להיות אדריכל פנים

הכשרה, תואר ומה שביניהם

אדריכל פנים הוא מעצב פנים אשר עבר הכשרה בתחום האדריכלות והוא בעל תואר באדריכלות, למרות שהיום ישנם מעצבי פנים רבים שעובדים באדריכלות גם ללא תעודת תואר. אדריכל פנים מעצב את החללים הפנימיים של המבנה בהתאם לדרישות הלקוח שנגזרות בדרך כלל משלושה אלמנטים עיקריים, הפונקציה שהחלל אמור למלא, המקום שבו החלל נמצא והתקציב הקיים לעיצוב החלל. התוצאה הסופית של עיצוב החלל אמורה להיות תוצאה אסתטית מצד אחד ופונקציונאלית מנגד, תוך התחשבות בצרכי האדם המשתמש באותו חלל. אדריכל פנים חייב להישאר תמיד עם אצבע על הדופק בנוגע לשינויים ולמגמות החדשות בתחום עיצוב הפנים ויחד עם זאת לשמור על סגנון עיצוב מקורי, חדשנות וחשיבה אינדיבידואליסטית, כדי להטביע את חותם העיצוב האישי שלו.

איך נראה יום עבודה

יום העבודה של אדריכל הפנים בין אם הוא עובד במשרד מעצבי פנים כשכיר ובין אם הוא עצמאי, כולל בדרך כלל פגישות עם הלקוחות בהן הוא שומע מהלקוחות מה הוא החלל שהם רוצים לעצב, לאיזו מטרה העיצוב נועד ומה התקציב שבידם כדי לעשות זאת.
לאחר הפגישה, מעצב הפנים מעלה באמצעות תוכנות עיצוב פנים במחשב מספר הדגמות וסגנונות לעיצוב החלל המבוקש, בפגישה נוספת על הלקוח, מעצב הפנים והלקוח בוחרים יחד את הסגנון המועדף והמעצב מתחיל לעבוד עם צוות של אנשי מקצוע, במהלך הפרוייקט אדריכל הפנים מפקח על הנעשה ועל אנשי המקצוע תוך שמירה גם על איכות העבודה וגם על התקציב.

התמחויות

מקצוע אדריכלות פנים כולל מגוון רחב של תחומים, כאשר בדרך כלל אדריכל הפנים מוצא התמחות ספציפית שבה הוא הופך למומחה כגון: אדריכל נוף, עיצוב גינות, תכנון עירוני, עיצוב מסעדות, עיצוב בתי עסק, עיצוב משרדים וכדומה.

שוק העבודה והשכר

באדריכלות פנים כמו בכול מקצועות העיצוב, האנשים המוכשרים המביאים אמירה חדשה לתחום העיצוב, הם אלו שמצליחים להגיע למשכורות גבוהות והם בדרך כלל מעדיפים לעבוד כעצמאיים או להקים משרד עיצוב ביחד עם שותפים. משכורתו של אדריכל פנים מתחיל יכולה להיות בסביבות 6,500 ₪ לחודש ועם הזמן ועם הניסיון והכשרון המשכורת כמובן יכולה להכפיל את עצמה ולהגיע אפילו לסכומים של 40,000 בחודש ומעלה.

מקצועות ייחודיים ויתרונות בשוק

היום בעידן האלטרנטיבי והרוחני, אדריכלים רבים משלבים בעיצוב שלהם גם את תורת הפנג שוואי שהיא שיטה סינית לארגון חפצים בתוך חלל כדי לשמור על הרמוניה וזרימה עם הטבע.
מקצוע האדריכלות פנים נחשב למקצוע יצירתי מאוד ומעניין בעיקר בזכות העובדה שמעצב הפנים נדרש בכול פרוייקט לעבוד על נושא שונה לחלוטין מהפרוייקט הקודם, רק בתחום המסעדנות מעצב הפנים נתקל במגוון של פרוייקטים וסגנונות עיצוב כגון: עיצוב מסעדה יוקרתית, עיצוב מסעדת אוכל מהיר, עיצוב בית קפה על פי קונספט מסוים, עיצוב מזנונים וכדומה.
כפי שציינו קודם לכן, תחום האדריכלות הפנים הוא תחום שבו הכשרון והחשיבה המקורית יכולים לפתוח דלתות רבות לעברה של קריירה פורייה, מאתגרת ומכניסה.

קבל מידע על לימודי אדריכלות
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

קבל מידע על לימודי אדריכלות
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר