטור. באוניברסיטה בן גוריון ישנן חמש פקולטות: הפקולטה למדעי הבריאות, הפקולטה למדעי הטבע, בית הספר לניהול, הפקולטה למדעי ההנדסה והפקולטה למדעי החברה והרוח. כמו כן באוניברסיטה ישנם מרכזי מחקר ומכונים רבים, בהם: המכונים לחקר המדבר ע"ש יעקב בלאושטיין, מכון בן גוריון לחקר ישראל, הציונות ומורשת בן גוריון, המכון הבינלאומי לביוטכנולוגיה בנגב ובית הספר הבינלאומי ללימודי מדבר ע"ש אלברט כץ. אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בנוסף למצוינות האקדמית, ידועה בחיי החברה התוססים שבה ובמעורבות חברתית גבוהה.

מהות המסלול

לימודי פיזיותרפיה כוללים לימודים יחודיים לפיזיותרפיה מתחום השיקום האורתופדי, גריאטריה, לב וכלי דם, נוירולוגיה, ילדים, נשימתי, ופציעות ספורט. כמו כן בתכנית הלימודים משולבים גם לימודים במדעים הרפואיים ולימודים עיוניים במדעי החברה והטבע. בנוסף, סטודנטים לפיזיותרפיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב מתנסים, כבר במהלך לימודיהם, במשך כחודש עד חודשיים במכונים לפיזיותרפיה, מרכזים להתפתחות הילד, בתי חולים כלליים, בתי חולים גריאטריים ובתי חולים שיקומיים.

מטרות המסלול ויתרונות המסלול

בוגרים של לימודי פיזיותרפיה באוניברסיטת בן גוריון מוכשרים לעבוד כפזיותרפיסטים ולקחת חלק במערכת הבריאות במגוון רחב של מסגרות. הבוגרים רוכשים את כל הידע והמיומנות לטיפול באנשים הסובלים מפתולוגיות שונות: פתולוגיות של מערכת העצבים, מערכת שריר – שלד ומערכת כלי הדם והלב. בנוסף, לימודי הפיזיותרפיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב מכשירים את הסטודנטים לתת טיפול יעיל לשיקומם של אנשים אחרי ניתוחים, ארועי לב ושבץ מוחי. כמו כן, לימודי הפיזיותרפיה מקנים את הידע לטיפול באנשים בריאים כרפואה מונעת ומקדמת בריאות וכדי לשפר את איכות חייהם. לימודי פיזיותרפיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב מעניקים לבוגרים בנוסף לידע הרחב גם ניסיון קליני רב במתן שירות פיזיותרפי.

תנאי קבלה

תנאי הקבלה ללימודי פיזיותרפיה באוניברסיטת בן גוריון משתנים משנה לשנה ונכון לעכשיו עומדים על ציון 660 בפסיכומטרי וציון סכם 660 (שקלול ציוני הבגרות עם הציון הפסיכומטרי). בנוסף, יש להגיע לפחות לרמה "מתקדמים 1" באנגלית במבחן הפסיכומטרי. מועמד שישיג ציונים אלו יוזמן לראיון אישי. בסופו של תהליך הקבלה, יערך סיכום של ציון הסכם עם ציון הראיון האישי ועל סמך זה יתקבלו המועמדים ללימודי הפיזיותרפיה.

מרצים

סגל המחלקה לפיזיותרפיה באוניברסיטת בן גוריון כולל פרופסורים, דוקטורים ומרצים מהמובילים בתחום וביניהם: ד"ר יצחק מלצר, אלישע ורד, עפרה אבן חיים, ד"ר ליאוניד קליחמן, ד"ר ענת מירלמן, יהודית מלצר וד"ר סימונה בר חיים.

עלויות ומלגות

שכר הלימוד הינו אוניברסיטאי ומשתנה מעת לעת. כיום עומד שכר הלימוד על 12,866 ש"ח לשנה. אוניברסיטת בן גוריון מציע מלגות סיוע מטעמה ובאמצעותה. עולים חדשים, אשר לא ממומנים על-ידי מנהל הסטודנטים, זכאים לפטור ממחצית שכר הלימוד. כמו כן ישנן מלגות לספורטאים מצטיינים, לסטודנטים העוסקים בפעילות חברתית התנדבותית ולספורטאים מצטיינים. מלגה ע"ש פנינה ושמעון קספו ז"ל תינתן לסטודנטים עם מוגבלויות פיזיות.