תואר ראשון בעיצוב פנים

תואר ראשון בעיצוב פנים על קצה המזלג

משך הלימודי
משך הלימודים

4 שנים.

מסלול
חד חוגי / דו חוגי

חד חוגי.

מיומנויות
מיומנויות נדרשות

יצירתיות, יכולות טכניות.

התמחות
התמחות / סטאז בסיום התואר

עבודה מעשית בהיקף של 320 שעות המהווה סטאז'.

קבלה ללימודים
קבלה ללימודים

תואר
ציוני בגרות, מבחן פסיכומטרי/מכינה באנגלית, תיק עבודות וראיון אישי.

השקעה
השקעה בלימודים

תואר
הגשת עבודות מעשיות, מבחנים, נוכחות חובה בשיעורים.

סביבת הלמידה
סביבת הלמידה ואופן הבחינות

מבחנים אמריקאיים או פתוחים. הגשת עבודות מעשיות ותרגילים.

הגשמה חזותית של החלומות

יש אנשים שנולדו עם חזון. אנשים שנכנסים למבנה ומיד מצטיירת להם בראש תמונה של מראה החלל, איזה רהיטים יוצבו והיכן, אילו צבעים ישלטו בחלל, ואיזו אווירה ותחושה תהיה במקום. החזון הזה הולך ומתפתח בלימודי תואר ראשון בעיצוב פנים.

מטרת התואר היא להכשיר מעצבי פנים איכותיים שיהיו בעלי חשיבה השראתית מקורית, וכן להקנות מיומנויות אומנותיות כדי לייצר רגישויות להכשרים סביבתיים שונים, בעת עיצוב חללים פנימיים של מבנים שונים ובכללם חללים ציבוריים ופרטיים, בנוסף לכך ניתן להתמחות בעיצוב בסביבות קבועות, שימור מבנים, ריהוט, עיצוב תפאורות והצגות, עיצוב פנים מגורים ועוד.

תחום עיצוב הפנים מקוטלג גם כאדריכלות פנים, לרוב שני התחומים כרוכים זה בזה ומי שלומד עיצוב פנים משלב גם את תחום האדריכלות בלימודיו, על כן מסלולי הלימוד מלמדים את שני התחומים הללו במסגרת אחת או משולבת.

נושאי לימוד לתואר ראשון בעיצוב פנים

הלימודים ל"בוגר בעיצוב פנים" B.Design, כוללים קורסים עיונים כגון: תולדות האדריכלות והאמנות, יסודות החשיבה ההומניסטית ועוד. הלימודים הטכניים והטכנולוגיים הכוללים בין היתר את הקורסים: תקשורת גרפית (שרטוט), אמנות הבניה, סדנאות עיצוב מעשיות, מחומר לעיצוב, גוף וחלל כפרויקט רב שכבתי, חומרים ולימודי סטודיו הכוללים שיעורי AutoCad, פוטושופ ועוד.

הלימודים מתמקדים בנושאים מגוונים כגון: חשיבה הומניסטית, אסתטיקה, טיפוגרפיה, יסודות העיצוב, יסודות ההמחשה, גרפיקה, עיצוב פנים, קומפוזיציה, צורה, צבע, אמנות, תולדות האומנות והעיצוב, תאורה, ציור ורישום, עיצוב במחשב, הנדסת אנוש, תכנון חלל, עיצוב ריהוט, תורת הצבע, המחשה ומודלים, סגנונות וזרמים בעיצוב, חשיבה חברתית, ועוד.

לאחר שנתיים של לימודים ניתן לבחור להתמחות באחד מהמסלולים הבאים: מגמת אדריכלות פנים, הכוללת: עיצוב מבנים פרטיים וציבוריים ושימור מבנים, מגמת אקו-פנים, המתמקדת בעקרונות תכנון אקולוגיים ומגמת עיצוב ותקשורת, המכשירה את הסטודנטים לעיסוק בעיצוב לתחום המדיה והתקשורת, תערוכות, קולנוע ועוד.

קהל היעד לתואר ראשון בעיצוב פנים

אם אתם נכנסים לבית או מתחם ציבורי כלשהו ומתחילים לעצב בראשכם את המקום מחדש אתם כנראה, אנשים שהם אמנים בנשמתם, בעלי טעם טוב, חוש אסתטי ויכולת עיצוב שלימודי תואר עיצוב הפנים הוא עבורכם.

לימודי עיצוב פנים מיועדים לאנשים יצירתיים האוהבים את עולם העיצוב והבנייה. כמו כן, לאלה המעוניינים לרכוש ידע תאורטי בהיסטוריה של תחומי האדריכלות ועיצוב הפנים מראשיתם ועד היום, לקבל כלים מעשיים לתכנון ועיצוב וללמוד אודות תפישות עיצוב שונות ובכך לפתח את היצירתיות והחשיבה העצמאית למטרת עבודה בתחום עיצוב הפנים בארץ ובעולם.

אפשריות תעסוקה בסיום הלימודים

בוגרי תואר ראשון בעיצוב פנים, מקבלים הכשרה לעסוק כמעצבי פנים ויכולים להשתלב כמעצבים בתחומי הבנייה השונים כגון: עיצוב מבנים פרטיים, משרדים, מקומות בילוי ונופש, או עיצוב של מוסדות תרבות שונים כגון: תערוכות, מוזיאונים, מרכזי מורשת ועוד. כמו כן, לאלה הבוחרים במסלול עיצוב ותקשורת ישנן אפשרויות תעסוקה כמעצבי סטים לסרטי קולנוע, סדרות טלוויזיה או מעצבי חלל לתערוכות וירידים אמנותיים.

ניתן אף להמשיך וללמוד לתואר שני בתחום העיצוב, אפשר ללמוד תואר שני בארכיטקטורה, בבינוי ערים, או בתכנון ערים ואזורים.

העתיד טמון בפרטים הקטנים

תחום עיצוב הפנים הולך ומתפתח רבות בשנים האחרונות והופך מתחום שהיה נחשב עד לא מזמן למותרות, לבעל חשיבות בעת בנייה או שיפוץ של מבנים ציבוריים או פרטיים בישראל. בעלי עסקים רבים פונים למעצבי פנים שיעצבו להם מסעדה, בר, משרד או כל מבנה אחר, באופן ייחודי, שיעניין את המבקרים ושיתאים לאופי והאווירה שבעלי המקום מעוניינים לשדר, כל זאת מבלי לשכוח את המטרה העיקרית והיא שהמקום יראה אסתטי ומרשים, לפיכך לדור המעצבים הבא ישנן אפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות בעולם העיצוב.

עיצוב עם נשמה

עיצוב הפנים הוא תחום עבודה ועיסוק מן המעניינים והמגוונים הקיימים בשוק. כיום, בעידן המודרני ישנו דגש רב על עיצוב הפנים של בתים פרטיים, אזורים תעשייתים, משרדים שונים וכו', בכל מקום שכזה זקוקים למעצב פנים איכותי ובעל השראה.

לימודי תואר ראשון בעיצוב פנים מפתחים את הסטודנטים לחשיבה מקורית, עצמאית ומקנים להם היכרות עם הגישות החדשות כלפי התחום, חומרי הבנייה השונים, כולל אלמנטים אקולוגיים השומרים על איכות הסביבה.

מעצב איכותי יחל את מלאכת העיצוב בתכנון ראשוני מקדים ויתייחס להיבטים הבאים: צורה, צבע, תאורה, רישום, ומיקום. בשלב הבא הוא יגבש קונספט עיצובי בהתאם לאופי המקום וסביבתו וכן לדרישות והעדפות הלקוח, בשלב זה יהיה עליו להתייחס לגובה התקציב המוקדש לעבודת העיצוב. שלב יצירת הקונספט הוא שלב משמעותי לו הוא למד ומתכונן כל תקופת לימודיו ועל כן, תוכנית הלימודים מדגישה היבט זה באופן מיוחד.

תואר ראשון בעיצוב פנים מוצע ללומדים במגוון אפשרויות, ניתן ללמוד אותו כמקצוע חד חוגי או במסלול דו חוגי של אדריכלות ועיצוב פנים, עיצוב ותקשורת, עיצוב תקשורת חזותית, עיצוב תעשייתי, ואקו-פנים, המשלב אקולוגיה ועיצוב פנים.